Dat vind je kleine zaaltjes? Ik vraag me af in wat voor zaaltjes ik dan altijd gespeeld heb...

Mijn ervaring met touren is wat minder romantisch. Wel erg leuk om te doen, maar om dat nou veel te willen doen, mwah...
Je moet het ook niet té veel willen /
moeten doen...
En bij zaaltjes van (bijv.) 500 personen
moet het wel om aan voldoende inkomsten - door verkochte toegangskaartjes - te komen. 3x optreden (voor 2.000 bezoekers) betekent nl. 12x optreden voor 500 bezoekers (ppffff

....). En als je voor een jong publiek speelt hoef je na afloop niet op extra inkomsten aan verkochte cd's te rekenen, want die koopt dat nog nauwelijks.
En een zaal voor 2.000 bezoekers is inderdaad niet echt een klein zaaltje te noemen, maar nog niet te groot om er een gave interactie met het publiek te kunnen hebben.
Ann Wilson - de leadzangeres van Heart die ik al noemde - heeft overigens in het verleden met een alcohol en cocaïne probleem geworsteld. En zij is niet enige - als er druk op de ketel staat - die dit overkomt.
En als de zalen niet makkelijk voor je vollopen heb je een (groot!) probleem.
Alles moet van tevoren goed (voor je) geregeld zijn, anders wordt het touren een "mess".
Romantiseren mag van mij, maar schrik niet als het touren toch even (iets) anders voor je uitpakt.
Als je stage angst hebt, niet makkelijk / avontuurlijk bent ingesteld en niet van reizen houdt kun je er sowieso beter niet aan beginnen.
En als je het
puur voor het geld doet wordt het volgens mij ook (al gauw) een drama...