ECHO audiofire 12

Ik haal deze even naar boven...

Ik heb de mijne die ik via musicstore.com (duitsland) heb gekocht net toegekregen. Nu doe ik vol spanning de doos open en ik merk dat er alleen een snoer amerikaans type bij zit. Nu denk ik dus dat hij op 110 is. Verschillende oplossingen maar liever voorzichtig...
- Heb ik gewoon een fout model gekregen en moet ik ruilen?
- Ik vervang gewoon het snoer dat past en plug in op 220 (al lijkt me dit geen goed idee);
- Of heb ik een convertor nodig?

Iemand raad?

Groeten,
Philippe

Bij de mijne van Thomann had ik ook een verkeerd snoer. Maar echt geen zin er enige energie in te steken (terugsturen oid). Ik heb er gewoon een normale kabel aangehangen, nooit problemen mee gehad, draait prima!

ik heb me vandaag ene gehaald, en ik moet zeggen, super apparaat, beste in zijn prijsklasse, zonder twijfel

da goose, had dat wat eerder gezegd:P heb net ene bij musicstore gehaald (wel met 100 euro korting:D)

Vandaag binnengekregen en hetzelfde probleem met het snoer. Daarnaast heeft mijn laptop een smallere firewire-poort dan de meegeleverde kabel. Is het mogelijk om gebruik te maken van een 6/4 fireware kabel, of trekt de geluidskaart/laptop dat niet?

Gebruik een Dell Inspiron 6000, met deze zijkant (geheel rechts de firewire aansluiting): http://www.notebookreview.com/assets/3465.jpg

Iemand een idee?

Is het mogelijk om gebruik te maken van een 6/4 fireware kabel, of trekt de geluidskaart/laptop dat niet?

Het verschil tussen een 6-pins en een 4-pins FW-connector is dat bij de 6-pins de 2 extra pinnen stroom leveren aan het aangesloten FW-apparaat.

De Echo heeft zijn eigen stroomvoorziening dus zou deze perfect moeten werken via de 4-pins FW-connector op jouw laptop.

(FW-apparaten die geen eigen stroomvoorziening hebben werken dus enkel indien je ze aansluit op een 6-pins FW-connector; deze tref je nooit op laptops aan, enkel op desktop computers.)

hmm meer moeilijkheden. Alles geinstalleerd volgens handleiding. Drivers vorige (echo indigo io) kaart verwijderd. Alleen nu herkent mijn computer de audiofire niet als zijnde geluidskaart. dwz ik kan hem niet selecteren bij 'geluiden/audio-apparaten' in het tabblad audio. Bij het tabblad hardware staat ie keurig netjes weergegeven en ook dat het correct werkt. De console doet ook niets, behalve een rechtermuisknop om te sluiten. De analyzer laat ook niet veel soeps zien, laat staan dat ik instellingen kan wijzigen... Lichtjes op de kaart zelf branden netjes bij de 1394/fw aansluiting..

Iemand enig idee?

Hier specs van mijn laptop etc:

Echo driver version: SetupEchoFireWire_5.3.exe
Operating system and version: WinXP including Servicepack 3

Laptop: Dell Inspiron 6000
Processor model and clock speed: Intel(R) Pentium(R) M, 1.86 Ghz, 1,5 gb
Motherboard manufacturer: No clue, where can I find this?
Motherboard chipset (i.e. Intel, Via, Nvidia): intel
Other PCI and FireWire devices: none
Other audio hardware: roland tr-808 / yamaha dx 7 / waldorf blofeld / yamaha tx81z / MS06 usb to midi / soundcraft efx 12 / amongst others

De boys van echo al gemaild maar nog geen antwoord. Als dat net zo lang duurt als dat ze nodig hadden om de kaart op te sturen ben ik nog wel ff zoet :(

- Misschien heb je toch problemen met de firewire poort (mogelijk toch niet 100% compatibel). Heb je de mogelijkheid om deze AF12 unit te testen op een andere pc? Dan kun je in ieder geval evt. problemen met de unit zelf uitsluiten.
- Heb je bij de deinstallatie van de oude drivers je laptop opnieuw opgestart voordat je de AF12 hebt geinstalleerd? Kan uitmaken. Probeer de installatie anders nog een keer opnieuw, mocht je dat nog niet geprobeerd hebben.

- Driver 5.3? Klopt dat? Voor zover ik weet zijn ze nog niet verder dan versie 5.2.1.

op dit moment geen andere pc in de buurt om op te testen, wellicht later deze week. Na deinstallatie niet opnieuw opgestart ga dat nog even proberen :-)

Driver 5.3 klopt, zat bijgesloten op de cd. Heb 5.2.1 ook geprobeerd, maar zelfde problemen. Wellicht fw probleem, misschien oplossen met een externe fw module oid.

dank voor je reply!

ik moet inderdaad zeggen, dat het 9 van de 10 keer aan de firewire pci kaart ligt. daarom heb ik in me desktop pc ene van 100 euro gezet, omdat dat werd aangeraden door presonus, echo en de rest. dus ik zou eens zoeken naar zoon laptop kaartje van texas instruments, dat zijn de beste op het moment. en mocht ie dan nog niet functioneren, gewoon terugbrengen(dat kaartje dan). dan zal het waarschijnlijk aan de echo liggen, of aan je laptop. een softwarematige fout lijkt me het meest logische, aangezien alles het doet op je interface.

Ik zit sterk te denken om deze kaart te kopen. Hij moet aan een iMac komen te hangen.

Ik vind de 12 in/outs erg fijn. Ik heb geen processing in de unit zelf nodig (effecten etc.) dan doen we gewoon in de DAW.

Zijn er nog veel mensen die deze kaart naar volle tevredenheid gebruiken.

Hier voor had ik een E-MU 1212m. Kan iemand wellicht aangeven hoe de geluidskwaliteit van de Echo zich verhoudt t.o.v. de EMU?

Alvast bedankt!

VasC

Ik heb 2 AF12's in daisy-chain gekoppeld (ook word clock doorgeschakeld), werkt uitstekend; ben er nog steeds erg tevreden mee. AD/DA converters zijn voor zover ik weet beter dan die van E-MU; strakker en gedetailleerder stereobeeld.

Een klein nadeel aan de AF12: de inputs en outputs zitten fysiek vrij dicht bij elkaar; als je kabels met dikke connectoren gebruikt kan dit een probleem zijn. Goeie kabels met smalle connectoren zijn goed verkrijgbaar (gebruik zelf cordial kabels met smalle neutrik pluggen).

Na 3 jaar dienst ben ik ook nog steeds heel tevreden van de audiofire.
Het enige probleem dat ik tot nu toe ondervonden heb is het gebruik van de Audiofire 12 met Traktor Pro 2 waar het geluid soms plots wegvalt (niet fijn tijdens een live-moment).
Voor de rest is dit in mijn ogen een heel kwalitatief product!

iemand wel eens last van wegvallend asio?

Ik moet mijn af12 om het half uur keer aan het uitzetten. Denk dat het aan mijn apparaat ligt maar vragen kan nooit kwaad

Back