Emagic Audiowerk 8

DJ Leroy

Ingeburgerd
Ey,

Ik heb onlangs van iemand een Audiowerk 8 kaart gekregen, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Ik heb bij deze kaart geen drivers gekregen of manual. Alleen de kaart met de kabels.

Plaatje voor duidelijkheid :)

Ik heb ergens een ASIO driver gevonden op de Appel site. Versie 3.1 van 08-10-2001. Kaartje geeft geluid in Cubase SX3, maar niet in windows. Logisch, want ik heb geen MME Driver kunnen vinden =(

Het tweede punt waar ik niet uit kom is de 2 RCA aansluitingen op de kaart. Waar zijn deze voor? Ik heb er nog geen geluid uit kunnen krijgen en Cubase ziet deze uit- en/of ingang(en) niet.

Dan het derde punt. Ik lees overal dat er SP/DIF op de kaart zit. Ik heb pc zelfs weer ff open gemaakt om het te zoeken maar kan het niet vinden. Ik zie alleen 2 aansluitingen voor zo'n smalle IDE kabel. Het kan natuurlijk zo zijn dat die 2 RCA aansluitingen op de kaart SP/DIF zijn, maar dan zijn het rare kleurtjes voor de aansluitingen en werkt het niet, omdat Cubase ze niet ziet.

Overige info:

Mijn PC loopt op Windows XP Professional SP2

Kort samengevat:

1: Weet iemand misschien betere drivers te vinden of heeft iemand betere drivers liggen?

2: Waar zijn de 2 RCA aansluitingen voor die in de bracket zitten?

3: Waar zit de SP/DIF en hoe krijg ik deze aan de praat?

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Grtz Leroy

Re: Emagic Audiowerk 8

Origineel geplaatst door DJ Leroy
Ey,

Ik heb onlangs van iemand een Audiowerk 8 kaart gekregen, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Ik heb bij deze kaart geen drivers gekregen of manual. Alleen de kaart met de kabels.

Plaatje voor duidelijkheid :)

Ik heb ergens een ASIO driver gevonden op de Appel site. Versie 3.1 van 08-10-2001. Kaartje geeft geluid in Cubase SX3, maar niet in windows. Logisch, want ik heb geen MME Driver kunnen vinden =(

Het tweede punt waar ik niet uit kom is de 2 RCA aansluitingen op de kaart. Waar zijn deze voor? Ik heb er nog geen geluid uit kunnen krijgen en Cubase ziet deze uit- en/of ingang(en) niet.

Dan het derde punt. Ik lees overal dat er SP/DIF op de kaart zit. Ik heb pc zelfs weer ff open gemaakt om het te zoeken maar kan het niet vinden. Ik zie alleen 2 aansluitingen voor zo'n smalle IDE kabel. Het kan natuurlijk zo zijn dat die 2 RCA aansluitingen op de kaart SP/DIF zijn, maar dan zijn het rare kleurtjes voor de aansluitingen en werkt het niet, omdat Cubase ze niet ziet.

Overige info:

Mijn PC loopt op Windows XP Professional SP2

Kort samengevat:

1: Weet iemand misschien betere drivers te vinden of heeft iemand betere drivers liggen?

2: Waar zijn de 2 RCA aansluitingen voor die in de bracket zitten?

3: Waar zit de SP/DIF en hoe krijg ik deze aan de praat?

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Grtz Leroy

Die rca connectors zijn dus de spdif in en uit gangen. Waarschijnlijk moet je in cubase bij outs iets van spdif instellen of ik weet niet hoeveel analoge outs je kaart heeft maar bijv als hij er 8 heeft is bijv 9 en 10 van de spdif, ik noem maar wat, sommige kaarten hebben de spdif ook gedeelt met een analoge in/uitgang, dat wil zeggen als je spdif wilt gebruiken, kan het zijn dat je op sommige kaarten er analoge ins en uits voor moet op offeren, dit kan je meestal in de utility configuratie schermpje vinden van je geluidskaart.

btw spdif kan ook over glasfiber, maar jij hebt dus rca. Is toch wel allemaal erg standaard dit, staat hoogstwaarschijnlijk ook wel in je manual, maar die heb je er niet bij zie ik nu :D

Misschien even zoeken op het internet dan heb je hem zo gevonden denk ik, de handleiding natuurlijk.

Succes

Ik heb al eens gezocht naar de handleiding, maar ik kan hem echt niet vinden.

Info die ik niet had verteld net was dat de kaart 8 analoge uitgangen heeft en 2 analoge ingangen. Als deze inputs en outputs gaan naar mijn mixer en werken. Cubase geeft alleen deze inputs en outputs weer. Niet de rca aansluiting op de kaart.

De keuze optie van analoog of digitaal lijkt me dus erg onwaarschijnlijk en daarbij zie ik er geen optie voor bij de setup van mijn kaart.

