midi omzetten naar audio.kom er niet meer uit

jochemmol

Ingeburgerd
Ik ben al een tijdje bezich met logic express op macOSX.

Ik heb via een midisport 2x2 mijn keybaord aangesloten. Dit werkt perfect. Ik kan opnemen en afspelen via de midi interface. Dus ik hoor netjes mijn sound terug in mijn keyboard.

Nu heb ik allemaal midi sporen en die wil ik omzetten naar audio sporen. Ik ben heel lang aan het zoeken geweest maar ik kom er echt niet uit.

Ik dacht met het knopje bounce. Afspelen midi track 1 en dan bounce op audio track 1.Maar als ik dan dan terug luister dan is de audio file leeg.

Ook probeerde ik gewoon audio opnemen en midi afspelen maar dit werkte ook niet.

Vroeger deed ik on logic 5.1 op windows het volgende. Ik speelde midi in. ipv als output de midi sport te selecteren speelde ik midi af via de microsoft GS wave table en toen nam ik audio op en lukte het wel.

Nu op de mac kan ik niet meer een andere output selecteren dan mijn midi poorten op de midi sport.

Nu kan ik wel mijn keyboard output op mijn mac input aansluiten en dan openemen maar is dat ook de bedoeling.

Wie kan mij uitleggen wat de juiste manier is om midi tracks om te zetten naar audio.?:halleluja

Laatst gewijzigd:
Je kan met een audio instrument midi omzetten naar audio.

In de arrange window click je op een tracknaam (muisknop nog niet loslaten).
Kies Audo, Audio Instrument en dan een kanaal bijvoorbeeld 1.

Zet je midi clip op dit kanaal.

Als je op de tracknaam dubbelklikt dan wordt je global mixer geopent, met het kanaal dat je wilt editen al gehighlight (ik weet niet of logic express ook de mixer strip links van je arrange
window geijk al laat zien, anders kan je het daar proberen.)

Boven de volume schuif zie je de output staan waarnaar de audio wordt verstuurd, en vlak daarboven is nu een leeg vel, onder het kopje I/O.

Klik op dat veld en kies een instrument bijvoorbeeld de ES2.

Als je nu op play drukt zou er wat geluid uit moeten komen.

Wil je dit naar een wav converteren, dan gebruyik je bounce functie.

Succes!

Probeer wel goed te begrijpen wat het verschil is tussen een midi track en een audio track. Je kunt een midi track niet "omzetten" naar audio. Je kunt wel het audio dat wordt aangestuurd vanuit een midi track opnemen op een audio track. Je moet dan dus een audiobron (synth) hebben waarvan de audio uitgang wordt aangesloten op een audio ingang van je PC.

Misschien heb je wat aan deze uitleg:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=66486&highlight=midi

Dus als ik het goed begrijp moet ik hetvolgende doen.

IK heb mijn midi track. ipv midi 'om' naar een audio instument bv kanaal 1. Dus ik 'wijzig' het type track.
midi (men als output midipoorten) naar audio instrument.

Als ik dat heb gedaan dan wijzig ik de output naar een software instrument.

Ik selecteer dan het gewenste audio channal en stel ik in op rec.

Ik druk op rec (play) en dan worden de midi (noten) via het audio instument opgenomen op de geselecteerd audio track?

Heb ik het goed begrepen?

Als je een audio instrument hebt geplaats, en je hebt die track geselecteerd, dan zou je ook al geluid moeten horen als je op midi keyboard speel.
Je hoeft dus niet gelijk te recorden om geluid te krijgen.

Als dat niet gebeurd, zou het kunnen zijn dat er nog iets niet goed staat in je audio setup, aangezien je midi wel naar behoren werkt zoals je aangaf.

Komt er al wat geluid uit nu?

Jackplug kabeltje kopen voor audio.
Plaats kabel tussen je keyboard en de geluidskaart (van grote jack naar kleine jackplug, afhankelijk van de jack ingang op de geluidskaart)
Een midikabel geeft geen audio door.
Dat jij via de microsoft GS wave table op kon nemen is dat daar geen kabeltje voor nodig is, omdat de geluidkaart de geluiden al herbergt en al in het digitale domein zitten.

Inderdaad. Je moet er voor zorgen dat de noten van het midi spoor worden afgespeeld via een midipoort, met een midi kanaal (kanaal1 bijv.) dat overeenkomt met de poort en midikanaal waar je geluidsbron (synth) op zit aangesloten.

Je sluit de geluidsuitgang van je synth aan op de geluidsingang van je pc. Maak een Audio spoor aan en kies als ingang daarvan de ingang van je geluidskaart.

Zet het audiospoor in opname en start de opname met REC/PLAY. Het midi spoor zorgt er nu voor dat het geluid wordt weergegeven uit je synth, wat weer door het audio spoor wordt opgenomen.

:okdan:

Volgens mij wil hij niet het geluid van zijn keyboard opnemen, maar het geluid met zn computer maken?
Dus midi afspelen met het keyboard, midi opnemen in de computer en de computer geluid laten maken.

Meen me nl te herinneren dat er vroeger intern in logic nl een GM kit zat en dat is nu niet meer zo.

