Handleiding Sony DPS V77 / Reset?

Is er iemand van het synthforum in het bezit van een handleiding van de SONY DPSv77 effect processor? En even in het boekje wil kijken.

Wil het apparaat resetten, maar weet niet of dat wel kan

Groet Erik

Is er hier niemand die er 1 heeft?

Het effectapparaat loopt vast wanneer ik bank 3 en 4 aanklik. Cijfer Display valt dan weg. Kan dan niets meer aanklikken. Moet hem wel uit doen dan.

Op internet is weinig te vinden over dit apparaat. Er zijn wel meer mensen die vragen om een handleiding.

Effe googlen en een studio benadert die er 1 heeft staan. Persoon gaf me antwoord.

Save en enter indrukken tijdens opstarten. Initialize verschijnt. Apparaat doet het weer
:luv:

Heb deze bak sinds kort in mijn bezit, met manual :)

Wat een wreed ding, een echte aanrader, klinkt geweldig.

Origineel geplaatst door Wiseguy
Heb deze bak sinds kort in mijn bezit, met manual :)

Wat een wreed ding, een echte aanrader, klinkt geweldig.

Gefeliciteerd! Dan heb je 1 van de mooiste effectbakken in je bezit. Hij wordt ook wel 1 van de producersgeheimen genoemd :D En de meesten maar zweren bij een Lexicon:biertje: Pas wanneer VST's zo gaan klinken, dan ga ik overstag

De DPSjes zijn de Japanse tegenhangers van de Ensoniq DP4+.

De V55:

- 20-bit 48kHz AD/DA with 52-bit internal processing. 2 effect processors can be used in parallel and serial. 4 channel effects use up both processors at once. 45 effect types; Reverbs, Choruses, Delays, Rotary, Vocoder, Pitch Shifter, Driver, Amp Simulator, Compressor, Exciter, Wah, etc. Parameters are simple and effectively selected, and it's easy to use.

efx: verb, delay, pitchshifter, flanger, chorus, phaser, reverse-delay, compressor, HAAS panner, limiter, 3band EQ.

Ik heb zowel de DP4+ (te leen gehad) als de V55. Van de laatste ben ik veel meer onder de indruk van die Ensoniq. De reverbs zijn goed. De delays geweldig en de pitch-shifter klinkt alsof er niets gepitcht is. Zuiver dus. Natuurlijk zijn die PCMs van Lexicon en de TC M3000 beter, maar zijn ook een stuk duurder. Dit ding is erg bruikbaar en dat is het belangrijkste.

Attachments

• dpsv55.jpg
    dpsv55.jpg
    5 KB · Bekeken: 138
De V77:

DPS-V77 is the upper version of DPS-V55. It has 24-bit A/D, longer delay time and deeper editability and functionality. V77 was seen as an integration of previous DPS series.

Other DPS series like DPS-F7 have their own unique features like VA mono synth, and the lower-end versions like HR-MP5 provide good quality at a low price.

Attachments

• dpsv77.jpg
    dpsv77.jpg
    5,4 KB · Bekeken: 145
Origineel geplaatst door René
De DPSjes zijn de Japanse tegenhangers van de Ensoniq DP4+.

Ik heb zo'n DP4+ hier ook liggen maar bij een 1 op 1 komt
de Ensoniq er bekaaid vanaf, geef mij maar 10 x liever de Sony.

Origineel geplaatst door René
Natuurlijk zijn die PCMs van Lexicon en de TC M3000 beter, maar zijn ook een stuk duurder. Dit ding is erg bruikbaar en dat is het belangrijkste.

Ik heb helaas geen oude catalogus meer waar die in staat. Ik meen me te herinneren dat de V77 nieuw zo rond de 3500 duitse marken lag. Kwa mogelijkheden en prijs/kwaliteit is het de tegenhanger van de Lexicon PCM90 denk ik. Alleen de 777 van sony schijnt beter te zijn (sampling reverb)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Wiseguy
Ik heb zo'n DP4+ hier ook liggen maar bij een 1 op 1 komt
de Ensoniq er bekaaid vanaf, geef mij maar 10 x liever de Sony.

Vind ik ook. En erg betrouwbaar.

Ha, dat doet me deugd, ik heb dezelfde vraag over de DPS-D7. Welke batterij en hoe reset je hem?

Een handleiding zou trouwens uiteraard ook welkom zijn. Het is geen enorm lastig ding, maar het is ook geen Zoom 1204.

Catalunya, jij hebt dat ding al langer; die ROM presets, die zitten gewoon op een aparte chip denk ik? Of gaan die uiteindelijk ook weg met een lege batterij?

Ha, dat doet me deugd, ik heb dezelfde vraag over de DPS-D7. Welke batterij en hoe reset je hem?

Een handleiding zou trouwens uiteraard ook welkom zijn. Het is geen enorm lastig ding, maar het is ook geen Zoom 1204.

Catalunya, jij hebt dat ding al langer; die ROM presets, die zitten gewoon op een aparte chip denk ik? Of gaan die uiteindelijk ook weg met een lege batterij?

Zie eerder gepost:
Save en enter indrukken tijdens opstarten. Initialize verschijnt. Apparaat doet het weer

The presets blijven bij mij intact ook al is de batterij leeg

Back