Yamaha MW10

Dat leek mij dus ook niet duur. Ik word een beetje gek van mijn Audiotrak maya 44

Dus dit leek mij wel een goede oplossing.

Die yamaha mw 12 is misschien nog wel relaxter

Wel jammer dat de USB maximaal 48 kHz/16bit is. Voor een beetje opname zou ik toch wel graag 24 bit willen gebruiken.

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Tja, ik werk me hele leven al met 16bit. CD's gaan volgens mij ook niet hoger dan 16bit.
CD's zijn inderdaad 16 bit. Maar als je met je opname nog wat verder wilt knutselen op de PC dan vind ik 24bit een behoorlijke verbetering. Zeker bij zware nabewerking, compressie/eq/fx etcetera.
Maar goed, als 16 bit voldoende voor je is, dan is die MW12 een hele leuke mixer/interface volens mij!

Ik denk dat die MW12 misschien nog wel een betere keus is voor mij.
Ik heb niet zo gek veel gear namelijk: TR909-@Juno1-Pulse-Microkorg-KorgES1-rm1x(sequencing)

Dan lijkt mij die MW12 wel genoeg. 4xmono 4xstereo

Doe ik 909 over 4 mono kanalen en de rest geef ik stereo :eureka:

Wat ik ervan begrijp is dat t dus geen 10/12 kanaals audio-interface is, maar gewoon stereo in en uit naar de computer (via wat normaal je tape-in/out is). Misschien wel iets om rekening mee te houden :)

Dus ook uit. oftwel ik hoor bijv. rebirth over mijn speakers doormiddel van de MW10/12 zonder een xtra geluidskaart???

Het is toch nog niet helemaal duidelijk voor mij.

Dat die enkel stereo naar de PC stuurt is voor mij prima.

Lijkt mij dat hij alleen de stereo output via USB naar de computer stuurt... Lijkt me enorm irritant werken, valt er na opnames niks meer na te bewerken, of je moet alles apart opnemen... Maargoed, if that's what works for you :okdan:

Ik heb zelf de Yamaha O1X, iets duurder (keer of 7), maar 8x in, 2 top FX processoren, DAW control surface en midi interface in 1! Te gek ding... 8 Sporen rechtstreeks apart opnemen, super! :okdan:

Uit de tekstjes blijkt het inderdaad niet zo duidelijk maar als je naar het blokschema (http://www.yamahasynth.com/products/mw/pdf/blockdiagram_mw12.pdf) kijkt zie je dat je op de MW12 een Rec Out hebt (aftakking van de ST, oftewel main mix) en een 2T RTN. Die 2T kan je desgewenst naar de control room of main mix (ST) sturen.

Als je verder kijkt zie je dat via USB het geluid uit de computer naar het 2T RTN kanaal gaat, en dat het geluid dat je mixer via de Rec Out verlaat (eigenlijk de main mix dus) ook via de USB-poort de computer ingestuurd wordt.

Dit is hetzelfde principe als bv. de USB versies van de Phonic Helixboards en Alesis Multimix gebruiken.

Oftewel:

Als je een PC koopt zonder geluidskaart op het moederbord en er geen geluidskaart inprikt kan je via de yamaha MW 10 of 12 (aangesloten enkel via USB) nadat je monitors/headphones daarop heb aangesloten MP3's/WAV's/etc vanaf je computer beluisteren.

JA / NEE

Damn, wat klink ik als een newbie

JA :)

Yamaha Nederland
Connect the MW12 mixing desk with your computer using the included USB cable to transfer stereo audio data in both ways - from the mixing desk to the computer and vice versa - via the USB connection (with either 44.1 kHz or 48 kHz sampling frequency). You don't have to install any proprietary drivers, because the MW-System uses the standard drivers of the computers OS.

Het werkt hetzelfde als het aansluiten van een 2in/2uit geluidskaart (BV. Audiophile USB) op de 2 track return en record out van een 12 kanaals mixer.

Je kan dus idd ook mp3 en al het andere geluid uit je computer laten horen via de MW. Wat niet kan is bv EQ of panning op het geluid van de computer toepassen, of het geluid naar een aux send sturen. Maar dat is natuurlijk redelijk logisch, omdat het geluid terugkomt op de 2 track return van de mixer en niet op een normaal stereo kanaal.

Precies dátgene wat net gezegd wordt zou mij tegenhouden het bakkie te kopen. Ik heb meerdere synths, en weinig zin om die 1 voor 1 op te nemen, of om ze als geheel op 1 stereotrack op te nemen.

Maargoed, de keuze blijft toch aan jou :okdan:

Origineel geplaatst door Ethereal
Precies dátgene wat net gezegd wordt zou mij tegenhouden het bakkie te kopen. Ik heb meerdere synths, en weinig zin om die 1 voor 1 op te nemen, of om ze als geheel op 1 stereotrack op te nemen.
Haha, weet je dat ik nog nooooooit een multitrack opname van mijn muziek heb gemaakt? Gewoon een goede hardware mix maken, stereo opnemen en klaar. En volgens mij is dit ding hier heel owke voor. Ik zou 'm gewoon proberen RockSteady, je kan er geen buil aan vallen lijkt me.

Back