Jumpstyle sounds

Overigens, het feit dat het vaak een majeur is
wat wordt gebruikt heeft voornamelijk te
maken met het feit dat de makers van jump
meestal niet echt muzikaal onderlegt zijn en
eigenlijk maar gewoon wat aanpingelen...
Dan kom je al vrij snel in een majeur schaal
denk ik...
Ik denk dat jump producers wel degelijk weten wat ze doen: zo eenvoudig mogelijk en zo snel mogelijk te produceren. De koe uitmelken, dus. De meeste muziekstromingen die flink voor commerciele doeleinden gemaakt worden, worden zo standaard mogelijk gemaakt. Massa-productie!

Hoe maak je Jumpstyle sounds ?

Ik ben al een hele tijd bezig met fruityloops en reason en heel veel plugins, en ik krijg wel wat leuke dingen, maar ik heb nog problemen met die typische jumpstyle sounds.
Dan bedoel ik: kicks en vooral leads.
En het maken van een melodie.
WIE KAN ME HELPEN !

JUMPSTYLE!!

Hoe maak je sounds ?

Met een MC303.

Ik denk dat jump producers wel degelijk weten wat ze doen: zo eenvoudig mogelijk en zo snel mogelijk te produceren. De koe uitmelken, dus. De meeste muziekstromingen die flink voor commerciele doeleinden gemaakt worden, worden zo standaard mogelijk gemaakt. Massa-productie!

MASSA=KASSA!

het is algemeen geweten (dat was misschien wel een ietwat gedurfde uitspraak) dat producers en labels niet snel een nieuwe weg durven inslaan in hun muziek en contracten etc. Tenzij de muziekstijl zijn waarde al heeft getoond inzake winst en interesse bij het publiek.
Massa = kassa en 1 massa = 1 kassa,
elektro (en aanverwanten) wint, pop en rock hebben hun deel, daarnaast wat metal etc, maar probeer als beginner geen alternatieve dingen uit, je maakt geen kans bij labels, want je muziekstijl heeft zich nog niet bewezen bij de massa dus ook niet bij de labels
-> enige bekendheid is nodig?

het is algemeen geweten (dat was misschien wel een ietwat gedurfde uitspraak) dat producers en labels niet snel een nieuwe weg durven inslaan in hun muziek en contracten etc. Tenzij de muziekstijl zijn waarde al heeft getoond inzake winst en interesse bij het publiek.
Massa = kassa en 1 massa = 1 kassa,
elektro (en aanverwanten) wint, pop en rock hebben hun deel, daarnaast wat metal etc, maar probeer als beginner geen alternatieve dingen uit, je maakt geen kans bij labels, want je muziekstijl heeft zich nog niet bewezen bij de massa dus ook niet bij de labels
-> enige bekendheid is nodig?

Onzefee heeft daar wel een beetje gelijk in. Als er een rage is qua sound, kun je er als newbie in de scene sneller instappen. De mannen met een eigen sound moeten harder werken om een platenboer te overtuigen van hun kunnen. Voornamelijk omdat ze in je moeten geloven. Dat is lastig als je een nieuwe act met een nieuwe sound bent..

Hoe maak je Jumpstyle sounds ?

Ik ben al een hele tijd bezig met fruityloops en reason en heel veel plugins, en ik krijg wel wat leuke dingen, maar ik heb nog problemen met die typische jumpstyle sounds.
Dan bedoel ik: kicks en vooral leads.
En het maken van een melodie.
WIE KAN ME HELPEN !

JUMPSTYLE!!

Hoe maak je sounds ?
Een melodie maak je niet.Een melodie zit in je hoofd ! of ontstaat gaande weg in je hoofd...vervolgens koppel je je oren aan je hersens en probeert vervolgens met elke aanslag op je keyboord de tonen in je hoofd te reproduceren met je oren als interface...zo moeilijk is dat toch niet?:D

volg de jumpsyle niet zo maar als ik zeg..909,JP8000,Acces virus zal ik er niet veel naast zitten waarschijnlijk

Jumpstyle voor beginners:

Stap 1:
Zoek een MIDI-file van een aanstekelijk jaren-80 hitje
Stap 2:
Laad het in je Cubase (Logic .o.i.d.)
Stap 3:
Hang geluidjes aan de verschillende midi-kanalen (TIP: VANGUARD van REFX)
Stap 4:
Verwijder de drumtrack (vaak op kanaal 10) en voeg een overstuurde kick en handclap in (TEGELIJKERTIJD, da's een belangrijke voorwaarde).
Stap 5:
Schuif wat heen en weer in je arrangement en vul ca. 2.5 of 3 minuten.
Stap 6:
Render de hele zooi af vanuit je sequencer.
Stap 7:
Zoek iemand met een videocamera (mobieltje kan tegenwoordig ook)
Stap 8:
Zoek wat buurjongetjes/meisjes met witte petjes, vestjes en weinig verstand en laat ze spasten op je creatie voor de camera. Beloof ze eeuwige roem!
Stap 9:
Maak met behulp van papa's pc en Magix Movies Prozone Deluxe Producers Edition 2008 een clip (of iets waarbij alle effecten van bovenstaand videopakket voorbijkomen) met vergaarde beelden en track en pleur de hele zooi op youtube en/of mail de link en info richting TMF.
Stap 10:
Met een beetje geluk: Werelberoemdheid in je dorp en respect van alle pubers is jouw deel!

Simpel toch?

Back