simpele doch vette freeware gezocht

Draakje

Stamgast
Hoi,
Ik ben op zoek naar simpele freeware VST synths en drumcomputers en andere leuke virtuele fratsen, zoals turntabelist pro.
Samen met een vriend ben ik stichting Elektruck begonnen om jongeren kennis te laten maken met het muziekmaken in combinatie met de computer. Wij zijn een oude stadsbus aan het ombouwen tot een mobiel modern muziekleslokaal. Daarin komen 8 PC gebaseerde muziekwerkplaatsjes met controllertjes ed waar 2 jongeren per werkplaatsje kunnen werken. We gaan werken met Ableton Live in combinatie met 'echte' instrumenten, loops, en freeware VSTi's. Omdat we vaak op bijv. scholen een eenmalige workshop zullen gaan aanbieden van ongeveer 2 uur zijn we hard op zoek naar simpele, overzichtelijke, inzichtelijke en VETTE freeware VSTi's waar jongeren zonder enige ervaring snel mee aan de slag kunnen.
Ik heb al wel een hoop freeware gevonden op het forum maar er is zoveel dat ik het niet allemaal ff kan checken, ben wel bezig maar ik heb dus erg behoefte aan tips en suggesties.
Andere ideeen en tips enzo zij natuurlijk ook hartstikke welkom.
Groeten,
Roel

de iblit en de polyiblit zijn vrij simpel en overzichtelijk opgezette plugins maar klinken best lekker dik voor de 0 centjes die ze kosten!

doe eens een zoektochtje ;)

Erg leuk initiatief !
Ik wens je veel succes met je project.

:okdan:

Ps: Kom je ook in haarlem? Ik heb namelijk protools gekocht maar kan het programma niet vinden op mn buroblad.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door endonyx
de iblit en de polyiblit zijn vrij simpel en overzichtelijk opgezette plugins maar klinken best lekker dik voor de 0 centjes die ze kosten!

doe eens een zoektochtje ;)

Ook toevallig, na inmiddels tientallen plug-ins te hebben bekeken, was mijn synth keus inderdaad gevallen op de iblit. De polyblit is nog iets te veel van het goede. De maker van deze synths heeft ook een prachtige drumssynths gemaakt: de Ersdrums. Die ga ik ook zeker gebruiken, precies wat ik verlang van een drumbak.

Waarom geen drumatic als drumsynth ?
Ersdrums is wel heel beperkt.

Origineel geplaatst door Negative Plus

Ik ben zelf eigenlijk alleen echt vertrouwd met een flinke analoge hardware studio, en hou ontzettend van de overzichtelijkheid van bv die ersdrums. En zo beperkt vind ik hem niet hoor, hij valt flink te tweaken.
Die drumatic vind ik op het eerste gezicht een stuk minder intuitief, ofzoiets, met zijn verschillende 'vakken' en envelopes die je kan tekenen enzo. Maar ik heb er net ff mee zitten spelen en ik moet zeggen dat hij toch erg inzichtelijk is, en veel verder te tweaken valt. Ik stop hem er zeker bij voor de cursisten die 'iets meer' willen. bedankt!

Origineel geplaatst door Negative Plus

helemaal mee eens pie zn drumatic en die andere drumachines van hem zijn erg easy emn goed te noemen

mooi initiatief eiegnlijk voor jongeren ,..geefmij ook ff byles :D :dubbel: :doei: http://www.e-phonic.com/plugins/drumatic3.php

Superwave P8 heeft een freeware versie. Synth1 is al genoemd - nog maar eens zeggen want die's echt goed. Polyiblit valt mee - er zitten een hoop goede presets in. Verder nog ASynth al is die misschien een beetje zwaar op de CPU.

Ik zou ook eens kijken naar een exemplaar van de Computer Music. Hier zitten een paar hele mooie synths in - ZebraCM en Linplug Alpha. Freeware (naja, het blad zelf dan niet, maar da's altijd leuk als leesvoer).

Back