Midi kanalen Roland MDC-1

BananaWorld

Addicted to Music
Een kleine vraag. Ik heb een Roland MDC-1. Alleen weet ik niet hoe je de midi-kanalen uit kan zetten. Aangezien kanaal 1-10 nu constant aangestuurd wordt is dat wel enigzins irritant.

Heeft iemand misschien de oplossing, of nog beter, een link naar de handleiding.

M.v.g.
de Wereld van de Bananen.

Hhm, hoe kom jij op 1-10? De M-DC1 (heb ik hier ook hangen) heeft 7 parts en een rhythm part. Dat zijn dus 8 kanalen.

Iig als je een part selecteerd en dan op "mute" drukt wordt dat part uitgeschakeld. Dit kun je voor ieder part doen.

Handleidingen zijn HIER te vinden.

Origineel geplaatst door organix
Ik gok dat hij in 'patch-mode' staat met MIDI OMNI aan.
Hoe dan? In de handleiding staat alleen (bij het sysex gedeelte) dat het "omni on/off" commando als "note off" wordt herkend.

omni.jpg
<------

Hmm.. ja.. het was maar een gok he ;)

Maar Roland werkt vaak met die Patch en Performance modes, waarbij Patch monotimbraal is en Performance multitimbraal. In Performance mode heb je meerdere kanalen en in Patch mode moet je zelf instellen op welk kanaal hij data ontvangt.

Ik weet me nog vaag te herinderen dat je een instelling had van "1-16 of ALL". De handleiding zegt idd dat je dit niet via MIDI in kunt stellen.

Back