oordoppen tijdens stappen?

Origineel geplaatst door fuse
Dus zo kan het ook.

Wordt altijd wel wat blijer als de mixer iig een db meter bij de hand heeft liggen.
En als die gebruikt wordt om te kijken of het niet te hard gaat dan is het helemaal toppie.

Pas idd ergens geweest waar een dB meter hing naast de DJ.. :
Begin v/d avond: 85 dB/A, 2 uur later: 109 dB/A..

Die 85 dB aan t begin van de avond was eigenlijk genoeg, bij de (bijna) 110 gaat bij mij met name het hoog toch echt wel irriteren, maar veel anderen schijnen daar geen last van te hebben..

Ik ga binnenkort toch ook maar eens zo'n setje doppen aaschaffen.. Mn oren zijn nu nog goed, en ik zie t voorlopig nog niet veranderen dat er zo hard gedraaid wordt.

oordoppen tijdens het stappen :D whahahhahaahhahaaaaaaaaaaaaa
mischien moest er maar eens een horeca wet komen die die overbodige DB's verbied , want dit gaat echt nergens meer over. wel ben ik ooit bij een concert van Motorhead weggelopen. Het geluid werd door een paar boeren geregeld vanachter het mengpaneel. die werd gewoon in het rood gedraaid. de hele vette sound van Motorhead werd er door verneukt. wat tgekke was: de meeste mensen vonden het niet erg ofzo

Je maakt mij niet wijs dat er al geen wetten zijn. Waarschijnlijk op het betuttelende af. Maar als niemand zich er aan houdt en de controlerende guppies ook geen poot uitsteken dan is het vrijheid hardheid.

Misschien wel interessant in deze context, uit een artikel in NRC Next:

Vooruitlopend op de EU-norm geldt nu al een maximumbelasting van 85 decibel voor de entertainmentsector, maar die wordt door de Arbeidsinspectie nauwelijks gehandhaafd. „Vanaf 4 maart gaan we voor het eerst streng controleren. Ook in discotheken”, aldus een woordvoerder.

Hier het hele artikel (vnl over geluidsbelasting binnen orkesten): http://www.nrc.nl/kunst/article780499.ece/Je_kunt_niet_dirigeren_met_oordoppen_in

Origineel geplaatst door sander
Ik bel net met http://www.schoonenberg.nl/ en die zeiden dat de opmaat gemaakte Exinore met ER-25 filter125 euro kost!!!!!!!!!!!! Nou dus die gene die in dit topic 190 euro noemde niet doen.

Nee het was toch 159 en dan kan je voor 20 euro extra een verzekering voor 2 jaar afsluiten tegen verlies.

Morgen ga ik ze aan laten meten. Ik hoop zo dat ze beter zitten en weer helemaal ok zijn, want mijn huidige zijn vele jaren oud en ik vertrouw ze niet helemaal meer.

Afgelopen weekend in een theater een opvoering gezien van de groep 'Circle Percussion', valt een beetje te vergelijken met 'Slagerij van Kampen'. Leuke voorstelling, veel trommels en mooie ritmes, maar het ging best hard. In het begin vermoed ik rond de 86 dBA met pieken laag in de 90 en later in het concert met de wat grotere trommels vermoed ik dat het hoog in de 90 met pieken voorbij de 100 dBA. Kortom, eigenlijk niet gezond meer.

Deze genoemde waardes heb ik niet gemeten en berusten slechts op mijn ervaringen met geluidsniveaus maar ik weet zeker dat mijn waarnemingen vrij nauwkeurig zijn.

Ik zat er thuis nog aan te denken om m'n oordoppen mee te nemen, maar dacht bij mezelf, het is in een theater dus het gaat vast niet zo extreem hard, maar daar heb ik me dus in vergist, het was erg luid.

Vraag je toch af. Als toch iedereen met oordoppen in rondloopt kan dan het gewoon niet wat zachter?

Die rare mensen toch ook altijd. Altijd maar moeilijk doen.

dan voel je de bassen niet meer in je ribbenkast
daar gaat het om fuse

Men vergeet dat niet iedereen voor de muziek komt. Als iedereen nou eens z'n bek dicht zou houwen... dan ken het zachter.
Maar het is ook bes wel vaak de artiest/dj die het harder zet.
Aankomend weekend is Speedy J in Doornroosje... man wil extra sub bij z'n monitoren hebben, extra bas kasten dussssssssssss.... tel uit je winst! Denk niet dat die het rustig aan gaat doen...

Nou dan ken je twee dingen doen: Of je draait de kraan dicht, wat het geluid niet ten goede komt, of je gaat er in mee en probeert er iets moois van te maken.. hard maar niet auw voor oor.
En dan heb je nog die lui van MOJO die je aan staan te staren totdat je um herder zet. En niet te vergeten alle pillen Harrie's die HARDER HARDER HARDER willen.

Draai al heel wat jaartjes mee achter de schermen, heb ook al 'n jaartje of 12 doppen.
Ga aan m'n 3de setje beginnen. In Einhoven, eigen merk van een of andere dude, Hij zegt 70 euri voor goeie. Weet nie meer hoe winkel heet... heb nog wel ergens tel. nr...

