Return of the S950

Zeker coole foto's Mikemix :halleluja Is toch een beetje de essentie (in ieder geval in hip hop dan): draaitafel(s) en een sampler :dj:

Helaas heb ik mijn S950 net even te ver van mijn draaitafels staan; kan gewoon niet anders in mijn huidige setup. Maar ja, concessies moeten gemaakt worden :) De meeste samples van vinyl heb ik met de Z8 gemaakt. Heb er een extra lange draad bij voor de remote en die past wel naast de Technics......maar dat ziet er wel minder stoer uit dan zo'n grote grijze bak natuurlijk :D

Origineel geplaatst door mikemix
Dit kun je ook doen in de S950 zelf.
Platenspeler pitch helemaal omhoog pitchen, opnemen met de S950 en sample in de S950 naar benden pitchen.
Je krijgt het effect als met een oude taperecorder, weinig tape veel informatie, oftewel groezelig.
Dit was vroeger een truuk om spaarzaam met je sample tijd om te gaan, echter zijn tekortkoming
is meteen zijn sterkste troef, het geluid is typisch 12 bit, karaktervol.
Er zijn mensen die 33 toerenplaten naar 45 toeren pitchen, incl. me :D
en dan hebben we het nog niet eens over bewust distortion toevoegen (te hard opnemen)
gehad.

MADLIB MADLIB MADLIB :P dit is toch die sp1200 truuk

ik doe het vaak gewoon in de mpc zelf
dus een sample op nemen en dan up pitchen
resamplen
en weer downpitchen
en dan knippen als een mofo
maar had er nog nooit aan gedacht dit met de plaat zelf te doen dat ga ik wel een checken.

deze truuk moest je toen wel toe passen want de paar seconden om te samplen was niet veel, overigens werd het niet bij de sp1200 alleen gedaan maar bij alle samplers uit die tijd,

@hooihuis, ik zou toch maar eens eens proberen om je s950 in verbinding te brengen met je draaitafel

Origineel geplaatst door matrixxx
@hooihuis, ik zou toch maar eens eens proberen om je s950 in verbinding te brengen met je draaitafel

De verbinding is er wel met mijn draaitafels; ik heb ook zeker wel van vinyl gesampled met de S950. Hij staat alleen fysiek net even te ver weg zodat het niet echt handig is. Dan moet je de start knop van de Technics indrukken en snel naar de Akai om het samplen te starten (ik start het samplen eigenlijk altijd handmatig).

Het mooiste is en blijft natuurlijk als het pal naast elkaar staat, zoals op de foto van Mikemix.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Het mooiste is en blijft natuurlijk als het pal naast elkaar staat, zoals op de foto van Mikemix.

Ik krijg er ook gewoon meteen een goed gevoel bij als ik er naar kijk :)

Origineel geplaatst door Hooihuis
De verbinding is er wel met mijn draaitafels; ik heb ook zeker wel van vinyl gesampled met de S950. Hij staat alleen fysiek net even te ver weg zodat het niet echt handig is. Dan moet je de start knop van de Technics indrukken en snel naar de Akai om het samplen te starten (ik start het samplen eigenlijk altijd handmatig).

je kan de s950 ook instellen wanneer hij signaal krijgt da thij begint te samplen hoef je alleen maar de start knop van je draaitafel in te drukken. bij mij staat ook alles 2 meter er van af maar daar komt verandering in eerdaags, :D

Origineel geplaatst door matrixxx
je kan de s950 ook instellen wanneer hij signaal krijgt da thij begint te samplen hoef je alleen maar de start knop van je draaitafel in te drukken.

Ja klopt, gewoon met een audio trigger....meestal trigger ik dus handmatig omdat je dan de beste controle hebt over het startpunt. Maar soms maak ik er wel gebruik van.

Meeste heb ik de S950 tot nu toe nog gebruikt voor het samplen van drumhits uit bijvoorbeeld een korg ER-1, analoge blieps e.d. uit synthesizers en af en toe wat geluiden van CD.

