oordoppen tijdens stappen?

chielos

...
even een vraagje:
wie van jullie gebruikt oordoppen tijdens het stappen, en welke dan?

ben zelf op zoek naar fijne niet al te dure gehoorbescherming die een lineair dempt.
alle oordoppen die ik tot nu toe geprobeert hebt dempen te veel, vooral het hoog valt weg.

andere vraag hoeveel dB dempen jouw oordoppen?
20 dB heb ik gehad en dat vond ik eigenlijk teveel, net alsof je thuis muziek aan het luisteren bent!

thnx,
chielos

Als ik ze niet bij me heb, dan baal ik behoorlijk!
Ik heb Sensaphonics en de zwaarste filters gevraagd destijds, geloof dat er niet meer doorheen komt dan 85 db als ik me niet vergis, maar daar kan ik naast zitten..

Als ik ze even uit doe denk ik vaak: dat de meeste mensen gerust 5 uur met plezier in de t**** herrie gaan staan!

Ik gebruik alpine doppen met die gele filtertjes. Dempen 20 dB. prima dingen, en ze dempen redelijk vlak. Bijkomend voordeel is dat je mensen beter verstaat als je in de herrie staat. Dat vind ik wel plezierig.

Ik gebruik ze ook,ik wordt anders helemaal gestoord van de "na piep/ruis" als ik weer ergens in een rustige omgeving ben.
Ik ben helaas wel te laat begonnen met beschermen,heb al een constante piep in mijn rechter oor,vroeger iets te vaak met mijn kop in de woovers gehangen op house party's.:stupid

Ik heb gegoten alpine,s met rode filtertjes (je hebt geloof ik ook al universele klare in de winkel ?) , werkt indd erg goed en indd met die dingen kun je wel mensen in de herrie verstaan, maar ik vind het wel enorme ondingen in m,n oren. als je ze eruit trekt lucht dat nogal op, is net alsof je een van een dikke drol verlost bent op de plee.

Knip de koortjes er wel af, ik ben es ergens achter blijven haken en toen is me 1 oortje van het koortje afgebroken en die heb ik dus niet weer gevonden.

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Ik gebruik alpine doppen met die gele filtertjes. Dempen 20 dB. prima dingen, en ze dempen redelijk vlak. Bijkomend voordeel is dat je mensen beter verstaat als je in de herrie staat. Dat vind ik wel plezierig.

Bedoel je deze?

Die gebruik ik ook -met de gele filters- en dat scheelt een heel stuk. Echt vlak zijn ze echter niet te noemen, het laag wordt veel meer doorgelaten dan het hoog.

Het schijnt wel zo te zijn dat lage tonen een stuk minder schadelijk zijn dan midden- en hoge tonen.

Als ik moet draaien doe ik ze wel uit, en dan hoor je idd gelijk dat het geluid eigenlijk wel veel harder staat dan goed is voor je oren :P

Na een uurtje ofzo ben je al helemaal gewend aan de lawaai, en heb je niet meer door dat het zo hard staat. Verschil in dynamiek doet imho veel meer dan constant (meestal veel te) harde muziek aanhoren. Daarom zet ik heel stiekem de gain van de laatste plaat van de dj voor me stapsgewijs een stukje zachter, zodat mijn eerste plaat er weer een stuk harder in knalt :)

scoor je daar wel chicks mee, met die gele dingen half uit je oor ? 8o)

Mja, het geluid wat uit een gemiddeld disco/party/meeting/enz komt is niet normaal meer.

ik heb bij Beter Horen een setje oordopjes 'voor de disco' gehaald. Euro'tje of 15 en ben er zeer tevreden mee. Als ik ze in heb ben ik altijd de enige zonder piep in mn oren bij afloop en de volgende dag voelt het (in mn oren dan) of ik niet eens weg geweest ben. Er zal vast wel beters te krijgen zijn maar voor dit geld naar mijn idee de ideale oplossing. Ik heb zelfs liveacts gedaan terwijl ik ze in had en dat ging prima.

ik heb ook die alpine dingen met gele filters. heb er ook paarse bij, maar die gele zijn prima
ook met jammen met de band. echt super
t directe valt wel ietsje weg maar de balans is eigenlijk nog prima te doen.
en een stuk minder moe na een paar uur in de herrie!

had ik veel eerder moeten hebben

Die alpines zijn prima inderdaad. Zeker voor dat geld. Als je echt een vlakke demping wilt, zul je ze op maat moeten laten maken.

