Renoise 1.8 final

renoise18final.gif

Renoise 1.8 final is er eindelijk !

Verbeterde audio engine, verbeterde interface, en nog ontelbaar veel verbeteringen, kan haast niet beter !

Een paar highlights:
# Added a Mixer, for a fast access and total control of all used DSP effects and volume levels within Renoise. DSP effects can be easily accessed and modified (copied/pasted/ moved/deleted by keyboard shortcuts or drag'n'drop). Mini sliders (DSP parameter controls) can be optionally shown in the mixer strips for those DSP devices parameters, that you want to control via the Mixer. All components of the Mixer (mute/solo, panning, faders, volume, routings) can be hidden to get a better overview.

# Recording in the SampleEditor, which allows to create new samples on the fly, directly in Renoise.

# Added a "#Line-In Device", which allows you to directly route any of your soundcards physical input into a DSP chain in Renoise.

# Undo/redo is now available for all operations (with no exception).

# New open (XML) file format for all exported Renoise files (except samples). To view the XML files for songs or the other documents, simply open the newly saved files with an unzip tool. Songs and instruments are still self contained, so nothing (except the new file extensions) has changed for those who do not want/need to edit/view the file contents.
The new open file format will allow third party developers to easily write extension (Instrument or Pattern generators) or converters (from to other file formats) for Renoise.
..

Zie HIERRRR voor de volledige changelog met alle nieuwe features.

Download de demo hier: http://www.renoise.com/download.php..

Sweeeeeeet!!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Franz.K.
Als je dingen zo graag horizontaal wil doen, moet je vooral geen tracker gebruiken. Ik bedoel je kan als kritiek punt op cubase 4 ook niet geven dat ze geen 'tracker-achtige sequencer' erin hebben geimplementeerd.

Dat is toch een geheel ander soort fruit..

Ja, begrijp me niet vekreerd, ik kan heel goed uit de voeten met deze manier van muziek maken, ik doe het al een jaar of 8 op deze manier. Wanneer ik een track maak merk ik dat ik toch heel erg pattern afhankelijk ben. Je hebt per pattern bijv. 4 maten (of meer) en dan moet je telkens weer op een nieuwe bladzijde (pattern) beginnen. soms erg lastig wanneer je bijv. lang uitgetrekte automation truukjes wil uithalen. En wb arrangeren is het een stuk minder overzichtelijk als wanneer je het hele arrangement in 1 oogopslag op je scherm hebt. Dus als ze zo'n extra functie kunnen inbouwen a la logic, dan is dit gewoon het meest complete uber pakket dat er op de markt is!

Ja ik begrijp je wel.. Als ik het goed heb begrepen wordt er ook op dit moment gewerkt aan een soort arranger.
Toch vind ik dat ze niet van het formaat moeten afstappen, een arranger of zoom functie is ook in dit formaat te bewerkstelligen denk ik.

Dat is ook wat ik probeer te zeggen. Ze moeten gewoon een soort extra functie inbouwen die het 'tracken' niet vervangt maar aanvult. Dus de snelheid en het gebruikersgemak van een tracker gecombineerd met de overzichterlijkheid van een 'normale' arranger. Super toch? Als je het niks vindt gebruik je het gewoon niet! (net als ik de mixer view niet gebruik)

Origineel geplaatst door dsil
En is het ondertussen al mogelijk om in te zoomen in een track. Zeg maar zoals je in bijv cubase je grid per bar of beat kan vergroten. (dus ipv je track x2 of x4 vergroten en dan 2 of 4 keer zo snel afspelen, zodat je meer steps per beat kunt gebruiken)

Hier was al een lange tijd geleden sprake van dat ze het wilden gaan doen. De vraag was alleen hoe.

Ik heb het niet in de changelogs zien staan
weet uit ervaring dat modplug tracker dat wel kan.

Forcesupreme, dan zijn we het toch helemaal eens..

Origineel geplaatst door Ramoonus
weet uit ervaring dat modplug tracker dat wel kan.
Ja protools kan dat ook.
Deze topic gaat over renoise hè.:D

Ik heb lang met trackers gewerkt en ben sinds er sinds kort weer mee bezig op de mac, heb in de tussentijd hardware sequencers en Cubase gebruikt.

Trackers hebben voor -en nadelen, net als midi/audio sequencers als cubase/logic dat hebben. Ik betwijfel of een perfecte combinatie mogelijk is (zoals forcesupreme aangeeft). Ik kies er voor om verschillende sequencers naast elkaar te gebruiken.

Renoise 1.8 is volgens mij wel het absolute toppunt op tracker gebied, het is erg tof dat de licentie voor mac en pc geldt.

Druid

yep heerlijk intuitief programma ...love it
maar heb toch een vraagje ....als je vsti's live record dan geeft die automatisch een note off (dus tijdens follow cursor position while recording )
maar het lukt me maar niet om manueel een note off commando in te voeren ( heb handleiding gelezen maar vindt het niet ..) is wel belangrijk voor manueel getekende noten (voor drums maakt het niet echt uit ) .

highly addictive program

Laatst gewijzigd:
Back