Optreden

Slipperman

Rooibosje iemand?
Klein vraagje. Ik zit nu in een Genesis Coverband en die heet All the world. (mag ik eindelijk eens tony spelen ;) ) Nou zijn het mensen uit de hele wereld.

Als we eens willen optreden... Waar kunnen we dit regelen??? Moeten we naar zo'n zaal gaan (royal albert hall bv.) en daarzo vragen van kunnen we eens een avondje komen optreden??? of doet een bureau dat voor ons.

Omdat het een internationaal bandje (lees zooitje ongeregeld :D ) is zullen we allemaal moeten reizen. Worden die kosten dan ook vergoed ed. Er is iemand van 14 en iemand van 16 (ikke dus) en wij hebben niet veel geld voor die dingen.

Hoe word dit gedaan????

ga de studio in , maak een goede demo
en stuur die rond naar zalen waar je van verwacht dat ze geinteresseerd zijn in je
of je schrijft je inderdaad in in een boekingsbureau. geef er een mooie biografie van de band bij zodat programmeurs weten dat je ervaring hebt met de band op het podium
(plaatsen waar je al eens eerder gespeeld hebt en hoe lang je als band bij elkaar zit en eventuele relevante individuele achtergronden (bijvoorbeeld : gitarist kees heeft zijn ervaring opgedaan in band X (1976-1989) waarmee hij regelmatig mee op festivals speelde)

en verder ervaring opdoen bij (niet betaalde) feesten van vrienden en Grote Prijs-achtige activiteiten

en om eerlijk te zijn : onkosten van mensen uit het buitenland zullen alleen betaald gaan worden als je een ruim ervaren band hebt die garant kan staan voor een volle zaal.

oei slipperman. dat valt niet mee he. wel tof trouwens, genesis covers spelen (undertow!!).

maar optredens krijgen valt niet mee. hier wat opties:
- spaar eerst voor een demo, ondertussen goed oefenen
- demootje naar zalen en vooral boekingsbureaus sturen
- naar kleine regiozaal gaan om daar (waarschijnlijk gratis) om een optreden te gaan smeken, en vervolgens al je vrienden uitnodigen en pers en natuurlijk die boekers. coverbands zijn vaak interessant voor boekers.

is natuurlijk maar klein idee, maar het werkte voor ons (www.tewater.nl).

geld is een heel ander PROBLEEM. ga er maar vanuit dat t veel geld gaat kosten voorlopig. ouders lief aankijken (met genesis muziek moet dat kunnen) want je zal wel geen rijbewijs hebben.

oh ja belangrijk:
zoek een kennis die mooie printjes kan maken, uitdelen, opplakken, opsturen. DOE OF JE AL HEEL WAT BENT. attitude. heel belangrijk. niet arrogant, maar ook niet laten zien dat je geen idee hebt hoe het allemaal moet. als je tegen mensen zegt dat je al jaren samen muziek maakt zeggen ze vast 'ja dat kun je inderdaad goed horen, klinkt vet', zeg je dat je net begint zegt men over hetzelfde stukje muziek 'ja het klinkt niet best jongen, blijven oefenen'.

En tja.. zeker in het begin is het toch een kwesite van investeren.. verwacht niet te snel een vergoeding te krijgen de je kosten dekt..

Trouwens.. het lijkt me al een hele prestatie om je band een keer bij elkaar te krijgen voor een repetitie of iets dergelijks. Hoe doen jullie dat ?

Origineel geplaatst door Bahamut
hehe :)
en hoe willen jullie gaan oefenen?

Iedereen thuis voor zich zelf. Dan op de gig plaats zelf 's middags repeteren. Als we allemaal goed kunnen spelen zal het niet zoveel moeite moeten zijn.

We hebben nog geen ervaring en de studio induiken gaat niet omdat we internationaal zijn. We zouden enkel alles thuis kunnen opnemen. Alles naar mij toe sturen en dan mix ik alles goed.

Das het enige wat we kunnen doen dan.

Internationaal is toch niet echt makkelijk merk ik.

Origineel geplaatst door tewater
oei slipperman. dat valt niet mee he. wel tof trouwens, genesis covers spelen (undertow!!).

Hehe. Undertow komt niet in de setlist voor denk ik. Maar evt. wel burning rope (ook van and then there where 3)

Ik vraag me dan af hoe we ook aan lichten enzo komen. Hoe doen die andere tribute bands dat dan??? (Musical Box, Regenesis, Grand parade etc.)

Reclame is geen probleem. Kan op de officiele genesis site. Zeker op het forum. Ben daar heel gewaardeerd lid dus das geen probleem.

Wat we willen doen is gewoon live de nieuwere nummers brengen. Er zijn zoveel tribute bands die alleen maar die gabriel periode brengen. (Al is de musical box wel heel indrukwekkend. Die doen alles maar dan ook alles hetzelfde. Van lichtshows tot kostuums. Zelfs de echte genesis waren overdonderd van de show !)

Nou, iedereen thuis voor zich zelf oefenen kan wel, maar ik kan je wel vertellen dat het samen spelen op een podium toch nog net even anders is.....
Ook al spelen jullie allemaal heel goed, het daadwerkelijk samen spelen is toch iets wat je ook samen moet gaan oefenen.

Origineel geplaatst door Slipperman

Iedereen thuis voor zich zelf. Dan op de gig plaats zelf 's middags repeteren. Als we allemaal goed kunnen spelen zal het niet zoveel moeite moeten zijn.

We hebben nog geen ervaring en de studio induiken gaat niet omdat we internationaal zijn. We zouden enkel alles thuis kunnen opnemen. Alles naar mij toe sturen en dan mix ik alles goed.

Das het enige wat we kunnen doen dan.

Internationaal is toch niet echt makkelijk merk ik.

....ik zou fysiek zeker een keer gezamenlijk repeteren en niet de middag voordat je ergens moet optreden. Als blijkt dat er nog hard gesleuteld moet worden dan is het in elk geval niet te laat. Verder vrees ik dat er in den beginne weinig te eisen valt....je kan vragen in een lokaal cafe/jeugdhonk waar soms bandjes staan of jullie een keer mogen optreden, dit lijkt me een mooie vuurdoop.

11 goede voetballers maakt nog geen goed team, kijk maar naar nederlands elftal. En ZELFS als jullie samen hebben gespeeld gerepeteerd en het is een tweede natuur, zelfs dan is echt optreden WEER heel anders....

Ermm, als we gaan optreden dan zal het zeker niet roosendaal worden om de simpele reden dat de animo niet echt groot is in r'daal.

Zal wel rotterdam ofzo worden. Vast wel tentjes zat daar. Of eindhoven ofzo.

Als het al nederland word. dat is het probleem. In welk land??? GB lijkt me dan beter aangezien daar meer animo is en het niet eens zo duur is om daar te komen.

Ik zat er zeker aan te denken om als we bijv. ergens op moeten treden (laten we londen als voorbeeld nemen) dat we dan 2 dagen van te voren aan wezig moeten zijn voor een goede rehearsal.

het gaat denk ik een groot probleem worden :(

Back