platenspeler op de studiomixer ?

zakki

Ingeburgerd
hallo,

Ik wilde even vragen als het mogelijk is om een platenspeler proper binnen te krijgen en af te spelen via een studio mixer van behringer bijvoorbeeld.

Ik heb dit enkel gedaan met een dj mixer in het verleden, daarmee. En de dj mixer heeft een speciaal gnd kopje om de draad in te schroeven. Hoe doet men dit bij een studio mixer dan ? Deze heeft toch gene gnd...

Greetz,

Tegenwoordig heb je ook draaitafels met line-output. Die kun je wel rechtstreeks aansluiten.
Anders idd. pre-amp kopen.

Origineel geplaatst door Jazper
Is die kwaliteit dan weer niet erg matig?

Nee hoor, niet matiger dan normaal met vinyl...:D Ook de aarde niet vergeten..

Zeer fel bedankt mensen !! Ik ga morgen eens kijken voor de PP400 van Behringer :)

Greetz,

als je thuis nog een versterker (over) hebt dan kan je natuurlijk ook gewoon de platenspeler daarin stoppen en de rec out van die versterker in een kanaal van je studio mixer stoppen

SM Pro Audio IN5

SM Pro Audio IN5

Deze verkopen we regelmatig erg handig klinkt goed en heeft lekker veel extra features.

SM Pro Audio IN5 - € 160.--

2 x Mic Pre amp
(JRC4558D)
2 x Insert points
2 x Phantom power
2 x XLR Bal I/O
4 x Mono, 2 x Stereo
line inputs
2 x Turn-Table, CD or Phono inputs with switchable RIAA EQ and level controls
2 x Headphone monitoring amplifiers

Attachments

• in5.jpg
    in5.jpg
    4,8 KB · Bekeken: 108
dennisb wijst terecht op een simpele oplossing voor een draaitafel met een signaal-output vanaf het pickup-element.
Sowieso een handig concept voor een studiomixer : alle input op line-niveau.
Een oud hifi-versterkertje met een phono-ingang en een rec output als converter is voldoende.
Zulke attributen kunnen zeer handig zijn in een studio. Want als dat versterkertje er toch tussen zit, kun je 'm ook nog gebruiken als schakelaar van andere bronnen naar die rec output lijn. Want de amp heeft meestal bv. ook nog een aux en een tuner input.
En de amp kan ook nog z'n nut hebben als koptelefoon-versterker.
Wat de ground betreft in een studio-situatie lijkt het me voldoende als de metalen body van de pickup is verbonden met de afscherming van de output-kabel. Een directe connectie met randaarde is natuurlijk ook mogelijk. Hangt ervan af, wat het minste 'aardlus' veroorzaakt.

Back