Welke controller gebruik jij?

Om er dan even gebeurik van te kunnen maken:D. Een paar controller vraagjes....

1. Zou ik de Triton zo kunnen linken dat ik de play,stop,rec, plus/omhoog knoppen en het wheeltje kan gebruiken in diverse programma's op de computer.. ?

2. Zou ik bijvoorbeeld de cijfers rechts op een toetsenbord, zo kunnen instellen dat deze bepaalde navigeer functie binnen programma's hebben ?... :P Of de F toetsen deze functie geven...

Is het dus mogelijk om van je eigen toetsenbordje een eigen controllertje te kunnen maken *D

[offtopic]
Origineel geplaatst door The Unholy
Maar ik denk niet dat mijn tracks beter worden als ik andere monitors zou hebben.

Dat is wel zeker van wel.
[/offtopic]

Ik gebruik nu een Evolution MK-449 + Behringer BCR2000

Als eenmaal alles met de juiste driver werkt heb je heeeel veel knoppen om te draaien + low budget

Origineel geplaatst door dione
Hoe bevalt die ZeroSL ?

Ik ben er heel tevreden mee, maar doe hem binninkort misschien toch weg, omdat ik sterk zit te denken over een Lemur.

Ik gebruik nu een Miditech Midistart controller, zat bij het pakket van Magix Studio 2007XXL.

Novation REmote

Zo, toch de stap gemaakt!

Begin deze week de Jazzmutant Lemur besteld en hem vandaag binnengehad.

=)

Hij bevalt mij zeer goed, mede omdat ie als controller volledig modulair is.
Ik hoef nu ook bij mn live optredens m'n laptop niet meer aan te raken, omdat ik alles aanstuur met de Lemur.

Ik hoef nu ook bij mn live optredens m'n laptop niet meer aan te raken, omdat ik alles aanstuur met de Lemur.

Nou heb ik mij nog niet echt verdiept in de Lemur maar ik heb wel gezien dat er enkel een ethernet poort op zit...dus moet je hem gebruiken met een laptop of PC. Toch? Ik zou hem namelijk standalone (live) willen gebruiken als een soort flexibele configureerbare midi mixer...net zoiets als een Behringer BCR2000 of BCF2000. Probleem met de Behringers voor mij is dat ze te beperkt zijn en kwalitatief voor live gebruik volgens anderen niet toppie top.

-Novation REMOTESL61, lekkere keys, veel knoppen en schuiven

-Mackie Control Univeral Pro + 2 x 8 kanaals XT extender; lekker hoor :P
Plugins bedienen gaat ook zeer goed ermee ben ik achter gekomen.

Evolution uc33e
Behringer BCR2000 ( 2x )
Behringer BCN 44
Edirol PC160
Korg MS20 controller

Verder gebruik ik de Behringer DDX 3216 mixer ook als controller voor de Cubase mixer. En ik gebruik de MRC 1 van Lexicon voor de LXP1 fx unit, maar ook als controller voor bepaalde functies in Cubase.

Ik gebruik zowel een Keystation Pro als de CME UF-6... Ik gebruik alleen de controller die op de Keystation zit.

Controllers galore !

- Bitstream voor de DAW besturing
- Korg Kontrol49 voor gastmuzikanten die wel piano kunnen spelen...
- Novation X-Station25 voor het betere tweak-, filter- en 2-vinger pingelwerk
- AKAI MPD24 om als een wilde aap op te lellen en je toch een klein beetje een drummer te voelen
- Monome voor die speciale momenten als je zin hebt in chaos en drumloops door elkaar gaat triggeren/retriggeren/versnijden in Max/MSP

Onbetaalbaar!

-Novation REMOTESL61, lekkere keys, veel knoppen en schuiven

-Mackie Control Univeral Pro + 2 x 8 kanaals XT extender; lekker hoor :P
Plugins bedienen gaat ook zeer goed ermee ben ik achter gekomen.

Hoe is die combinatie? Remote met MC in Logic?

Remote met BCF in Logic maakt me niet heel vrolijk, Automap en de MC-modus lopen dwars door mekaar...

Hoe is die combinatie? Remote met MC in Logic?

Remote met BCF in Logic maakt me niet heel vrolijk, Automap en de MC-modus lopen dwars door mekaar...

Nergens last van, ik heb de remoteSL niet specifiek als remote surface in me setup zitten, alleen de MCU+2 XTs, Logic Automap gebruik in niet, alleen het Automap Unversal 2 template (die zit er 1 voor in de remote voor de logic automap), zo kan ik toch alle automapped plugins bedienen, de rest doe ik met de MCU pro, werkt beter dan ik verwacht had eigenlijk die automapping op de MCU.

Ik moet het maar eerlijk bekennen, ik ben als de dood voor de environment in Logic. Het is te simpel daar met twee klikjes de boel weer naar de Vista te helpen waarna je de hele dag bezig bent de troep op te ruimen...

Back