Korg DSS1

Ik heb er eentje gehad. Indrukwekkende en drukvolle klank. Makkelijk te bedienen, niet te veel parameters en toch erg veel mogelijkheden.

Gebouwd als een tank, hoewel de achtergrondverlichting van het display vervaagt en begint te brommen.

De mijne ging weg omdat ik niet graag op ladende diskettes wacht, en zonder diskettes doet deze nu eenmaal niets.

Zie deze draad :)

Die van mij heeft een tijd geleden een geheel nieuw display gekregen van Boemtsjak, die kan er weer voor heeeeel lang tegenaan. Ik vind de sound nog steeds goed genoeg om hem niet weg te doen bovendien.

is eg al best veel ge,..chit chatover de dss/1
sampler met analoge filter ...iig hele goede filter dubbele delay unit
unison ,..weirde osc /wave sync option
pal heeft er ,...een goede ervaringen mee
ik wilde dr en maar dei is me toch iet te groot ,..nou blijkt de rack zeer zeldzaam er toch wat filter verschillen te zijn
geen reso bv ...
ff de search engine gebruiken ,....:halleluja http://www.glenstegner.com/dss1/home.html

ultieme DSS 1 resource site wat wilje nog meer asj deze story gelezen heb
wilje dr ook een
de man schildert de dss af as ultra synth met sampler mogelijkheid top of the korg line
kan wel aardig in de goed weg zitten
ik denk dat t een super synth is ipv juno-polysix jx10 ofso

Origineel geplaatst door KiaM
Ik heb er net namelijk 1 gekocht voor 255 euro. Perfect in orde als ik de verkoper moet geloven en de diskdrive is net vervangen, er zit een nieuwe in.

:W

zoo das een nette prijs heb byna jaartje gezocht constant 300-350 iets teveel daarom wildeik een rack is toch weer net anderz ,..komtie met de post ...:D arme ...

Origineel geplaatst door Eclectus
De mijne ging weg omdat ik niet graag op ladende diskettes wacht, en zonder diskettes doet deze nu eenmaal niets.

Ik gebruik mijn diskette nooit, ik sample het geluid meteen.

Ik heb er net namelijk 1 gekocht voor 255 euro. Perfect in orde als ik de verkoper moet geloven en de diskdrive is net vervangen, er zit een nieuwe in.
:W

Zag er twee op eBay NL staan voor 250 euro. Dit is er daar zeker eentje van?

Ik heb er zelf ook eentje gehad.

Die van mij ligt nu bij Boemtsjak om even lekker schoongemaakt te worden. Ben blij als ie weer thuis is, mis hem namelijk ook als master keyboard.

Ja en een goede ook heb ik begrepen :)
reageer je nou op jezelf? :P

Heb ook een DSS1 gehad, maar ik was toen nog redelijk nieuw in synth land, dus een tijdje later maar geruild tegen een Waldorf Pulse omdat de DSS1 toch wat lastig de programmeren was.

Origineel geplaatst door Eraser127
reageer je nou op jezelf? :P

Heb ook een DSS1 gehad, maar ik was toen nog redelijk nieuw in synth land, dus een tijdje later maar geruild tegen een Waldorf Pulse omdat de DSS1 toch wat lastig de programmeren was.

Nee joh, ik praat alleen tegen mezelf in het"echte leven" Hier hou ik me in :)
Ik had het tegen de poster Synthurion, alwaar ik in mijn reactie bevestigde dat de DSS1 inderdaad aftertouch heeft, waar ik inmiddels zelf ook al achter was.

Ik ben mijn tijd ver vooruit maar zover? Nee dat nou weer niet :)

Die DSS1 staat inmiddels hier :)

Ja en een goede ook heb ik begrepen :)

Ik vond 'm vrij slecht eerlijk gezegd. Je moest erg hard drukken en hij deed het onder sommige toetsen beter dan onder andere. Maar goed, bij mij stond er een poly-aftertouch keyboard onder, dus dan is in vergelijking alles slecht natuurlijk ;)

Origineel geplaatst door etaoin
Ik vond 'm vrij slecht eerlijk gezegd. Je moest erg hard drukken en hij deed het onder sommige toetsen beter dan onder andere. Maar goed, bij mij stond er een poly-aftertouch keyboard onder, dus dan is in vergelijking alles slecht natuurlijk ;)

Van dat laatste heb ik geen weet en je zal ook wel gelijk hebben. Maar dat ie harder of zachter klinkt bij verschillende toetsen herken ik van geen meter. Wat ik trouwens gewoon terug zie in Ableton. Als ik hetzelfde doe op verschillende toetsen zie ik dezelfde golfjes op beeld verschijnen.

Back