Jumpstyle sounds

Franz.K.

Ouwe rot
Hoe maak je Jumpstyle sounds ?

Ik ben al een hele tijd bezig met fruityloops en reason en heel veel plugins, en ik krijg wel wat leuke dingen, maar ik heb nog problemen met die typische jumpstyle sounds.
Dan bedoel ik: kicks en vooral leads.
En het maken van een melodie.
WIE KAN ME HELPEN !

JUMPSTYLE!!

Hoe maak je sounds ?

je ken proberen een echte juuuumpstyle melodie te downloaden op internet. naspelen is moeilijk natuurlijk...

enne een kick gewoon van een sample cd trekken en dan zoveel mogelijk over elkaar heen layeren !

Ik heb wel een paar samplecd's al maar een kick layeren ???? bedoel je meerdere kicks tegelijk afspelen daarmee ???

Ik heb wel wat melodieen al gedownload maar ik wil het zelf een keertje proberen.
Ik weet dat jumpstyle moeilijke muziek is, en dat ik misschien beter moet beginnen met iets makkelijkers, maar in jumpstyle kan ik mijn gevoel het beste kwijt !!:dj: :dj: :dj:

http://www.youtube.com/watch?v=jxJgSNiZ0xU
Ik bedoel dan dit soort tracks..dat geluid "tuuutuuutuaataa" is zo vet. en die "dukdukdukdukdukdukdukdukduk" ook

Met layeren wordt idd verschillende kicks over elkaar zetten bedoeld...Vaak wordt er een kick voor de "tik" gebruikt en daaroverheen een kick voor het sublaag...Is niet zo moeilijk, gewoon proberen...en anders brengen idd samplecd's of vst's makkelijk de uitkomst.

Voor de string is een standaard juno'tje gebruikt... Veel vst's hebben zoiets er wel inzitten...Ook weer layeren kan tot leuke resultaten leiden.

Ps, de melodie en akkoordenschema zijn gejat van Cambodia (Kim Wilde) als ik het juist heb.

Tis niet zo moeilijk hoor ;) Er worden maar een paar sporen gebruikt in Jumpstyle. Goede styl muziek om de beginselen van elektronische muziek onder de knie te krijgen.

Rob

Origineel geplaatst door Franz.K.
Ik weet dat jumpstyle moeilijke muziek is, en dat ik misschien beter moet beginnen met iets makkelijkers, maar in jumpstyle kan ik mijn gevoel het beste kwijt !!:dj: :dj: :dj:

http://www.youtube.com/watch?v=jxJgSNiZ0xU
Ik bedoel dan dit soort tracks..dat geluid "tuuutuuutuaataa" is zo vet. en die "dukdukdukdukdukdukdukdukduk" ook [/B]

:confused:

Als dit (wat ik in in het clipje hoor) als moeilijke muziek wordt gekwalificeerd, dan zakt mijn broek daar echt van af....... =(

Origineel geplaatst door mavn
:confused:

Als dit (wat ik in in het clipje hoor) als moeilijke muziek wordt gekwalificeerd, dan zakt mijn broek daar echt van af....... =(

:dubbel:

ja lekker franzl, met je atari-sig en een s950 gevraagd :D

hihi

misschien moet je eerst jazz eens proberen

Wel, om deze sound te bekomen, moet ge goed uitpluizen dat u den origenelen Pro-5 programma voor uw computer bekomt, en niet den nieuweren versie, die klinkt niej digitaal genoeg zenne. Draait aan den unison knop als een zotteke, en speelt elke gewenste MIDI file van uw mobielen telefoon af in uw favoriete Magix versie, en u kunt voortballen!

WTF!!

is dit soms de nieuwste trend in nederland??
ik heb dit dus helemaal gemist omdat ik niet in nederland meer woon sinds 2 1/2 jaar.
polderdansen noem ik het ja..
wat zijn wij blanke westerlingen toch duffe stijve harken zeg.. bah :r

Origineel geplaatst door krachtwerk
WTF!!

is dit soms de nieuwste trend in nederland??

Ik denk dat het een beetje populair is bij VMBO jeugd enzo.. Nou dan weet je het wel.

icon_lol.gif

Is een DX1 niet dé ultieme bak voor dit soort sounds?

Ik ben erg verbaasd over de reacties op de vraag.. Gaat het hier nu al over welk niveau naar welke soort muziek luistert?

ik denk dat je de boel aan het fucken bent maar ja.....

de deuntjes supersaw met portamento, een noot inhouden en een andere hogere aanslaan en die wel weer loslaten, en weer een andere aanslaan....en klompendansen:D

volgens mij wou je gewoon dat filmpie kwijt....

Back