Aangetroffen in synth,...

Origineel geplaatst door Hooihuis
Het wachten is op degene met een lijk in een ARP 2500 :D

Maat van mij werd s,nachts in het brusselse tegengehouden door politie wagen ,meteen handen op de muur,etc.. omdat die aan't rondwandelen was met de koffer van zen ARP2600 Keyboard,ze dachten dat het een of andere militair wapen of rocketlauncher inzat...

Origineel geplaatst door HEXAGON
Maat van mij werd s,nachts in het brusselse tegengehouden door politie wagen ,meteen handen op de muur,etc.. omdat die aan't rondwandelen was met de koffer van zen ARP2600 Keyboard,ze dachten dat het een of andere militair wapen of rocketlauncher inzat...

Lol, dat heb ik met een gitaarkoffer gehad toen ik het kunstgebit in liep (Stopera in Amsterdam) :D

Origineel geplaatst door mikemix
Waar dan, heb dit iig nog nooit in mijn E6400ultra gezien :confused:

Ik zei ook 'zoiets', een van m'n Emu's heeft igg ook zo'n soort geintje

Niet in een synth...

Onder de slagplaat van mijn oude strat vond ik een aangesloten tulp aansluiting (!) ....

En aan de achterkant een uitgefreest vakje met een keurig plaatje en heeeeel veeeeel
oude lucht eronder :-)

In een cs10 zat een hand vol.................stro ??????????

:confused:

O grote god,...Ik lig hier werkelijk helemaal in een deuk.
Toch ongelovelijk wat je zoal aantreft in je apparatuur.
Dat van die mieren vond ik mega-leuk. :D :dubbel:

Ik moest ooit een naar een kerk ergens in Friesland om het elektronisch orgel te repareren.
Heel veel tonen deden het niet meer.
Eenmaal opengemaakt kwam ik erachter dat een muis een deel van de kabelboom had doorzitten knagen waardoor dus inderdaad heel veel tonen niet meer konden worden doorgegeven.
Volgens mij was het een heel oud Viscount-orgel.
In elk geval zat dat orgel helemaal vol met muizenkeutels en ben ik twee dagen bezig geweest om al die draadjes weer vast te solderen. Al die draadjes hadden dezelfde kleur dus dat was een vreselijke klus.
De schuldige ben ik nooit tegengekomen en dat is maar goed ook,...:smeris:

Ik heb ooit eens voor een jongerencentrum waar ik altijd kwam een ensoniq mirage sampler na laten kijken bij een winkeltje in leiden.
Na het schoonmaken van het keyboard heeft de beste man maar een dikke joint gedraaid van al wat daar uit kwam ;)

Origineel geplaatst door bikkel
:D

mushroom.jpg

Voor de Prophet 5 insiders :

Tantra.jpg

Ik.........

Ik.........

....heb 'ns een harddisk-recorder gekocht. En raad 'ns wat ik daar níet tegenkwam?
Een harddisk !!!

Was bij een winkel gekocht, voor weinig, dus is verder wel goed gekomen.

Groet,
Pjeut.

Origineel geplaatst door ErikM
Niet in een synth...

Onder de slagplaat van mijn oude strat vond ik een aangesloten tulp aansluiting (!) ....

En aan de achterkant een uitgefreest vakje met een keurig plaatje en heeeeel veeeeel
oude lucht eronder :-)

Waar was die tulp op aangesloten dan?

Ik heb wel eens een verhaal gehoord (weet niet of het waar is maargoed, het is wel leuk) over iemand die last had van rammelende Behringer Truth monitors, nieuw gekocht in de winkel.
De 1e open gemaakt en daar bleken behoorlijk wat losse nietjes in de liggen.
Na het openmaken van de 2e monitor bleek dat daar een doosje vol nietjes in lag... :confused: 8)

Het enige wat ik ooit in een synth heb gevonden waren twee schroefjes in mn nieuwe virus kc, wat die daar deden blijft me een raadsel, heb ze eruit gekregen door wat rammelen en op zn zijkant houden :)

Verder in een mackie mixer die ik via hier heb gevonden een grote klodder soldeertin, de mixer is inmiddels overleden ..

en niet te vergeten een familie spinnen in een oude taperecorder

Heb wel eens een synth opengemaakt en daarna weer dicht en toen hield ik ineens schroeven over. De bijhorende gaten waren mysterieus verdwenen.........

