staanders voor monitoren

jeetn

Stamgast
IK werk thuis in mijn homestudio op een bureau van 150b x 90d.Wat staat er in mijn setup:links en rechts yamaha monitoren,dan 2 19" breedbeeld schermen.....als ik deze naast elkaar zt kom ik ongeveer 5cm aan beide zijden over...dit even terzijde.dan heb ik nog mijn korg kontrol 49,tascam us-122,klavier en muis(draadloos)

Dit is een beetje info om aan te duiden dat het op deze desk wel druk is,soms nog een laptop erbij ook.

IK zou dus om meer plaats te hebben een oplossing willen en ik dacht bij deze aan 2 staanders om mijn yamaha monitors op te zetten.Dit zou ook beter zijn om mijn mixen te maken,ik zit namelijk wat dicht en dan hoor ik niet juist wat er aan het gebeuren is.

Is er iemand die een oplossing heeft,eventueel een andere?

Waar zijn deze staanders verkrijgbaar?

of andere?

Je kunt ze zelf maken - even kijken wat je aan MDF kan krijgen bij de lokale bouwmarkt, lijmen, schroeven, schuren, lakken en de hele ris, en dan vullen met droge fijne zand (natuurlijk wel met een zak er om heen).

Of je kunt deze overwegen:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=BS300C

Quiklok

Quiklok

Zelf heb ik deze standaards van Quiklok:

http://www.quiklok.com/catalog/?p=productsMore&iProduct=248&sName=BS-336

Zijn 150 euro per set, je kunt ze vullen met vogelkooienzand (of hoe dat ook mag heten) en dan staan ze heel solide.
Je kunt ook een goedkoper setje kopen (BS-300). Heb ik ook gehad maar daarvan is er eentje onderaan geknapt (gammele constructie en minimaal laswerk).

Patrick.

hallo,

die staanders van quicklock,hoe bevestig je daar je monitors dan op aub.kan ik niet echt uitmaken op de foto.

ik heb de yamaha hs-50.

moest ik handig zijn dan doe ik het zelf maar dit ben ik niet.....

35 euro per stuk zie ik valt mee!!!!

Ik zat te denken om aan mijn bureau iets te bevestigen of zo....heb ik ook net gezien maar kweet niet zeker

Origineel geplaatst door jeetn
wat ik liefst wil is zoiets als deze,dit is helemaal mijn ding!!!
Momenteel heb ik ongeveer hetzelfde maar alleen de onderste tafel.
In dit geval staan de monitors wat hoger en verder wat wel leuk is.
Deze is mij te prijzig wie weet zijn er wel andere alternatieven dan quick lok......
http://www.quiklok.com/catalog/?p=productsMore&iProduct=468&sName=Z-600

Heb ik ook naar gezocht een jaartje geleden. Ik schrok er echter van dat dit quick lok ding goedkoop is in vergelijking met andere (minder bekende) merken......

Ik heb overigens zelf deze Quik Lok . (sterker nog, ik heb er 4 voor 2 setjes monitors) Ik heb de voet en de buis gevuld met fijn, droog zand. Staat als een huis. En neemt elke vorm van resoneren weg

Overigens "bevestig" je je monitoren niet aan zo'n ding. Is ook niet nodig. Het totale gewicht zorgt ervoor dat 'ie gewoon zal blijven staan. Ikzou hem echt een behoorlijke zet moeten geven, wil 'ie omvallen. Als je er "per ongeluk" tegen aan stootgebeurt er niks. je hoeft niet bang te zijn dat 'ie per ongeluk omvalt ofzo....

heeft u dan ook die bureaudesk waar ik een link naar plaatste?wel intresse naar.

dus de monitors zet je er los op en ze blijven staan dan!!!en de trillingen verplaatsen die ook niet!?

die yamaha hs 50 zijn wel tamelijk groot of maakt het nit uit.....

ik vraag me ook eigenlijk wel af hoe je de monitors vastmaakt aan die statieven.

Bvb mijn KRK's rp8, dat zijn redelijk grote monitors, maar dat plaatje is maar 23 cm diagonaal gemeten.

Staat dit dan wel stevig genoeg ??

Back