Origineel geplaatst door bounce
Er zijn inderdaad behoorlijk wat artiesten die voor enkele duizenden Watts een monitorset met subkasten en de hele ratteplan willen hebben, vervolgens gebruiken ze goede oordoppen om de levels weer op een veilig niveau te brengen. Het resultaat is dan een goede fullrange monitoring met goed sub laag en goed gedefiniëerd (voelbaar) infrasoon. Kortom het gaat wel ergens over. Maar vergeet niet je doppen in te doen.

Origineel geplaatst door minoelec

Maar het is ook bes wel vaak de artiest/dj die het harder zet.
Aankomend weekend is Speedy J in Doornroosje... man wil extra sub bij z'n monitoren hebben, extra bas kasten dussssssssssss.... tel uit je winst! Denk niet dat die het rustig aan gaat doen...

Nou dan ken je twee dingen doen: Of je draait de kraan dicht, wat het geluid niet ten goede komt, of je gaat er in mee en probeert er iets moois van te maken.. hard maar niet auw voor oor.

En Speedy j heeft juist al gehoor problem Zie vraag 16 in zijn Q&A
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=3988
Lekker stom dus :stupid

Variphone zou naar het schijnt ook wel goed zijn...

daar gaat het om fuse

Dat bedoel ik maar.
Gaat het niet om de muziek of zo?

Heb op een blauwe maandag eens in een discotheek gewerkt. Daar werd het op een gegeven moment
verplicht (Arbo) om met oordoppen te lopen. We kregen toen allemaal op maat gemaakte plastic-achtige doppen.
Per setje 120,- euries, maar we hoeften zelf maar 40,- te lappen.
Prima dingen. Draag ze alleen nooit :D

Afgelopen zaterdag nog eens naar een cafe in Roermond geweest (Jill's Murphy). Een rustig etentje, want m'n vriendin had reunie met oud-klasgenoten. Daarna begon het feest. Niet. Ik stelde nog voor, "mh, moet ik m'n doppen niet mee nemen?" "Ach nee, het is maar een café en we eten wat, het zal toch wel meevallen".

Naja, dat heb ik dus geweten. Ik denk dat ik in het vervolg maar (behalve 25-db oordoppen) een nep-DB meter meeneem met een wijzer die zelf in te stellen is, want jeuz, wat een hoogfrequente teringherrie, en dan ga ik gelijk kijken of ik er ook voor m'n vriendin kan regelen; wat anderen doen mogen ze zelf weten maar voor mij hoeft 't niet. Als ik uit ga nemen we allemaal de doppen mee, maar voor café's en inderdaad, bruiloften - want zo'n DJ "weet heus wel hoe hard 't mag en ach, je bent de eerste die klaagt dus we doen er niks aan" hangt ook achter de speakers in plaats van er voor.

Je laat toch ook niet toe dat als je naar de bioscoop gaat of naar je schilderijen in een museum gaat kijken iemand je continu pepperspray of zout in het gezicht mikt? Waarom bij muziek wel?

Ik denk dat het bij live-spul zelfs nog wel meevalt - tenminste, als het niet platgecomprimeerd wordt.

Dat bedoel ik maar.
Gaat het niet om de muziek of zo?

wat probeer je niet te begrijpen?
de reden dat muziek hard gedraaid wordt in clubs/podia is omdat je de muziek dan beter voelt
dat je oren daar slecht tegen kunnen is algemeen bekend
mensen dienen hun eigen verantwoordelijkheid te nemen en oordoppen dragen als ze naar clubs/podia gaan

of ben je gewoon weer aan het trollen :gaap:

van mij zou er best meer aandacht aan besteed mogen worden.
een logo zoals op de sherman filterbank op flyers of bij de garderobe waar dan vervolgens ook verplicht goede oordoppen te koop zijn.

ofzo

Attachments

• picture5.png
    picture5.png
    49,8 KB · Bekeken: 79
wat probeer je niet te begrijpen?
de reden dat muziek hard gedraaid wordt in clubs/podia is omdat je de muziek dan beter voelt
dat je oren daar slecht tegen kunnen is algemeen bekend
mensen dienen hun eigen verantwoordelijkheid te nemen en oordoppen dragen als ze naar clubs/podia gaan
Er zijn gewoon normen van hoe hard het mag. Zie je ooit aan de deur een bord staan van 'geen toegang zonder oordoppen'? Niet dus en dan is het wel erg gemakkelijk om dit af te schuiven op de mensen die daar komen.

Er trekt zich blijkbaar niemand aan omdat je perse het geluid door je hele lijft moet voelen trillen om het te kunnen waarderen. Alsof je mensen voorschrijft hoe ze muziek moeten beleven.
Maakt mij verder niet uit, ik wil niet persé op m'n 40ste al aan de gehoortoestellen beginnen.

of ben je gewoon weer aan het trollen
Kijk eens in die spiegel gast. En met flamen schiet je niet bijster veel op. Of had je dat nog niet door?

De meeste pop podia hebben dit al op de deur hangen... wij wel i.i.g.

Attachments

• s_84.jpg
    s_84.jpg
    3,8 KB · Bekeken: 78
Origineel geplaatst door minoelec
De meeste pop podia hebben dit al op de deur hangen... wij wel i.i.g.

waarmee dus weer eens bewezen wordt dat het om andere dingen (kick) gaat dan de (kwaliteit van de) muziek.

daar gaat het om fuse

:kont: voor de moderne sound

Back