Om me er ook maar even mee te bemoeien
Ik had een tijd geleden ook een lang gesprek met mezelf over de keuze tussen firewire based audio en pci based audio.
Ik gebruik de fire wire bus van mijn mac al voor 3 hard discs, ssl duende en een canopus video converter en ben altijd gewend geweest om met mij rme hammerfall kaartjes met lage latency te werken. Ik ken veel mensen die firewire kaarten a la apogee ensemble en rme fireface hebben en volgens mij gaat dat naar behoren. Toch heb ik mede door de al wat gevarieerde belasting van mijn firewire bus besloten om voor pci te gaan. En eigenlijk ook omdat ik de apogee ensemble (welke in den beginselen mijn voorkeur had) toch te magertjes vond.
En door de komst van Pci-express en het feit dat ik om de belastingen te drukken wat extra geld wou uitgeven heb ik de Apogee symphony pci-express kaart met de Apogee ad-16x & da-16x gekocht.
Ik las in een andere thread dat mensen vonden dat de Lynx producten beter zouden zijn dan de apogee producten maar das natuurlijk een beetje gelul, waaarschijnlijk vergeleek men de apogee ensemble met de betreffende lynx kaart, maar met de c777 clocking en de 16x converters komt lynx echt niet in de buurt naar mijn mening. Sterker nog, vergeleken met rme ging er een wereld voor me open, soundwise.
Plus het voordeel dat de adats van de ad en de da kunnen worden gebruikt als extra inputs. Dus samen goed voor analoog 16x in en 16x uit, en digitaal 16 in en uit. Jammer alleen dat apogee geen losse adat bakken bouwt voor weinig, dat komt natuurlijk omdat ze zo graag converters maken, maar ik kan best nog wat extra adat's gebruiken.
Maar om dus terug te komen op de pci/firewire kwestie, ik kan een systeem met pci-express als audio optie echt aanraden, laagste latency die mogelijk is en lekker stabiel gevoel...
Maar zelf heb ik dus weinig ervaring met langer dan eventjes werken met firewire audio, dus daar kunnen anderen vast meer over vertellen.
Groeten
EJ