Maar goed als ik er naast zat, dan dus idd opnemen op een audio spoor :)

Edit: Denk eigenlijk wel dat jullie gelijk hebben, al vraag ik me dan toch af hoe ikzelf vroeger die GM geluiden eruit kreeg zonder dat ik een geluidskaart met GM had? :confused:

Re: midi omzetten naar audio.kom er niet meer uit

Origineel geplaatst door jochemmol

Nu kan ik wel mijn keyboard output op mijn mac input aansluiten en dan openemen maar is dat ook de bedoeling.

Ligt eraan of je dat wilt. Wat wil je als geluidsbron gebruiken? Als er bruikbare sounds in je synth zitten dan kun je die toch gebruiken?

Ik heb een goedkope geluidskaart en dacht dat het ook makkelijk zou zijn om bijv. een vst direct op te nemen, dit omdat de audiobron al in het digitale domein zit. Ik ben genoodzaakt om dit via een kabel te doen die eerst digitaal eruit gaat en dan weer digitaal de geluidskaart in. Misschien heeft jouw geluidskaart ook beperkingen.

Oke dus ik moet echt mijn keyboard aansluiten op mijn in op de ingang van mijn macbook.

Ik had gehoopt dat ik dmv logic direct mijn midi af kon spelen en dan opnemen op audio.

Ik heb coreAudio van apple MAcbook dus misschien heeft deze beperkingen.

Ik ben iemand die midi opneemt maar wel kleine dingen edit maar veelal in 1x goed wil spelen. Dan is er voor mij toch geen winst als ik het naderhand weer via mijn keyboard af moet spelen naar mijn line in. Dan kan ik dat beter direct doen.

Ik ga wel even proberen om mijn midi track als audio instrument af te spelen. misschien lukt het wel.

Origineel geplaatst door Catalunya
Ik heb een goedkope geluidskaart en dacht dat het ook makkelijk zou zijn om bijv. een vst direct op te nemen, dit omdat de audiobron al in het digitale domein zit. Ik ben genoodzaakt om dit via een kabel te doen die eerst digitaal eruit gaat en dan weer digitaal de geluidskaart in. Misschien heeft jouw geluidskaart ook beperkingen.
Bouncen lijkt mij ook makkleijker in dat geval!

@topicstarter: draaide je je vorige versie van logic op een pc met een goedkope geluidskaart?
Je mac zal geen General Midi ondersteunen voor zover ik weet, dus zal je of het geluid met je keyboard moeten maken, of toch een audio-instrument moeten gebruiken.

Neej ik had eerst een pc daar had ik de teratec DMX 6 fire 24/96.

Die was erg uitgebreid. Ik dacht logic--> mac dus ik koop een mac dan ben ik beter bezig voor geluidsproductie maar niet dus.

Ik kan op de midi kanalen gewoon de general midi sounds selecteren.

Dus 0 t/m 127. Ook als ik USB gebruik als midi interface. En dat werkt ook. Maar ik dacht echt dat logic (apple) dat dat zeker gemakkelijke mogelijkheden zou hebben om midi tracks om te zetten naar audio tracks.

Tja misschien is mijn geluidskaart te simpel en moet ik echt met externe kabels gaan zitten stoeien

Origineel geplaatst door jochemmol
Neej ik had eerst een pc daar had ik de teratec DMX 6 fire 24/96.

Die was erg uitgebreid. Ik dacht logic--> mac dus ik koop een mac dan ben ik beter bezig voor geluidsproductie maar niet dus.

Ik kan op de midi kanalen gewoon de general midi sounds selecteren.

Dus 0 t/m 127. Ook als ik USB gebruik als midi interface. En dat werkt ook. Maar ik dacht echt dat logic (apple) dat dat zeker gemakkelijke mogelijkheden zou hebben om midi tracks om te zetten naar audio tracks.

Tja misschien is mijn geluidskaart te simpel en moet ik echt met externe kabels gaan zitten stoeien
Ah, ja die Teratec had GM en dat zal met de interne geluidskaart van je mac niet lukken vrees ik.

Of je sluit er een soundkaart op aan die dat wel heeft, of je kan toch audio instruments gaan gebruiken.

In de express versie zou je ook de Garageband plugins moeten kunnen selecteren, daar zit wellicht wat voor je tussen.

Ook zou je de EXS24 sampler kunnen proberen
Standaard zitten er in de pro versie al wel wat kits tussen met diverse sounds.
In hoeverre dat ook geld voor de express versie zou ik je niet kunnen vertellen..

oke maar hoe moet ik zo'n EXS24 sound zien?

Kan je daar ook gewoon piano/strings enz op instellen. Of is het een instument dat zelf geluiden maakt.

Als ik nou een externe geuidskaart aansluit via USB kan ik dan wel zonder met draaden te stoeien mijn midi omzetten naar audio.

Ik dacht zelf aan
M Audio Audiophile USB of M Audio Fast Track USB

Maar is het een oplossing voor mijn probleem?

Die geluiden zijn heel goed maar ik vind het onhandig om met allemaal kabels naar de ingang en weer naar de uitgang.

Ik had gedacht en gehoopt dat dat gewoon intern kan.

nee een ramp is het niet.

Maar mijn keyboard heeft 6,5 jacks en l+r en mijn labtop heeft alleen een 3,5 jack stereo.

Maar ik maar eens. een verloop stuk halen van 6,5 naar 3,5.

Kijken of het dan wel lukt

Back