Van Halen Jump Brass

Kun je die virus powercore preset aan me mailen? vind m wel erg vet, en ben voor n productie nog op zoek naar zo'n sound...

GRTZ

hoi Pimpampeter,

ik wil 'em hier wel neer zetten, ff kijken hoe...

maar als je de init patch pakt en alles instelt zoals ik hier op de plaatjes heb gedaan dan moet ie zo klinken hoor..

behalve de verb, die moet je ergens anders maar vandaan halen....

haha, ja, sorry... had die afbeeldingen nog niet gezien, want mn comp is een beeeeeeetje langzaam... ff printen en gaan, THANKS!!

Is dit geluid ook te doen op een poly 61 dan wel 800 of de au versie van de polysix?

je hebt minimaal 2 osc's nodig.

Op de virus had ik er 3 nodig omdat die niet dik genoeg was maar unison werd lelijk.
Dus 2 osc. Ik moest een envelope op de pitch doen om de brass sound te krijgen.
en de envelope voor het filter instellen naar smaak.

poly1 heeft volgens mij maar 1 osc, daar lukt het niet mee dus (geen enkele strings of brass dus zonder chorus imo)

Origineel geplaatst door Alex Omega
je hebt minimaal 2 osc's nodig.

Op de virus had ik er 3 nodig omdat die niet dik genoeg was maar unison werd lelijk.
Dus 2 osc. Ik moest een envelope op de pitch doen om de brass sound te krijgen.
en de envelope voor het filter instellen naar smaak.

poly1 heeft volgens mij maar 1 osc, daar lukt het niet mee dus (geen enkele strings of brass dus zonder chorus imo)

Dan moet ik maar eens gaan rondneuzen op de 61 of de 800

Origineel geplaatst door picaja
Klinkt heerlijk, lekkere mix.
Is die obxa replica trouwens een preset op de JV1080 of van één of ander sr-jv board?
Nee hoor, lekker zelf geprogrammeerd... :P

Even voor jouw informatie: geen waves van expansion boards toegepast in mijn sound.

Origineel geplaatst door mrt
Inderdaad, zo fix ik het met m'n Nord Stage ook, en klinkt wel lekker :geslaagd:.

Heu? :confused:

Op een Nord Stage zit toch maar een oscillator?
Benieuwd hoe je dat fixt.

Waar gaat dit eigenlijk nog over. Hoe vaak is er door de jaren heen al gevraagd om het Jump geluid? Moet je nu echt precies hetzelfde geluid hebben?

Maak van dat nummer eens een Van Halen Jump style remix van.

Ik hoor die mp3 van hierboven maar ben niet echt onder de indruk...
Ik heb hem op de Roland XP-80 gemaakt jaren terug met mijn leraar...
Die is zo verbasingwekend goed! Als ik tijd heb post ik hem hier!

greetz ronnie

Origineel geplaatst door Ronnie
Ik hoor die mp3 van hierboven maar ben niet echt onder de indruk...
Ik heb hem op de Roland XP-80 gemaakt jaren terug met mijn leraar...
Die is zo verbasingwekend goed! Als ik tijd heb post ik hem hier!
Succes. Want het val tegen om dat eenvoudige geluid na te maken als je geen Oberheim machine hebt. De pogingen tot nu toe zijn redelijke benaderingen, maar je hoort dat het digitale emulaties zijn; het geluid is vrij statisch. Dat kun je verhelpen door op een van de oscillators een klein beetje random lfo op de pitch te zetten.
Ik heb op dit moment geen voorbeelden, maar ik moet zeggen dat het op een analoge machine beter te benaderen valt als op een rompler of VA. Dit is niet bedoeld om weer een analoog vs digitaal te starten.

Als ik ooit iets geleerd heb bij het bouwen van klanken is dat de suggestie die je met de klank oproept vaak veel sterker is dan de klank zelf ooit zijn zal.

Mijn versie van de "jump" synth werkt goed omdat ie gebruikt is in een demo van dat nummer. Waarschijnlijk is de klank veel minder sterk als ik alleen de sound zelf laat horen, zonder de muziek er achter.

Laat ik dan maar gelijk een geheimpje verklappen... Deze sound had ik oorspronkelijk NOOIT bedoeld om te gebruiken met Jump. Hij is geprogrammeerd om te worden gebruikt als de beginsound van "Piece Of The Rock" van Mother's Finest. Daar klonk ie eerlijk gezegd naar mijn eigen bescheiden mening ook beter in. Dat was m'n vorige bandje.. Toen mijn huidige band "Jump" wilde spelen ben ik gewoon wat gaan browsen in m'n patches en kwam deze tegen. Zonder enig tweaken heb ik 'm gebruikt in Jump en als ik het niet had verteld, hadden jullie 't nooit gehoord (of geweten).

Grappig hoe suggestie werkt, niet?

Ronnie, dat jij niet onder de indruk bent, maakt mij niets uit. Ik heb veel plezier van zowel het programmeren van die sound als het gebruik er van in dit nummer gehad... En nog...

Origineel geplaatst door Laandodeman
Heu? :confused:

Op een Nord Stage zit toch maar een oscillator?
Benieuwd hoe je dat fixt.

Toevallig kom ik hier nog es kijken.

Klopt wat je zegt, maar als je de oscillator op 'Sd'-mode zet (Saw Detuned) maar de Coarse Pitch gewoon centraal laat staan, dan kan je met de Unison knop tussen 1 en 2 de detune bepalen, en met Mod Envelope op het timbre (via Velocity) die brass-achtige klank d'rin krijgen (de '2de' oscillator glijdt dan naar de eigenlijke pitch van de eerste, naar believe in te stellen met de Timbre Control). Precies wat die Jump-sound karakteriseert.

Als je twee synthsecties layert heb je trouwens wel '2 oscillatoren' (natuurlijk wel maar 8-stemmig polyfoon, net genoeg voor de Jump-brass).

Overigens is met de nieuwe update (2.26) de Overdrive ook altijd aan te raden om over een lead te gooien, voor het randje.

Heb het enige tijd geprobeerd nu, maar kom niet in de buurt. Heeft iemand enig idee hoe ik het kan instellen op een Poly 61/800? Of is dit uberhaupt niet mogelijk.

Back