Heb je voor dit een midi patchbay nodig???

Slipperman

Rooibosje iemand?
Tja, tis nog niet m'n hele setup maar dit zal wel het plan moeten worden. Ik stel de vraag nou maar zodat als ik een patchbay nodig heb, ik hem dan in de begroting voor volgend jaar moet opnemen en ook daar voor moet gaan zoeken op de 2e hands sites.

Ik zal even een overzicht geven van de gear die er dan is met de bijbehorende midi in en uitgangen.

Yamaha PSR 70 heeft een Midi in en Midi out. Staat o p kanaal 1 (kan veranderd worden maar hoe??? Al sla je me dood )

Roland JX 1 heeft midi in, out en thru . Kan sysex ontvangen en kan op ieder gewenst kanaal ingesteld worden.

Ensoniq VFX/ SD 1 (we zien wel wat de markt ons brengt), Midi In out en thru (al weet ik dit neit zeker van de sd 1)

Roland SC 55 module, heeft midi in (2 X) en midi out

Akai Sampler S nog wat. Iets van 1100 of 2000 of zo. Heeft midi in en midi out.

Dan nu hoe alles aan elkaar zou moeten:

De PSR 70 zal aan de SC55 komen en aan de sampler. Ik zou moeten kunnen kiezen tussen een geluid of van de sampler of van de SC.

De JX 1 komt aan de sampler, Ik zou kunnen moeten kiezen uit een sampled geluid of een JX 1 geluid.

De Ensoniq komt aan de Sampler en de module. Ik zou moeten kunnen kiezen dan uit een sampler geluid, een sc geluid of een eigen geluid.

Zou ik ook iets van een thru box ofzo nodig moeten hebben???? En hoe kan ik dit automatisch geprogammeerd krijgen zonder dat m'n pc mee moet??? (zal het een laptop moeten worden ofzo??? Hoe doen jullie alles live programmeren???)

hartelijk bedankt voor wie mij het antwoord kan geven! het is denk ik niet zo'n makkelijke vraag. Maar er zijn hier denk ik wel genoeg freaks die hier meer verstand van hebben als ik. :geslaagd:

tis een hele gemakkrlijke vraag die je zelf kunt beandwoorden:

Vind je het nosig om ieder synth of what ever een eigen midipoort te geven, en daardoor per app. 16 MIDI kanalen ter beschikkign wilt hebben ja of nee.

Nou indien ja is het antwoord ja, indien nee, is het antwoord .......

maar voor een kleine setup lijkt me dat niet nodig nee.

Maar voor de toekomst misschien wel.

dus begin eens met een 2 in twee out midi patchbay zou ik zeggen.

ik weet niet wat voor midi interface je nu heb maar om zes apparaten aan poort te hangen.. gaat niet echt goed denk ik

Koop een goede Midi-interface met ingebouwde patchbay is mijn advies. Egosys heeft deWamiRack, MOTU heeft er ook een paar heb ik gebrepen, en dan heb je nog de AMT en Unitor van Emagic, maar van die laatste 2 weet ik niet of je ze als interface aan je PC kunt hangen...

denk dat ik er idd eenga halen ja. Je hebt ze met remote controller en dat je patches kan opslaan. Die patches is dat zoiets als preset instellingen op de aangesloten synths. Als je patch bay preset 1 kiest dat ie dan je synths op die manier programmeert ed??? Zoja dan is dit DE uitkomst voor me.

Ik kan je nog vertellen in aanvulling op NorthernLightX's post dat de beide Emagic patchbays ook als interface kunnen werken (USB).

Groeten,

Rutger

ps. Oh slipperman, welke ga je precies ophalen met remote? Ik zoek ongeveer iets vergelijkbaars om een rijtje midi-spullen aan te hangen en wil daarmee in de studio makkelijk kunnen werken maar VOORAL live verschillende routings makkelijk kunnen selecteren. Had jij daar toevallig een oplossing voor gevonden?

Ik ga pas naar die patch bay zoeken en er een halen als ik m'n lijstje compleet heb. Ik heb nog 3 dingen nodig. (Bijna nog 2). Dan pas heeft de patchbay nut. Waarom nu kopen als het ook later kan???

Ja die ziet er idd heel goed uit. Kan ik ze gelijk allemaal op de pc aansluiten en live als controller patch bay. Dis een hele goeie bams. Ik zet em in de begroting. Deze zoek ik...

Volgens mij als je idd een 8 i/o (op de groei, het is niet zo duur) koopt ben je klaar.
bijv. de Steinberg Midex 8 USB heb ik laatst gekocht. perfect apparaat!
En als ik je uitleg lees lijkt het erop dat je met elke toetsen bak je sampler aan wil sturen of de synth zelf
dat heb je met een 8 i/o patchbay zo opgelost

Ja, lijkt me wel. Ik zie dat je 5 apparaten op de begroting hebt, dus dat zou genoeg moeten zijn.
Haal je er iets bij dan kan je die nog altijd via een midi thru ergens aan hangen.
Dat zou je nu trouwens ook al kunnen doen bij die 2 apparaten met die thru.

Origineel geplaatst door bambamstudio
Ga eens kijken naar de Edirol UM-880.

Goed en redelijk betaalbaar.

Ik heb zelf de UM-550 en werkt uitstekend en wanneer die vol is kan ik altijd nog een um-550 kopen en dan
samen linken dit geld overigens ook voor de UM880.

:)

Laters

ik heb de oude uinitor 8 (serial)
werkt prima..
ik stop er nog maar 2 kanalen in..maar ik weet zeker dat je midi kanelen niet genoeg kan hebben :)

Back