audio en midi synchroniseren in Logic?

Oops, ik leefde in de veronderstelling dat je nooit kan updaten van Logic Silver naar Gold of Platinum.
Maar snel eens proberen dan!
Kan daar mijn sync probleem liggen?

Nee, ik denk dat je sync te maken heeft met brakke drivers van je geluidskaart.
Ik zou eerst die proberen te updaten, of een andere kaart te nemen, je hebt immers ook last van brom/hum.

Updaten van Logic kan met zich mee brengen dat je bijvoorbeeld andere problemen tegenkomt (had ik toen ik update-te van RPC Pro naar RPC Pro 2, beviel mij niet zo qua menu indeling).

De Edirol update heb ik vorige keer gedownload, en ik moet zeggen dat het sync probleem nu al 3 dagen is uitgebleven. Hopelijk heeft het dus daarmee te maken. Ik moet wel zeggen da'k toch geruster zou zijn moest ik de vinger echt óp het probleem kunnen leggen, zo van "hij heeft het weer dus ik moet dat daar zus of zo gaan instellen"...

Voorlopig dus best ook nog even wachten met het installeren van die upgrade van Silver naar Gold, als dat überhaupt al kan?

Een nieuwe interface, heb ik al meermaals aan gedacht. Ze zullen me graag zien komen in de muziekzaak...

Maar wat die hum betreft eerst nog effe een tip die 'k hier net tegenkwam uitproberen (de aarding van m'n systeem halen). Op hoop van zege...

Updaten van silver naar gold kan niet, je kunt enkel updaten naar de nieuwste gratis update. Met de kantekening dat 'nieuw' in dit geval betekent de laatste update voor Windows.
Je kunt bijvoorbeeld van 4.6 naar 4.8 toe of zo.

Bij het aarden van je systeem is het aan te raden de behuizing van je PC te aarden via bijvoorbeeld de randaarde van je stopcontact, of via een draad daarnaar toe.
Aarden door een draad te trekken van je PC naar de kachel of de waterpijp is in verband met de veiligheid sterk af te raden (en verboden).

Fijn om te horen dat de driver update je probleem verholpen heeft, hopelijk blijft het zo!

De update van 4.6 naar 4.8.1 heb ik al een tijdje geleden uitgevoerd (nog 's dank voor de link !) maar 't blijft dus wel "maar" de Silver editie. Dacht het wel dat je niet zomaar van Silver naar Gold of Platinum kan.

De hum is verdwenen door de laptop in een stekkerdoosje zónder aarding te pluggen. Hopelijk kan ik dit ongestraft blijven doen, want nu draait m'n systeem eigenlijk prima. Gisteren heeft de laptop voor de eerste keer live meegelopen tijdens een concert, 't was even bang afwachten maar alles is zonder haperingen verlopen.

Tevredenheid alom! Al blijft er wel een restje hangen van "wat als-ie z'n kuren nog 's krijgt?"...

Maar MrM, wederom bedankt voor alle hulp en tips hé !!

Back