Fruityloops

Ter8

Nieuwkomer
net als professionele producer 9th wonder en vele amateuristische beatsmakers (lees: hiphopbeats) maak ik gebruik van het programma fruityloops 6. Ik weet dat cubase en nuendo etc... waarschijnlijk (al heb ik ze zelf nog niet gebruikt) veel uitgebreidere programma's zijn waarmee je over meer mogenlijkheden beschikt, maar is er hier dan niemand die ook eens met fruityloops werkt?

ik wel. en best fier erop ook. (sonar 5 is ook in mijn bezit en komt heden ten dage minder aan bod) maar euhm als je het kocht wil je toch echt wel versie 7 even installen veronderstel ik

ik heb een installatie van 7 op me pc staan, maar hoorde dat er niet veel verschil tussen 6 en 7 zit. bovendien moet ik dan ook alweer alle VST(i)-plugins, sample's etc... invoegen. :P

Origineel geplaatst door Amse
ik heb een installatie van 7 op me pc staan, maar hoorde dat er niet veel verschil tussen 6 en 7 zit. bovendien moet ik dan ook alweer alle VST(i)-plugins, sample's etc... invoegen. :P

Je kan een vst map maken eh. en je kan je directories met samples aanduiden

Origineel geplaatst door Unic
Hier een fl gebruiker;)

jarre stijl kan je er trouwens ook uitstekend mee produceren.

Perfect progje:)

Ik dacht dat je zei GEEN house

:D

ik maak ook muziek in flstudio....wat ambient/electronics maar ook soms wat hiphop (als ik zin in samplen heb)

Maar ik kan alles wat ik wil in fl 7 doen....:D
en die nieuwe eq in fl7 is de bomb...(wat gratis updaten al niet doet!!!!)

yes het ziet er zeker netjes uit allemaal, maar ik krijg toch de indruk dat fl studio zelf opzich iets meer naar de trance stijl gericht is. toch is er ook de nodige aandacht aan hiphop besteed, maar ik denk dat vooral deze twee stijlen (in principe kun je er alles mee maken) geschikt zijn om in fl te maken.

FL Studio is indeed erg geschikt voor het maken van pattern gebaseerde muziek. Voor meer melodieuze muziek - met veel pads enzo - vind ik andere sequencers overzichtelijker, maar het kan wel met Fruity.

ps,

Dit is een nieuwe track die ik gemaakt heb met FL: http://www.xs4all.nl/~rutgerst/Demon_Dick.mp3

Is in 7 nu ook de nieuwe VST standaard van steinberg al geimplementeerd? Of moet je daarvoor toch echt aan Cubase?

Ik heb ook wel met Fruityloops gewerkt en vind het een fijn programma. Ik zou alleen wel eens willen weten hoe je het afspelen van de patterns zo insteld dat ie niet direct van pattern verspringt naar de volgende wanneer je die aan clickt, maar eerst helemaal uit speelt en dan pas over gaat naar de volgende pattern....iemand een tip?:eureka:

Ik werk zelf voor namelijk met Sonar ivbm goede midi-clock voor mijn TR en TB! Fruityloops een zeer fijne pattern-based sequencer. De manier van muziek maken waarmee ik ben begonnen....geheel zonder pc, zeer basic.

Groet,

Normaal gezien heb je rechtsboven een lijst met rond buttons, de eerste van die buttons is de Playlist. Klik daarop, dan krijg je allemaal blokjes, in verticale en horizontale lijnen. Bij de horizontale lijntjes staat er aan het begin: Pattern. Selecteer het pattern dat je wilt (1, 2, 3...) en klik in het begin van Pattern 1 gewoon op 1 van die blokjes. Je merkt dat nu die kleine blokjes overlapt worden door een grotere, blok. Als je er zo meerdere naast elkaar zet wordt telkens dezelfde sample na elkaar afgespeeld automatisch (indien je 'song' aanvinkt). Ik hoop dat het duidelijk is, anders neem ik ff screenshot!

Origineel geplaatst door Berend
Ik heb ook wel met Fruityloops gewerkt en vind het een fijn programma. Ik zou alleen wel eens willen weten hoe je het afspelen van de patterns zo insteld dat ie niet direct van pattern verspringt naar de volgende wanneer je die aan clickt, maar eerst helemaal uit speelt en dan pas over gaat naar de volgende pattern....iemand een tip?:eureka:

Ik werk zelf voor namelijk met Sonar ivbm goede midi-clock voor mijn TR en TB! Fruityloops een zeer fijne pattern-based sequencer. De manier van muziek maken waarmee ik ben begonnen....geheel zonder pc, zeer basic.

Groet,

fruity op livemode zetten in de playlist.....(links in de hoek van de playlist)

Hoi

ik zit met een probleempje wat betreft fruity! ik heb een track gemaakt en heb hem als mp3 gesaved. Maar nu speelt hij de melodie heeel lichtjes uit de maat ineens. Het is 1 vst die dus de eerste paar tonen gelijk loopt maar later ietdje uit de maat gaat lopen, net ofdat hij iets langzamer gaat als de rest van de track...

Heb al vanalles geprobeerd, met instellingen van Fruity en van de geluidskaart...maar het helpt niet!

Iemand een idee?

Back