De grote JD-800/JD-990 Thread

@Nicolas: dat is inderdaad heel vervelend te weten dat Roland, bij wijze van spreken, achter je hoek woont ...

klopt staat op hun site

Maar daar kan je maar een klein gedeelte mee editten neem ik aan? Beetje filter tweaken en rudimentaire envelopjes boetseren. Raar dat die niet op de JV2080 werkt.

Maar daar kan je maar een klein gedeelte mee editten neem ik aan? Beetje filter tweaken en rudimentaire envelopjes boetseren.

Voor zover ik dat kan zien op de editor zelf ontbreken er idd een heleboel parameters op dat ding om een JD990 volledig te kunnen aansturen. Tenzij er met verschillende pagina's zou worden gewerkt.
Heeft hier iemand zo een Kiwi aan de JD hangen ?

Heeft hier iemand zo een Kiwi aan de JD hangen ?

Ik heb een Kiwi en een JD990. Heb er al eens vluchtig naar gekeken maar het is inderdaad alleen bruikbaar voor wat rudimentaire dingen. Sowieso is de kiwitech eigenlijk alleen handig voor synths met een standaard 2VCO-VCF-VCA-LFO opbouw. Zodra een synth meer functie heeft dan de Kiwi knopjes dan worden deze functies in meerdere pages onder andere knopjes/schuifjes gezet. Zonder lijst ernaast welk knopje wat doet ben je dan al snel de weg kwijt. Zaken als mod matrix enzo is al helemaal niet te doen.

Het is wel tof dat er steeds meer synths ondersteund worden door de Kwitech PE maar in de praktijk gebruik ik 'm eigenlijk alleen maar voor de MKS50, MKS70 en MKS80. Daarvoor is ie dan wel weer heel erg fijn! Vooral het feit dat je in de MKS70 en 80 de upper en lower tones tegelijk kan editen is top!

Ik heb een Kiwi en een JD990. Heb er al eens vluchtig naar gekeken maar het is inderdaad alleen bruikbaar voor wat rudimentaire dingen.

Dank voor die verhelderende uitleg. Dus blijf ik rustig editten op mijn JD's zelf. Overigens geen probleem, ik ken ze als m'n broekzak maar de 'zitpositie' is eerder een probleem...:D

De JD850 CL-projects interessante plug-in?Luister dan maar even.
http://www.cl-projects-sound-design.com/jd-850.html

Vind het niet erg JD-achtig.Zou ontworpen zijn in Native Kontakt met de effecten van Kontakt.Maar de geluiden mogen er zijn hoor.Er zijn nog andere interessante CL-plug-ins.Wel de full version van Kontakt installeren.

Laatst gewijzigd:
Ik zou graag weer een JD800 willen. Heb er ooit eens een gehad met alle 8 de kaarten. Toen verkocht voor 950,-.

Ik kan er een kopen voor 550,- zonder kaarten, maar als je die nog los moet kopen gaat het wel prijzig worden. Is 550,- een normale prijs?

Nathan

Ik zou graag weer een JD800 willen. Heb er ooit eens een gehad met alle 8 de kaarten. Toen verkocht voor 950,-.

Ik kan er een kopen voor 550,- zonder kaarten, maar als je die nog los moet kopen gaat het wel prijzig worden. Is 550,- een normale prijs?

Nathan

Misschien met een beetje geluk, de prijzen schieten al aardig naar de 700 euro.

En als je voor de pads gaat mis je niets van de JD-xa,prijskaartje wel een verschil niet?

En als je voor de pads gaat mis je niets van de JD-xa, prijskaartje is wel een behoorlijk verschil niet?

Nou de JD-800 kan meer dan pads/strings, JMJ gebruikt hem voor de bass sounds op chronologie 4 en 6 en die klinken MEGA dik.
Wat de prijs betreft, koste de JD-800 destijd niet dik 4000 gulden of nog meer.
Dus dan is de JD-xa niet zoveel duurder.
Toch zou ik voor de 800 gaan en de xa links laten liggen.

Volgens mij was de JD 800 bij de introductie zelfs dik boven de 5.000,- gulden. Totaal onbereikbaar voor mij toen. De eerste keer dat ik er een in het echt zag was ik behoorlijk onder de indruk weet ik nog.

De mijne heb ik nu al weer jaren en ik blijf het een van mijn mooiere synths vinden met een totaalsound die mij echt aanspreekt. Je kunt er inderdaad veel meer mee dan alleen pads en strings, want ik heb er af en toe echt bizarre dingen uit kunnen halen. Op de een of andere manier vind ik de effecten ook goed klinken en dat is iets wat zeker niet van elke bak van 25 jaar oud gezegd kan worden.

Een JD 990 lijkt mij ook erg mooi maar ik vind het wel even best zo.....je kunt niet alles hebben ;)

heb er drie keer een gekocht , 2 keer verkocht om iets anders te kunnen kopen.
3 keer de collectie kaarten bij elkaar gesprokkelt
net als een ms20, ik blijf eraan plakken.
weet niet wat het is: de looks, de schuiven , de sound , electro....

Ja gek is dat eigenlijk he....met sommige machines heb je gewoon een klik. Ik zal mijn JD 800 echt niet gauw wegdoen, dat is zeker. Heb er ook veel kaartjes bij maar bij mij zit eigenlijk standaard de stringscard er in.

Wel grappig trouwens want met de MS-20 heb ik het inderdaad ook....die heb ik voor de zekerheid zelfs dubbel in huis :D

De mijne ligt hier nog altijd ondersteboven te wachten tot ik het klavier er eens uit schroef en de rode lijm oplos. Als er deze winter eens tijd voor is... Want dit is een bak waar ik echt terug in wil duiken, wat een beest.

Back