De pakito sound? hoe?

JnM92

heeft het licht gezien!
we kennen het geluidje allemaal wel.. Te horen in de nummers van pakito.. In de nieuwe van tom share.. In het nummer Dont Go van starting rock..

Kan iemand me een paar tips geven betreffend hoe het geluid mogelijk tot stand kan komen? ik zou het graag in een track van me gebruiken maar ik krijg het niet echt gefixed...

Voorbeeldje hier:

Attachments

• tssample.mp3
    325,6 KB · Bekeken: 131
Re: De pakito sound? hoe?

Origineel geplaatst door JnM92
we kennen het geluidje allemaal wel.. Te horen in de nummers van pakito.. In de nieuwe van tom share.. In het nummer Dont Go van starting rock...

Bedoel je de sound van de melodielijn? Dat lijkt me een simpele zaagtand waarbij de portamento aan staat.

Dit is het dichtbijste dat ik kom:

Attachments

• pakitowannabe.mp3
    880,5 KB · Bekeken: 130
Twee geluiden door elkaar,
een gated (choped) toontje (zaagtand van oorsprong) met een delay effect
en daarbij komt de baspartij (blokgolf van oorsprong) die eerst door een vocoder gaat en later hoor je het directe signaal.

Welke van deze twee wil je hebben?

een gated (choped) toontje (zaagtand van oorsprong) met een delay effect

that one

ml_26.jpg

I want that one!

Whyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

*bedekt ogen*

Re: De pakito sound? hoe?

ik zou het graag in een track van me gebruiken maar ik krijg het niet echt gefixed...

Wees origineel man :geslaagd:

Whyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

Doe maar es Little Britain op de TV kijken. Dan hebbie het door. ;)

Re: Re: De pakito sound? hoe?

Re: Re: De pakito sound? hoe?

Origineel geplaatst door Bass
Wees origineel man :geslaagd:

De manier waarop ik het ga gebruiken IS origineel:0

> een gated (choped) toontje (zaagtand van oorsprong) met een delay effect?

that one

Zoals ik al schreef, zaagtand, gate, delay en vul dit aan met een variatie in de nootlengte (gate open). Zijn dit voldoende aanwijzingen?

Origineel geplaatst door FrankH
Zoals ik al schreef, zaagtand, gate, delay en vul dit aan met een variatie in de nootlengte (gate open). Zijn dit voldoende aanwijzingen?

Thanks voor de tips.. als ik er niet uit kom zeg ik het wel

Weet je wat je moet doen?
Met je vingers van de detune afblijven en twee oscs gebruiken met een zaagtandje.
De eerste doe je niets mee en de 2e tune je 7 noten omhoog, of anders 19 (7 plus 12, een octaaf dus) om het sirene-achtige effect te krijgen. En verder is het een beetje syncopisch inspelen en varieren met je aanslag... Dus korte staccato nootjes en wat meer legato afwisselen.

Maar zie mijn sig voor een goede tip ;)

-C-

Back