[Track] Jewel of the Forest

Hey ... ik dacht dat deze thread zo wel stilaan in slaap was gevallen, maar blijkbaar weet ie toch nog mensen te boeien :). Tja Cheimoon, die CD komt er heus wel hoor maar eerst even tijd vinden om nog een viertal nummers bij mekaar te produceren en dan is het zover ;) .

@Stage: wat ik nog meer kan wensen ... gewoon ... deze inspiratie zien vast te houden ;) .

Bedankt voor de leuke reakties :okdan:

:doei:

Mag ik er nog even tussendoor vallen Danny?
Ik zat zo nog eens dat verhaaltje van je na te lezen.
Maar wat me opviel ,is dat je a220 niet in het verhaal voorkomt,en hoe je hem gebruikt.of is hij al weg?
En welke sequencer is je Master?Er moet toch 1 de clock en start/stop commando's geven.

Komt omdat ik zelf de boel wat aan het veranderen ben,en altijd benieuwd ben hoe andere (net als ik dus)zonder computer gebruik alles gelinkt hebben.
leer je tenslotte weer van he:geslaagd:

citaat:
Origineel geplaatst door Danny
Heel eenvoudig: neem een MIDI-kanaal op op T1, een ander op T2, nog een ander op T3 enz. Als je over een aantal tracks tevreden bent en je er niet veel meer denkt aan te veranderen, merge je die tracks naar één track en heb je de overige weer vrij. Dan kan je die weer verder gebruiken, opnieuw mergen en ga zo maar door. Toch nog een MIDI-kanaal nodig om opnieuw te bewerken, maar staat die al gemerged met andere MIDI-kanalen: gewoon effe extracten naar een vrije track en je kan er weer mee doen wat je wil.

Je moet begrijpen dat tracks en MIDI-kanalen niet vast toegewezen zijn en je volledige vrijheid geven ... erg flexibel en voor mij ook erg snel om mee te werken .

Wat je voorstelt van overpompen van sequencerdata wordt totaal niet gedaan (kan ook niet met de MIDI-kabels zoals ze nu zijn aangesloten.

Op de MC500 heb ik de eerste 4 tracks toegewezen aan MIDI OUT 1 die op zijn berut de 16 MIDI-kanalen van de EMU E6400 voor z'n rekening neemt. De tweede reeks van 4 tracks zijn aan MIDI OUT 2 gelinked. Daaraan hangt dan de DX7 en de D20.
Op de MKII zijn de eerste vier gekoppeld aan MIDI OUT 1 en aan de MIDI kanaal 1 tem 16 van de EIV. De andere zijn gekoppeld aan de tweede MIDI OUT en de EIV kanalen 17 tem 32.
De W30 neemt de interne engine voor z'n rekening en 15 kanalen voor de Virus C. Eéntje wordt ook gereserveerd voor de Wavestation A/D.

Kristalhelder Danny
Bedankt voor de uitgebreide info.
De vrijheid van midi in Phrase sporen is inderdaad relax.
Zoals je weet gebruik ik ook al jaren een mc50,sinds kort een 2e bijgehaald.

Ik was gewoon even benieuwd hoe jij ze gebruikt.

Origineel geplaatst door Ramirez
Mag ik er nog even tussendoor vallen Danny?
Ik zat zo nog eens dat verhaaltje van je na te lezen.
Maar wat me opviel ,is dat je a220 niet in het verhaal voorkomt,en hoe je hem gebruikt.of is hij al weg?
En welke sequencer is je Master?Er moet toch 1 de clock en start/stop commando's geven.

Komt omdat ik zelf de boel wat aan het veranderen ben,en altijd benieuwd ben hoe andere (net als ik dus)zonder computer gebruik alles gelinkt hebben.
leer je tenslotte weer van he:geslaagd:

In het verhaal dat jij aangehaald hebt, komt die A220 inderdaad niet voor omdat hij ook niet in die schakels voorkomt. De volledige midisetup is de volgende:

Master MIDI CLK komt uit de W30
W30 MIDI OUT -> A220 MIDI IN

A220 MIDI OUT A 1 -> SY99 (1) MIDI IN
A220 MIDI OUT A 2 -> SY99 (2) MIDI IN
Alle MIDI messages behalve het CLK signaal worden gefilterd, dus geen enkele SY krijgt noten door die door de W30 verstuurd zouden worden.