Ik denk dus dat het aan de drivers kan liggen. Dat de drivers spdif niet laten weergeven ofzo.

heb dezelde kaart onder windows98 draait hij goed, vind alleen momenteel nergens de drivers, heb ze volgens mij van internet gehaald.
die twee rca's zijn inderdaad dig in en uit dacht ik ook, kun je ergens in cubase switchen. onder system, de analoge gaar via een breakout kabel, via die brede stekker.
hier kun je betaald drivers kopen(nooit zelf geprobeerd):
http://www.helpdrivers.com/ingles/listado/panel.asp?marca=Emagic&perif=sonidos

dees is gratis, voor xp vond ik ze nergens:
http://members.driverguide.com/driv...4UzbOOI/771KuN8YXAVDpodH7/KNbpwEeH3iFi1uZRw==

succes:kimono:

Ok..

Ik heb de SPDIF input aan de praat gekrege door Clock Source van Internal Analog Input naar External Digital Input te zetten. Lijkt me niet de goede manier eigenlijk.

Ik heb output geprobeerd te testen, maar lijkt er op dat ik de midi clock hoor. Ik hoor iig dat click geluid als ik SPDIF Output neem van Audiowerk kaart naar SPDIF in van mijn onboard kaart. (Had niks anders om te testen :) )

Ik weet niet wat er uit hoort te komen, maar wat ik ermee wil is dat ik over half jaartje ofzo een VST System Link kan maken tussen bejaarde pc op het thuisfornt en mijn dan nieuw aangeschafte laptop om meer VST's en effecten te kunnen draaien.

Trouwens... Ik had al op driverguide gekeken voor drivers ;) en die betaalsite vind ik een beetje oplichters.. Beetje drivers verkopen voor 5 euro. Maar iig bedankt voor de link.

Als ik mij niet vergis zijn de aansluitingen voor ide kabel ervoor als je er een paar aan elkaar wil koppelen

Simon

@ J@ker:

Ik heb nu aw3182.zip, van die andere weet ik niet precies waarvoor ze zijn.

awnt4.zip is voor windows NT 4. Daarvan wist ik dat ie het sowieso niet doet.

A26_A62m_1.5.0.201.zip en unidrv227.zip zijn volgens mij voor andere hardware dan Audiowerk

Dus ik zou de goede drivers moeten hebben lijkt mij.

als ik zo n btje die readme's enzo lees
(heb zelf geen audiowerk)
dan ozu ik geneigd zijn juist die nt4 drivers te installeren

hallo
ik heb ook nog een audiowerk in de pc zitten
de rca-aansluitingen =digitaal in en uit
je moet de nt4 drivers installeren
in deze setup zitten de driver voor Nt/windows2000
(2000=XP)
de setup is voor het apparaat zelf (de DEVICE)en voor de aansturing-drivers(ASIO/MME)
nt.jpg

digi.jpg

---
als je in cubase de asio drivers selecteert,dan kun je op control-panel-klikken,voor nog meer opties
(dit weet ik niet zeker,maar zal dit nakijken)

p.s de drivers voor AW2of AW8 zijn hetzelde

Ik heb het NT4 pakketje erop gezet. Windows ziet de kaart nu wel en hij werkt ook in windows :) Het leek mij dat bij NT4 pakket alleen NT4 drivers zaten en niet NT5.1 drivers voor Xp.

In Cubase blijft het echter allemaal zo als het al was. Dezelfde ASIO driver denk ik. Probleem is denk ik nu nog steeds die SPDIF in Cubase.

Door Clock source op External Digital Input te zetten schakelde Cubase SPDIF aansluitingen aan, maar nu kan ik geen BPM meer instellen in Cubase. :r Speelt ie op 150 ofzo ipv ingestelde 130.

Bij VST System Link ziet hij SPDIF ingang als de input AW8 Analog In L en bij output kan ik hem niet vinden, omdat ik alleen 8 analoge outputs zie in het rijtje.

Ik heb plaatje bijgevoegd van het Control Panel dat ik vanuit Cubase krijg van de geluidskaart.

Attachments

• aw8.jpg
    aw8.jpg
    34,1 KB · Bekeken: 126
er zijn geen andere drivers voor XP
de NT4 drivers zijn voor XP
---------------------
nou het andere:
er is in cubase ook nog een ander menu waar je de output-channels kunt configureren
(vst-channels/output)
daar zijn meer mogelijkheden
sorry dat ik het niet precies weet

Origineel geplaatst door Space
er zijn geen andere drivers voor XP
de NT4 drivers zijn voor XP
---------------------
nou het andere:
er is in cubase ook nog een ander menu waar je de output-channels kunt configureren
(vst-channels/output)
daar zijn meer mogelijkheden
sorry dat ik het niet precies weet

Dat klopt.. Je bedoelt VST Connections volgens mij.

Maar daar kan je alleen outputs en inputs toewijzen die bij Device Setup staan. Dus het SP/DIF verhaal blijft hetzelfde.

Back