Een jaar geleden kocht ik een Roland D550 (via marktplaats) en tijdens het testen bleek dat het geluid van de D550 wegviel bij het draaien aan de volumeknop. Ik dacht: ik maak de D550 open met de bedoeling om het type potmeter van de volumeknop te achterhalen en er een nieuwe in te zetten. Echter toen ik hem open had viel me direct op dat het mainboard niet overal even horizontaal was. Linksonder stond het mainboard hoger dan rechtsboven. Wat bleek: Linksonder het mainboard (waar dus ook de volumeknop zit) was een tampon gepropt met papier eromheen (gelukkig geen gebruikte!). Na verwijderen van deze tampon bleek dat de D550 totaal geen geluid meer produceerde. Blijkbaar moest de tampon het mainboard zodanig "buigen" zodat de D550 geluid produceerde.

Het is dan wel geen synth / sampler oid maar in mijn vrije tijd assembleer en repareer ik PC's. Ook hierin worden de meest vreemde voorwerpen aangetroffen: pennen / post it blaadjes / Briefje met passwords / envelopje aan de binnenkant van de systeemkastwand geplakt met het opschrift: voor verjaardag opa (géén inhoud overigens) en voor de rest vééééél stof

Rollie....

Rollie....

Origineel geplaatst door Rollie
Blijkbaar moest de tampon het mainboard zodanig "buigen" zodat de D550 geluid produceerde.

...valt zoiets nog te repareren, of moet je dan feitelijk het mainboard c.q. de synthesizer afschrijven?
Het lijkt me nogal een klus om eerst de breuk te vinden en dan ook nog 'ns te solderen of iets anders te verzinnen.

Groeten,
Pjeut.

Re: Rollie....

Re: Rollie....

Origineel geplaatst door pjeut
...valt zoiets nog te repareren, of moet je dan feitelijk het mainboard c.q. de synthesizer afschrijven?
Het lijkt me nogal een klus om eerst de breuk te vinden en dan ook nog 'ns te solderen of iets anders te verzinnen.

Groeten,
Pjeut.

Ik heb het opgelost door een houten blokje op maat te zagen en dat onder het mainboard te plaatsen. Zonder "verhoging" produceert de D550 dus echt geen geluid. Ik weet het, het is geen hi tech oplossing, maar zolang als de D550 het zo blijft doen is het voor mij prima. De D550 gaan niet mee naar optredens (Daar heb ik een D50 voor) dus ik denk dat hij het zo nog wel een tijd uithoud. De volumeknop heb ik trouwens op maximaal staan en daar kom ik niet meer aan !!!

Origineel geplaatst door OJS
Heb wel eens een synth opengemaakt en daarna weer dicht en toen hield ik ineens schroeven over. De bijhorende gaten waren mysterieus verdwenen.........

:dubbel:

bwaaahaa,verdwenen!

te gek deze treath, het stro in de cs-10 is ook ni mis..:D

Ik ben ooit 5 gulden cent tegen gekomen in m,n Ensoniq asr. Ik heb een keer een synth gehad. Waarvan de vorge eigenaar lang haar had en die haren zaten echt overal klem tussen. Sjek dat ben ik ook wel eens tegen gekomen vieze zooi. Nicotine is ook van die vieze bruine zooi.

opgerolde snip in speaker

opgerolde snip in speaker

Na een speaker vakkundig te hebben opgeblazen; Woofer d'ruit briefje van honder(gulden) gevonden;
Had hem daar zelf met nog wat andere briefjes gespaard maar was hem vergeten(kon ik mooi nwe speaker van halen)

Back