De grote JD-800/JD-990 Thread

Heb je nu al de 800 op de 990 aangesloten.. een uitgebreidere controller krijg je volgens mij niet :)

Nee nog niet, moet eerst kijken hoe dat precies in z'n werk gaat :?
Maar ik heb de 800 niet gekocht om de 990 mee te editten, maar eigenlijk om die te gaan vervangen :eureka:
Zolang ik nog geen andere racksynth op 't oog heb en niet langdurig tegen een zwart gat aan wil kijken blijft hij nog even hangen.
Overlaat me nu niet met vragen of je hem mag kopen, voorlopig niet en als zal hij zeker niet voor een habbekrats weg gaan want ik heb er ook 525 euro (met vintageboard) voor betaald.
Met die kiwi kan ik meer dan alleen mijn matrix-1000 en MKS-70 aansturen, die kan ik ook nog voor m'n @lfa Juno-2 inzetten wat ik tot nu toe nog niet eens geprobeerd heb :(
Heb ook zo veel, zie de beren in het bos niet meer :D

Zolang ik nog geen andere racksynth op 't oog heb en niet langdurig tegen een zwart gat aan wil kijken blijft hij nog even hangen.

Goed idee. Laten hangen stel ik voor. Je zal niet snel iets vinden dat de 990 vervangt. Het enige wat ik vind dat in de buurt komt, is de Omnisphere. Maar niet toevallig hebben ze de 990 gebruikt om veel van de Omni sounds te maken...:D

Het enige wat ik vind dat in de buurt komt, is de Omnisphere. Maar niet toevallig hebben ze de 990 gebruikt om veel van de Omni sounds te maken...:D

Dat wist ik niet, maar ik heb geen pc in de studio staan dus is 't maar goed dat ik wel een aantal romplers heb :okdan:

Zo'n beetje alles wat je kan vinden in de Roland synths vind je wel terug in Omnisphere, volgens mij.

JD-990 veel gebruikt in de jaren 90. Erg fijn ding om mee te werken. Makkelijk te editten met het grote display. Ik had er de Vintage Synth Expansion (die ik nog steeds heb) inzitten.
Al met al een lekkere bak.

Robin.

Veel gebruikt in de jaren 90. Erg fijn ding om mee te werken. Makkelijk te editten met het grote display. Ik had er de Vintage Synth Expansion nzitten.

Ik heb ook de vintage expansion erin, daarnaast ook de Don Solaris en Geiss (Jarre chronologie) soundset almede 5 JD-800 cardsets.
Dus met een kleine 800 sounds hoef ik niet snel zelf wat te maken, dat doe ik dan liever op m'n JD-800 ;)

De JD-800 versie van de JMJ Chronologie / Hong Kong sounds staat hier:

Sorry hoor ze vallen me vies tegen 8D
Kan maar 2 sounds ontdekken die ook daadwerkelijk op Chronologie gebruikt zijn, dus er missen er nog een hoop daar bijna het gehele album met de JD-800 gemaakt is.
Als ik dit vergelijk met de sounds van het album Revolutions die ook bijna allemaal met de D-50 gemaakt zijn kan ik alleen tot de conclusie komen dat dit niet de ECHTE JMJ sounds zijn.
Ook die van Don Solaris vallen me zwaar tegen.
Moet toch echt maar aan de heer Jarre himself vragen of hij tegen een geringe vergoeding de JD-800 Chronologie sounds met me wil delen :D

Je bent de jd800 echt aan het ophemelen he!

maar het is geen juno60 waarbij alle sounds smooth van punt a naar punt b klinken wat je ook in "dials"

Beetje voor die liefhebbers die van nattige splatsie metalige gekleurde ringel achtige geluiden houden.

Laatst gewijzigd:
Ik heb nog nooit een juno 60/106 gekocht
Wel al 3 maal een jd800
Ieder z'n voorkeur toch

Wel al 3 maal een jd800
Ieder z'n voorkeur toch

het was niet de bedoeling om de juno 60 beter voor te stellen dan een jd800 dat bedoel ik dus niet!

soms mooie klank maar soms ook niet.

Je bent de jd800 echt aan het ophemelen he!

maar het is geen juno60 waarbij alle sounds smooth van punt a naar punt b klinken wat je ook in "dials"

Beetje voor die liefhebbers die van nattige splatsie metalige gekleurde ringel achtige geluiden houden.

Een combi van een Juno 60 + JD800 is juist helemaal goud... :mega:

Je bent de jd800 echt aan het ophemelen met die nattige splatsie metalige gekleurde ringel achtige geluiden.

Ik hemel helemaal niets op, de sound die in dit topic aangehaald worden kraak ik juist af :?
Kun je begrijpelijk lezen :?
Nee een JD-800 zal nooit als een Juno-60 klinken, als ik die zou willen kocht ik hem wel :eureka:
Ik kan jouw statement ook omdraaien, een Juno-60 zal ook nooit als een JD-800 klinken :D

Goed idee. Laten hangen stel ik voor. Je zal niet snel iets vinden dat de 990 vervangt. Het enige wat ik vind dat in de buurt komt, is de Omnisphere. Maar niet toevallig hebben ze de 990 gebruikt om veel van de Omni sounds te maken...:D

Dat is niet omdat het DE 990 is maar omdat Persing master sound designer is/was bij roland al sinds JAAREN,alle sounds in de meeste rolands zijn door hem gemaakt,logisch dus ook dat hij die overkletst,allicht heeft hij rechten erop..

Dat is niet omdat het DE 990 is maar omdat Persing master sound designer is/was bij roland al sinds JAAREN,alle sounds in de meeste rolands zijn door hem gemaakt,logisch dus ook dat hij die overkletst,allicht heeft hij rechten erop..

Aah, zo zit de vork in de steel :engel:

Nee ik citeer geen SF leden, die hebben ook niet altijd de wijsheid in pacht :engel:
Kwam het bij toeval ergens op het net tegen, misschien dat sKeLeTvM dat ook heeft gezien!

Rhythm set van Techno card(SR-JV80-11) in JD990

Rhythm set van Techno card(SR-JV80-11) in JD990

Probleem met de Expansion cards in de SR-JV80 serie is dat de Rhythm set die op de kaart staan niet in de JD990 geladen kunnen worden. Is er een conversie app of in ieder geval een mapping van welke wave forms gebruikt zijn voor welke key? Zodat ik die zelf handmatig intern kan opbouwen en kan saven?

Zou het fijn vinden als iemand misschien een mapping heeft, of een methode weet om aan die mapping te komen voor de SR-JV80-11 Techno card.

vind de jd-800 een heerlijke synth. veel detail in de sound en een dikke laag eind.
heb nu mijn 3e met nieuw keys met zwarte glue, blift in heel mooie staat.
Wat mij betreft een klassieker, meer nog dan de D50.

Wel al 3 maal een jd800
Ieder z'n voorkeur toch

hele goeie hands on synth en zn slechte copy ... schoonzoon [ 106 ']
geen vergelijk denkik met e handson digital
roland jd

ben egtsteeds benieuwd zonder alles terug te hoeven leezen is de jd / 990 800 egt gewild , zonder kaarten [nie soo boeiend dus atthe basix>? juist wel;] schelt byna dubbel geld bv 4 cards erby ;]
:doei:

vind de jd-800 een heerlijke synth. veel meer nog dan de D50.

Heb zowel een JD-800 alsmede een 990, ook heb ik de D-50 alsmede een 550 en beide zijn die niet met elkaar te vergelijken.
Totaal andere sound, de D is een beetje gritty en de JD meer sprankelend, je moet ze gewoon beide hebben.

Back