Mag ik er nog even tussendoor vallen Danny?
Ik zat zo nog eens dat verhaaltje van je na te lezen.
Maar wat me opviel ,is dat je a220 niet in het verhaal voorkomt,en hoe je hem gebruikt.of is hij al weg?
En welke sequencer is je Master?Er moet toch 1 de clock en start/stop commando's geven.
Komt omdat ik zelf de boel wat aan het veranderen ben,en altijd benieuwd ben hoe andere (net als ik dus)zonder computer gebruik alles gelinkt hebben.
leer je tenslotte weer van he
citaat:
Origineel geplaatst door Danny
Heel eenvoudig: neem een MIDI-kanaal op op T1, een ander op T2, nog een ander op T3 enz. Als je over een aantal tracks tevreden bent en je er niet veel meer denkt aan te veranderen, merge je die tracks naar één track en heb je de overige weer vrij. Dan kan je die weer verder gebruiken, opnieuw mergen en ga zo maar door. Toch nog een MIDI-kanaal nodig om opnieuw te bewerken, maar staat die al gemerged met andere MIDI-kanalen: gewoon effe extracten naar een vrije track en je kan er weer mee doen wat je wil.
Je moet begrijpen dat tracks en MIDI-kanalen niet vast toegewezen zijn en je volledige vrijheid geven ... erg flexibel en voor mij ook erg snel om mee te werken .
Wat je voorstelt van overpompen van sequencerdata wordt totaal niet gedaan (kan ook niet met de MIDI-kabels zoals ze nu zijn aangesloten.
Op de MC500 heb ik de eerste 4 tracks toegewezen aan MIDI OUT 1 die op zijn berut de 16 MIDI-kanalen van de EMU E6400 voor z'n rekening neemt. De tweede reeks van 4 tracks zijn aan MIDI OUT 2 gelinked. Daaraan hangt dan de DX7 en de D20.
Op de MKII zijn de eerste vier gekoppeld aan MIDI OUT 1 en aan de MIDI kanaal 1 tem 16 van de EIV. De andere zijn gekoppeld aan de tweede MIDI OUT en de EIV kanalen 17 tem 32.
De W30 neemt de interne engine voor z'n rekening en 15 kanalen voor de Virus C. Eéntje wordt ook gereserveerd voor de Wavestation A/D.
Kristalhelder Danny
Bedankt voor de uitgebreide info.
De vrijheid van midi in Phrase sporen is inderdaad relax.
Zoals je weet gebruik ik ook al jaren een mc50,sinds kort een 2e bijgehaald.
Ik was gewoon even benieuwd hoe jij ze gebruikt.