mc-307 stuurt geen notes over midi

wesko

Artificial sounds R real
Mijn Roland MC-307 stuurt geen sequence data over midi weg. De toetsen doen het wel. Als ik Rhythm selecteer en tik een toets in dan komt de data wel aan (op mijn DM5 drumcomputer), maar in de sequencer opgenomen data=notes niet!

De handleiding zegt: zet E (EXT) aan in het sys/midi menu. Ja troela's, die STAAT aan. Wie weet het wel en is mijn held? 't Is voor het eerst dat ik dit aan iemand moet vragen want ik lees en schrijf vloeiend midi. Misschien omdat het Roland is ;-)

Groet
Wesko

Heeej, da's toevallig, ik had precies dit probleem 2 dagen geleden, en liep ook vast op de info die ze in de handleiding gaven... Toen heb ik PjotrG even geraadpleegd en hij vertelde deze oersimpele oplossing: ga naar het menu setup in het beeldscherpje, ga dan naar part en de allerlaatste parameter die je kunt veranderen is seq-out, nou die moet je dus even op EXT zetten!!!
Groeten en succes, maurice

In 1 woord: geweldig! Wat een ultrastomme manual dan, zeg! Nou ik ga het proberen. Ontzettend bedankt.

Oh, en het werkt ook nog, al lijken de noten die verstuurd worden een oktaaf verschoven, daar komen we wel uit.

Back