A220 MIDI OUT B 1 -> VIRUS C MIDI IN
A220 MIDI OUT B 2 -> TC M One -> QuadraVerb (via THRU)
MIDI messages worden NIET gefilterd, maw 8 van de 16 tracks van de W30 sturen de VIRUS (15 MIDI kanalen) en 1 MDI kanaal wordt via THRU naar de Wavestation geleid.

Dit voor wat de A220 config betreft (eigenlijk gebruikt als MIDI filter, niet meer, niet minder). Aan iedere MIDI OUT van de SY99-en hangt een MC500 of MC500 MKII die op hun beurt de EMU IV stuurt, of de E6400-DX7-D20.

Voila ... nu kent gelijk iedereen mijn diepste MIDI geheimen :dubbel: ;) .

Ik hoop dat je er iets aan hebt :okdan:

Mooi stukje werk Danny, wederom!

Ik ben erg gecharmeerd van de koorgeluiden en de basssound die Fuse ook al aanhaalde.
Verder dacht ik in het begin dat je melodie wel een beetje cliché leek te worden, maar hij evolueert prachtig, waardoor het als geheel toch weer heel bijzonder wordt. :okdan:

Kan ik een pre-order plaatsen op je nieuwe cd? :D

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum

Ik ben erg gecharmeerd van de koorgeluiden en de basssound die Fuse ook al aanhaalde.

Die bassound lijkt toch wel apart te zijn :) . Het is nochthans een heel simple geluidje dat ik op de Virus heb gemaakt en eigenlijk bitter weinig met FM te maken heeft. Maar hij klinkt inderdaad wel lekker ;) .

Kan ik een pre-order plaatsen op je nieuwe cd? :D

Kan nog wel even duren, hoor. Maar de release ervan zal zeker op het forum geplaatst worden ... daar kan je van op aan :) .

Die bassound lijkt toch wel apart te zijn :) . Het is nochthans een heel simple geluidje dat ik op de Virus heb gemaakt en eigenlijk bitter weinig met FM te maken heeft.

Ik hou wel van simpel ;)

En zo zie je maar weer dat er vele wegen naar Rome leiden.

Best een doordachte opzet trouwens.

Ik heb hem zelf gebruikt als splitter voor upper en lower parts.
Echt een handig en veelzijdig apparaatje.

Bedankt voor je uitleg danny,succes met je 2e album.

In het verhaal dat jij aangehaald hebt, komt die A220 inderdaad niet voor omdat hij ook niet in die schakels voorkomt. De volledige midisetup is de volgende:

Master MIDI CLK komt uit de W30
W30 MIDI OUT -> A220 MIDI IN

A220 MIDI OUT A 1 -> SY99 (1) MIDI IN
A220 MIDI OUT A 2 -> SY99 (2) MIDI IN
Alle MIDI messages behalve het CLK signaal worden gefilterd, dus geen enkele SY krijgt noten door die door de W30 verstuurd zouden worden.

A220 MIDI OUT B 1 -> VIRUS C MIDI IN
A220 MIDI OUT B 2 -> TC M One -> QuadraVerb (via THRU)
MIDI messages worden NIET gefilterd, maw 8 van de 16 tracks van de W30 sturen de VIRUS (15 MIDI kanalen) en 1 MDI kanaal wordt via THRU naar de Wavestation geleid.

Dit voor wat de A220 config betreft (eigenlijk gebruikt als MIDI filter, niet meer, niet minder). Aan iedere MIDI OUT van de SY99-en hangt een MC500 of MC500 MKII die op hun beurt de EMU IV stuurt, of de E6400-DX7-D20.

Voila ... nu kent gelijk iedereen mijn diepste MIDI geheimen :dubbel: ;) .

Ik hoop dat je er iets aan hebt :okdan:

Back