Willen jullie alsjeblieft ophouden met ouwehoeren over de s950? Ik wordt er zo hebberig van.

ik wil er ook een, ik wil er ook een, ik wil er ook een :bekdicht: :bekdicht:

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Willen jullie alsjeblieft ophouden met ouwehoeren over de s950? Ik wordt er zo hebberig van.

ik wil er ook een, ik wil er ook een, ik wil er ook een :bekdicht: :bekdicht:

staat nu een s900 op mp. gewoon kopen! kan je ook nog met drumpads aan de gang. gewoon lekker triggeren die samples!

Origineel geplaatst door ch9527
staat nu een s900 op mp. gewoon kopen! kan je ook nog met drumpads aan de gang. gewoon lekker triggeren die samples!

Ja, met deze bakken hoef je het voor de prijs inderdaad niet te laten, dat is het mooie ervan. Hoewel de S900/S950 naar mijn mening echt wel "vintage"genoemd kunnen worden (wat die term ook moge betekenen), het gaat niet gepaard met idiote prijzen.

Als je indruk wilt maken op een noob zou je eigenlijk 6 van die bakken op elkaar moeten stapelen :D

By the way, hoeveel outputs gebruikt iedereen eigenlijk van deze sampler? Ik gebruik op dit moment alleen de L/R uitgangen omdat mijn mengtafel vol zit, maar je kunt natuurlijk gemakkelijk bijna elke drumsound zijn eigen kanaal op je mixer geven.....in tegenstelling tot wat tegenwoordig gebruikelijk is op hardware kwamen deze oudjes al standaard met meer dan genoeg uitgangen :okdan:

ik gebruik er 8. jammere vind ik alleen dat afkappen van openhihats door gebruik te maken van een monofone uitgang niet echt lekker is. dus open en closed hihat op 1 uitgang levert soms wat problemen op. er kunnen geen mute-groups gemaakt worden toch?

Route je ze toch apart uit, dus open HH op bv out3 en close HH op bv out 4.
Ik mix ook alles los uit om op mijn Tascam tafel, om net die clap of snare los te eq-en en te fx-en.

Origineel geplaatst door bikkel
Ik krijg er ook gewoon meteen een goed gevoel bij als ik er naar kijk :)

Ook als ik er mee werk.
Luie stoel, koptelefoon op, biertje erbij, avondje lekker vinyl samplen, om
er de komende dagen lekker mee te kunnen stoeien.

Route je ze toch apart uit, dus open HH op bv out3 en close HH op bv out 4.
Ik mix ook alles los uit om op mijn Tascam tafel, om net die clap of snare los te eq-en en te fx-en.

't is zo fijn om net als bv. bij de mpc open hihats af te breken met closed. kan je hele lekkere patronen maken, zonder er echt over na te hoeven denken. als je ze apart uitstuurt moet je alles vooraf gaan bedenken... toch?

Dat is de S950 :D
Niks luxe, niks voorgekauwd, veel zelf uitvogelen.
Maar wie investeerd krijgt voor geduld veel beloond.

Welkom in de wereld van S950 :D

:okdan:

Dat is de S950 :D
Niks luxe, niks voorgekauwd, veel zelf uitvogelen.
Maar wie investeerd krijgt voor geduld veel beloond.

Welkom in de wereld van S950 :D

:okdan:

ik begrijp dat helemaal. maar het zou zo mooi zijn als ie echt monofoon was en dus geen clicks of sideeffects oplevert bij het "dubbel" triggeren van hihats....

Origineel geplaatst door cream
dan stuur je de close en open hihat toch door hetzelfde kanaal..

dan heeft ie dus het probleem dat de samples niet naadloos aanlsuiten. op de een of andere manier hoor je dus een soort click/overgang van open naar closed.
probeer maar eens

Back