V-stack

154

Lid van de week
Bezit een laptop en een desktop en zit nu te kijken hoe ik beide in kan zetten. Vstack en xlutop lijken een optie maar ik ken eigenlijk niemand die hier ervaring mee heeft..

Werkt iemand hiermee en wat zijn de ervaringen? is het een realistische optie? Wil de desktop als rack inzetten, FX en\of VSTi's..

Is de latency acceptabel en klopt het dat je de latency van beide kaarten op moet tellen? Aan mn laptop hangt een M-audio 410, is dan PCI een beter optie voor de desktop of scheelt het niets? En welke kaart is aan te raden hiervoor?

Kortom, vragen, vragen vragen...

De laptop is overigens een Inspiron, Intel Dual core 2.0 met 2G geheugen, de desktop een Dimension met een 2.8G Intel en 1G Ram. De desktop is qua voeding vrij strak geschaalt wat het PCI-verhaal wat lastiger maakt. Een Dell-voeding vervang je niet zomaar even en na plaatsing van een pci-videokaart viel het zwakke beestje na 20 minuten uit wegens gebrek aan stroom. Nou was het een vrij zware videokaart maar ik ben dus gewaarschuwt :smeris:

der stond laatst iets van Ip-midi op het forum als je dan gewoon in allebei een kaart hebt en di enaar een mixer prikt dan kan je gewoon je desktop aansturen vanaf je laptop over een netwerk kabel en dan gewoon de audio mengen vanaf je mengert
als je een beetje goeie kaarten en pc/laptop hebt zal je niet zoveel latency hebben toch...

Laatst zag ik dat ze v-stack voor 20 euri aanboden als aanbieding. Moet je me niet vragen waar want dat ben ik vergeten.

werkt het nou enkel via sp/dif of sp/dif EN lan? Eerste zou logistiek wel fijn zijn eigenlijk... Kan ik de fleptop op wireless laten en de 410 achter de dockingstation met spdif in het "netwerk" hangen..

20eu is niet veel zeg!

Ik werk soms met xlutop chainer draaiende op een andere pc. Erg eenvoudig en werkt perfect. 10 vst/fx-slots per midikanaal, en als het moet weer door te lussen naar een nieuwe chainer op 1 midikanaal voor nog meer vst's...Gewoon midi, geen gedoe met systemlink/spdif. Je bent sowieso wel 1 slot kwijt aan een eq.

[edit] Oh, latency is te verwaarlozen (ligt aan je kaart), en uiterraard is het ms verschil in te stellen in je mastersequencer... Met het kaartje wat ik er een tijd geleden in had zitten (zo'n onboard geval met asio4all + RomiO-midi) was niet helemaal strak, dus gebruikte ik hem alleen voor strings/synths die niet zo strak (op de ms nauwkeurig zoals bv een drumgeluid) hoeven lopen. Nu loopt ie wel strak op mn 2e pc met een simpele usb kaart van M-audio...

Laatst gewijzigd:
Op zich een plan, en dan gewoon audio naar de mixer. Maar wel vnl voor VSTi's dus. Wat ik denk dat ik fijn ga vinden aan Vstacks is dat ik een fraai effectenrackje kan hangen op een andere pc. Flexibeler qua routing dus...

heeft er iemand ervaring met zon Mackie Onyx 400F?

while on the subject with routing 8)

Het is nog een vermoeden maar het voelt erg flexibel, zon 400F aan mn laptop met via de spdif Vstacks op de desktop met een fraai rackje CPU-hongerige effecten,. Hardware erop via de ins(MPC, 909, 106) en op mn flaptop de VSTi's en SX.

Heb ik enkel nog een goeie controller nodig en gogogo!

meestal is dit het moment dat er een dure aap ergens uit een mouw komt zetten...

Wat ik me afvraag is waarom alles met je laptop wilt doen als je ook nog een desktop hebt staan waar je gewoon alles mee zou moeten kunnen?

de laptop is wat krachtiger, heeft geen brommend scherm, en kan mee voor live. Daarnaast, ik wil ze graag allebei gebruiken :)

Origineel geplaatst door 154
de laptop is wat krachtiger, heeft geen brommend scherm, en kan mee voor live. Daarnaast, ik wil ze graag allebei gebruiken :)

live? eindelijk! hulde!

om de heleboel samen te laten werken is "fx-teleport" een hele goeie,
een heleboel instellingen worden uit handen gehaald,
het is zelfs mogelyk om alleen op de master pooter een audiocard te gebruiken,
wel moet je op beide pooters, (laptop-desktop, desktop-desktop,etc etc) deze
installeren, 1 is de mastter, ander the slave,
in combinatie met "console", een fantastisch werkende oplossing,
www fx-max com, dacht ik,
www console jp, (huh?) jaja, japan,

Back