internet aanluiting laptop

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Ik ben op zoek naar een goede oplossing van het aansluiten van m'n laptop op internet...
Dit is geen laptop voor muziekproducties,programma's etc... maar voor te internetten met o.a. jullie guys :D

Het moet draadloos zijn, moet makkelijk aan te sluiten zijn, configureren,werken en ik moet het vanuit een broadband router kunnen realiseren. We hebben kabel internet (beneden) van UPC. Ook moet ik indien we veranderen van provider ook gewoon met een andere provider kunnen internetten of overstappen...

Moet gewoon op m'n kamertje kunnen internetten,draadloos :okdan: :peukie:

Waar moet ik rekening mee houden?
Wat zijn de mogelijkheden?
Wat raden jullie me aan?

hahaha

jaccis is BACK IN 2007

sterker dan ooit tevoren, geweldig!

Het volgende is wat ik aan de weet ben gekomen:

Als je draadloze verbinding wilt heb je de keuze tussen een access-point of een router. Op een access point kun je één computer of laptop draadloos aansluiten. Met een router kun je meerdere computers of laptops aansluiten.

Je moet rekening houden met de verbindingssnelheid die je wilt en de afstand tussen de router en jouw laptop.

Voor de verbindingssnelheid bestaan 3 standaarden. B, G en N. B = oud en trager. G = meest gebrukt en heel wat sneller. Deze raad ik je aan. N = nieuwe experimntele standaard = nog sneller maar duur en staat nog niet echt op punt. De standaard staat altijd op de verpakking.

Uit ervaring weet ik dat router of AP het best niet al te ver uit de buurt van je laptop kan geplaatst worden. Als er al een verdieping tussen zit zal het signaal vaak veel zwakker zijn of zelfs compleet onvoldoende. Er bestaan wel zogenaamde versterkers maar het beste is een kabeltje naar de verdieping waar je hem wilt gebruiken (of een router/AP per verdieping).

Ook ff checken of jouw laptop is uitgerust met een kaart voor de draadloze verbinding. Zoniet moet je nog een pcmcia kaartje kopen. Met een usb device kan je het ook oplossen.

Ik heb ook al verschillende linksys routertjes gehad. Werkt zo goed als plug and play, maar vaak zijn er problemen met draadloze verbindingen die je pas kan oplossen door wat te gaan zoeken.

mvg

Krist

Volgens mij staat daar alles in wat je wilt weten toch? Anders ff een paar winkels binnenlopen en adviezen vergelijken. Ben je er snel genoeg uit wat je nodig hebt denk ik.

Zorg in ieder geval dat je niet al te goedkope draadloze router of AP aanschaft, die willen namelijk nog wel eens onder doen qua stabiliteit van de verbinding met de merken in de wat hogere segmenten..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back