Korg DSS1

Maar dat ie harder of zachter klinkt bij verschillende toetsen herken ik van geen meter

Nee, dat bedoelde ik niet, de velocity was prima. De aftertouch was onder sommige toetsen gevoeliger dan onder andere. Dat kan natuurlijk ook gewoon slijtage zijn.

Origineel geplaatst door etaoin
Nee, dat bedoelde ik niet, de velocity was prima. De aftertouch was onder sommige toetsen gevoeliger dan onder andere. Dat kan natuurlijk ook gewoon slijtage zijn.

Ik heb het over de aftertouch curves,..

Want de aftertouch stuurt ie gewoon uit.

Ok. Je had het over harder en zachter klinken (velocity dus), vandaar dat ik in de war was.

Ik moest de aftertouch altijd corrigeren met m'n Studio 5 omdat hij niet verder kwam dan tussen 0 en iets van 47 (op sommige toetsen). Maar zoals ik zei, het zal wel slijtage zijn geweest. Het vilt onder de toetsen was ook helemaal hard geworden.

Inderdaad, ik bedoele dan in plaats van harder, klinken harder drukken. :)

Doet het prima die aftertouch. Die hele dss1 doet het prima. Hangt aan mijn win98 pc en kan samples bewerken en overzetten naar de dss.
Floppies maak ik ook op de win98 pc die zo de dss in kunnen,..
Op het net allerlij patches gevonden die erg fijn klinken :)

klein stukje gepruts met de res/cuttof op aftertouch/joystick;

Pas op met je volume er zitten gemene stukjes tussen.

DSS1 Sample

Waarschijnlijk moet je hem een keer schoon laten maken. Die van mij wordt nu ook onder handen genomen. Daarnaast is hij ook poly-aftertouch en ook nog eens zeer instelbaar. Misschien moet je er even wat meer tijd in stoppen.

Origineel geplaatst door etaoin
Ik vond 'm vrij slecht eerlijk gezegd. Je moest erg hard drukken en hij deed het onder sommige toetsen beter dan onder andere. Maar goed, bij mij stond er een poly-aftertouch keyboard onder, dus dan is in vergelijking alles slecht natuurlijk ;)

Origineel geplaatst door pal
Waarschijnlijk moet je hem een keer schoon laten maken. Die van mij wordt nu ook onder handen genomen. Daarnaast is hij ook poly-aftertouch en ook nog eens zeer instelbaar. Misschien moet je er even wat meer tijd in stoppen.

nou kunne sommige gastn best niet gauw tevreden zijn met een app.
en m dus weerdoor verkopen ...voor ...uh de helft...

pal isder iig niet een van !!

we moeten maars een drradje starten welke sampler wat kan en vooral doet
ik heb net de mirage binne eiegn liijk een cem [33 zoveel ] maar wel 8 bit
standaard
soo alees wat binnen in gebeurdt is 8 bit nono converting losses
all 8 bit sound ,...ok t komter ook wwer ui ,.,..[iig niet ] via een 16 /24 bits dac
so we nemen een drum loop en doen erwat mee
[nuniet morgen haha]

Attachments

• amen.wav
    921,3 KB · Bekeken: 86
Back