opstelling?

onzefree

synths are alive
Euhm, ik zit hier te worstelen met mijn gear om een ideale opstelling ineen te krijge :confused: .
Ik heb een keystation 88es en een psr-172 als controllers voor een jv1080, maar hoe kan ik die nu het beste linken?
Ik heb graag de keystation als übercontroller, heeft enkel midi out, maar de drumloops uit de psr zijn heel handig op de jv... Nu zit ik met het probleem dat die psr geen thru heeft, enkel een in en out?!

het ideale zou zijn, denk ik, om de keystation voor de toetsen te gebruiken en de psr voor drumloops etc? De jv heeft slechts 1 setje midi-poorten; in/out/thru

Hoe krijg ik die 2 controllers ideaal aan die jv? kzou graag de uiteindelijke mix uit de jv krijgen, om deze naar de versterking te leiden, ook omdat de jv de beste geluidskwaliteit levert.

Snapt men deze uitleg eigenlijk:erm: .

Ohja, moest je het snappen, houdt het goedkoop:L .

In een live opstelling lijkt het met vrij moeilijk maar er is vast wel iemand die wat exotische apparaten kent die midi signalen kunnen bridgen of mengen.
Gebruik je er een PC/laptop met midi interface bij? Dan kies je gewoon per kanaal wat de input is en naar welke midi port de output gestuurd moet worden.

Euhm, het is gwn dit materiaal, dat zal zo goed als nooit verplaatst worden...
Er komen (momenteel) geen pc's aan te pas. louter deze drie apparaten... maar hoe deze schikken-linken voor optimaal resultaat-prestatie?

Als ik het goed begrijp wil je dus de JV-1080 via midi aansturen met je keystation en psr tegelijk. In dat geval kan je de midi-outs van de keystation en psr naar een midi-merger sturen (klein kastje met aantal midi inputs en meestal een of twee outputs. De output van de midi-merger sluit je dan aan op je JV.

Bijvoorbeeld deze: Midi Solutions Merger

M-audio had eerder ook een 2-in/2-uit midi-merger in het assortiment. Volgensmij wordt die nu echter niet meer geproduceerd. Die zou je natuurlijk wel 2e hands ergens kunnen vinden misschien.
Philip Rees maakte geloof ik ook nog van deze mergers, en er zullen ook nog wel een paar andere merken zijn. :)

thnx, ik maak er werk van en zal er nog op terugkomen.:walker:

Klopt het dat een merger (jaja, ik heb om 2-in en 1-out gelet) toch wel wat geld kost voor wat het is weze is?
Ik had echt gehoopt op een makkelijkere/goedkopere oplossing...

Back