hoe de matrix 1000 editeren ?

freekymixer

Stamgast
hey !

Ik heb nu al een maand of twee een matrix 1000

en heb enkel nog maar door de presets gefietst,

ik zou hem nu willen editeren, en heb hiervoor al een programma op het net gevonden,
maar hoe doe ik dat nu eigenlijk ?

Ik deed het ooit met midilib met mijn DX7

dus de midi uit van mijn PC naar de midi in van m'n DX7 en dan gewoon de klank beoordelen door op het klavier te rammen !

MAAR de matrix heeft geen klavier !
en de midi IN is al bezet door de PC die de parameters hierdoor stuurt !

wie kan nu eindelijk eens uitleggen hoe dat te doen ?

ik heb een terratec ews 88 MT
en een DX7 of Poly 800 of een VK 1000 als midi masterkeyboard.

DAnk !

nee hoor, de mijne is veel beter (ahum!), wordt nog volop door ontwikkeld en is veeeeel goedkoper !!!
11 Euro/$ ipv 60... Gratis probeerversie is hier te vinden:

http:/home.hccnet.nl/mark.strijbos/syn/m2001/index.html

De versie van Mark Strijbos lijkt mij beter omdat alle parameters direct zichtbaar zijn, zo zitten OSC1 en OSC2 los naast elkaar in plaats van dat je met een knopje moet switchen. Ook de tracking generator moet je apart per punt met een schuifje instellen, terwijl er hele lappen van het scherm gebruikt worden om aan te geven waar hij door gemoduleerd wordt.

Hij ziet er alleen niet zo mooi uit, maar ja dat interesseert me op zich ook niet zo.

okee de in en uit verbinden ... maar hoe speel ik op een keyboard noten terwijl ik tweak op het scherm ?

dus welke moet via de in en welke moet op de uit van de midi poort

voor die keer met de DX7 deed ik PCmidi uit naar DX7 midi in ...
en dan kon ik op het klavier horen of het goed was maar hoe doe je dat met een module ?

okee okee dat doe ik die software checken !

maar met dat patchen zit ik nog wat in de rats !

fré

Nou.....volgens mij kun je gewoon de M1000 aan de THRU hangen van 1 van je andere midisynths....als je die dan op local off zet dan zou ie mits het midikanaal gelijk is gewoon de M1000 aan moeten sturen.

Alleen weet ik dus niet of het perse nodig is dat de editor ook MIDI data terug kan ontvangen, iig voor een patch dump, maar of dat later nog nodig is....:(

ja ... ik snap er niet zo veel van van midi ... maarja ...

Ik ga dus proberen om m'n midi uit van m'n PC naar m'n M1000 in te steken en m'n keyboard in de Midi In van m'n PC ...
En dat hij er dan zelf maar iets mee doet ...

ik wil gewoon als ik met die sliders bezig ben op het scherm iets kunnen horen en dit zal achteraf wellicht werken ... de PC is hier dus moeder en het keyboard send en de M1000 ontvanger ... Dus die PC zal wel de noot EN de edit info kunnen mergen naar 1 input zeker ?

Bedankt !
fré

Dus die PC zal wel de noot EN de edit info kunnen mergen naar 1 input zeker ?
jawel, met een zgn. multi-client midi driver zoals MidiYoke of Hubi's Loopback Device. dit zijn een soort software patchbays waarmee je dit soort dingetjes kunt oplossen
overigens heeft mijn editor de mogelijkheid om een noot of akkoord af te spelen. in de nieuwe versie (nu nog in beta) zit zelfs een eenvoudige step sequencer - erg praktisch voor real-time edit sessies. enne... de nieuwe versie ziet er ook wat beter uit :)

Back