Heel goed dat iedereen aan de doppen is! :okdan:

Ik heb al permanent oorsuizen, best klote (vooral 's nachts), ik vind het altijd jammer als mensen dat zichzelf aandoen.

De beste doppen dempen meestal rond de 25dB (ook al zijn ze gerate voor 30dB). Let er dus op dat ook met doppen het geluidsniveau nog beschadigend zou kunnen zijn, nog steeds is je kop in de speaker stacks hangen niet verstandig :)

Mijn ervaringen met doppen:

Alpines = Prettig en bijna niet te zien, maar ik heb wel 1 keer gehad dat 1 zo'n dopje niet uit mijn oor wilde, waarna een vriend een reddingsoperatie met een pincet moest doen ;)

Herriestoppers (die gele krengen) = Minder vlakke demping maar wel een sterkere demping, vooral in het hoog. Als je ze volgens het boekje instopt zie je ze alleen vanaf de zijkant, niet van voren. Zie je ze wel van voren dan heb je ze er niet goed in gedaan. Bij echt harde tenten aan te raden.

Ohropax = Dit zijn kneed-dopjes, voelt misschien raar aan maar dempt ook goed, en je kunt d.m.v. de hoeveelheid wax zelf een beetje bepalen hoeveel je gedempt wil hebben. Ik heb het gevoel dat deze wat beter aansluiten op je oor dan de herriestoppers, maar het blijft een beetje een raar spul waar je plakvingers van krijgt.

Het mooist zijn de professionele doppen die je bij de audicien haalt, deze zie je bijna niet, en hier kun je de demping en de frequentiecurve tot op zekere hoogte zelf uitkiezen. Deze worden dan op maat gegoten dus zullen ook beter zitten dan de simpele doppen. Maar dan moet je ook denken aan 100EUR+. Ik heb er zelf geen ervaring mee omdat gewone doppen wel voldoen.

Vraag je toch af. Als toch iedereen met oordoppen in rondloopt kan dan het gewoon niet wat zachter?

Die rare mensen toch ook altijd. Altijd maar moeilijk doen.

Origineel geplaatst door fuse
Vraag je toch af. Als toch iedereen met oordoppen in rondloopt kan dan het gewoon niet wat zachter?
Was dat maar. Maar dan is er nog steeds de (helaas meerderheid) die al knetterdoof is en het graag wat harder wil omdat je 't anders niet meer kan horen.

Tegen die tijd dat die generatie in het bejaardentehuis gedumpt wordt zijn er vast al wel digitale horinkjes met directe link naar je zenuwen ipv je rotte oren die het allang niet meer trekken.

Wat nou!? Pijngrens! :D

Oftwel een dop in je kop kan geen pillendraaier tegenop. (of zoiets)

Origineel geplaatst door fuse
Tegen die tijd dat die generatie in het bejaardentehuis gedumpt wordt zijn er vast al wel digitale horinkjes met directe link naar je zenuwen ipv je rotte oren die het allang niet meer trekken.
Ja, daar was ik laatst ook al over aan 't denken. Wat dat betreft zou ik niet nee zeggen tegen een directe neural link, heb je ook dat gezeur over monitors en akoestiek niet meer, want je pakt je gewoon een convolutie-dingetje van Abbey Road :).

die gasten kunnen niet met die apperatuur omgaan , makkelijk zat om de volume opengooien,

:smeris:

Back