velocity probleempje Cubase SX

DJ BSR

Ingeburgerd
Hoi, nadat ik wat problemen had gehad met een controller in Cubase, heb ik alles even opnieuw geinstalleerd. Alleen, heb ik nu een probleempje met de velocity aanpassen in mijn tracks. Als ik in de key editor velocity uitkies en dan de ingespeelde keys met de pen tool elk een aparte velocity geef blijven ze dezelfde harde velocity hebben. er veranderd nix aan het geluid. Waar kijk ik over heen ? Heb proberen op te zoeken in de manual, en vind wel dingen over velocity etc, maar niet precies dit of hoe ik het moet instellen. Ik wil gewoon weten of ik ergens iets aan moet zetten ofzo, want zo'n vermoeden heb ik namelijk ... Voor mijn nieuwe installatie werkte het wel op deze manier, maar misschien had ik toen dus al ergens iets aangevinkt of iets dergelijks ??

Please help needed here .. misschien (en waarschijnlijk) gewoon een simpele instelling ergens, maar je moet maar weer weten waar ...

Laatst gewijzigd:
Wat stuur je precies aan?

Stuur je bijvoorbeeld een externe synth aan, dan moet je wel zorgen dat de velocity daarin niet op "fixed" staat. Dan negeert deze namelijk de velocity's. Kijk ook ff bij de instellingen per patch.
Stuur je een softsynth aan, dan moet je wel weten of deze softsynth op aanslaggevoelig reageert. Kijk ook of de gekozen patch wel op aanslaggevoeligheid reageert.

Ik zou het dus gaan zoeken in je aangestuurde apparaat. Verder schiet me zo even niets te binnen, succes!!!

Kijk trouwens ook eens of je zeker weet dat cubase het juiste cc-nummer gebruikt voor de synth.

hey ! ..

Dit is mijn set up:

- usb controller mk 449-c en de korg ms 20 replica
- cubase sx 3
- zeer veel plug ins, waaronder bijv battery, absynth, korg legacy edition etc
- ESI ESP 1010 met break out
- spirit folio fx8
- nam analoge bass synth

Ik speel alles in op mun usb controllertje de MK-449c.
Als ik dus een bijvoorbeeld een snare roffel wil maken, een sample die ingeladen is in Battery, dan pastte in normaal de velocity in de key editor aan, zodat het geluid langzaam steeds harder werd. En bijvoorbeeld een kick, die op de eerste maat vol volume heeft, maar op de halve maat erna, de helft. ETc Etc ... Dit soort dingen werken dus niet nu ! Ze blijven altijd hetzelfde volume houden. Dit staat dus los van aanslag gevoeligheid van bijv een softsynth. Gister probeerde ik bij een aanslag gevoelige plug -n de velocity aan te passen, en toen hoorde ik dus WEL verschil, maar dan in de aanslag gevoeligheid. Ik wil echt erachter komen, waar het nu fout zit... Want ja, zonder velocity kunnen aanpassen, heb ik half werk af :-(

Thnx voor de reacties in ieder geval !

Back