[Track] Jewel of the Forest

Origineel geplaatst door Danny
Heel eenvoudig: neem een MIDI-kanaal op op T1, een ander op T2, nog een ander op T3 enz. Als je over een aantal tracks tevreden bent en je er niet veel meer denkt aan te veranderen, merge je die tracks naar één track en heb je de overige weer vrij. Dan kan je die weer verder gebruiken, opnieuw mergen en ga zo maar door. Toch nog een MIDI-kanaal nodig om opnieuw te bewerken, maar staat die al gemerged met andere MIDI-kanalen: gewoon effe extracten naar een vrije track en je kan er weer mee doen wat je wil.

Je moet begrijpen dat tracks en MIDI-kanalen niet vast toegewezen zijn en je volledige vrijheid geven ... erg flexibel en voor mij ook erg snel om mee te werken :).

Wat je voorstelt van overpompen van sequencerdata wordt totaal niet gedaan (kan ook niet met de MIDI-kabels zoals ze nu zijn aangesloten.

Op de MC500 heb ik de eerste 4 tracks toegewezen aan MIDI OUT 1 die op zijn berut de 16 MIDI-kanalen van de EMU E6400 voor z'n rekening neemt. De tweede reeks van 4 tracks zijn aan MIDI OUT 2 gelinked. Daaraan hangt dan de DX7 en de D20.
Op de MKII zijn de eerste vier gekoppeld aan MIDI OUT 1 en aan de MIDI kanaal 1 tem 16 van de EIV. De andere zijn gekoppeld aan de tweede MIDI OUT en de EIV kanalen 17 tem 32.
De W30 neemt de interne engine voor z'n rekening en 15 kanalen voor de Virus C. Eéntje wordt ook gereserveerd voor de Wavestation A/D.

:doei:

Kristalhelder Danny
Bedankt voor de uitgebreide info.
De vrijheid van midi in Phrase sporen is inderdaad relax.
Zoals je weet gebruik ik ook al jaren een mc50,sinds kort een 2e bijgehaald.

Ik was gewoon even benieuwd hoe jij ze gebruikt.

:okdan:

Mooie nummertje!

Die FM bass is erg goed vinnik.

prachtige muziek, wordt er helemaal blij van:) Vind het bijzonder geschikt voor een adventuregame als syberia ofzo.

mooiste stuk vind ik de eind sequence vanaf 4.08, heerlijke sfeer. de melodie vind ik teveel "efteling" en wat te voorspelbaar. Misschien zelf overbodig, aangezien je toch werkelijk erg machtig bent in het oproepen van sfeer!

Thanks ;) .

Ik ben het er mee eens dat de outro het mooiste is, maar ook de rest is echt nodig. Je kan geen stuk maken van 5 minuten met enkel en alleen vocal samples ;) .

Meer reakties zijn altijd welkom :)

Mooi man ;)

:) ken je diablo2? het nummer die ze draaien in tristram ook zo iets, erg mooi :)

deze is wel een 9 waard, je bent goed in deze shit :halleluja

Tipje misschien gebruik panfluit ook ;) in de intro die kan wel wat gebruiken zoiets als dat, en dus niet weghalen ook.

[Edit] als final fantasy van mij zou zijn, en nog goed zou zijn, zou jou nummer erin komen, dat moet een compliment zijn :) al eindigt ie iets te dramatisch hehe.

Greets!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door DJ Freez
Mooi man ;)

:) ken je diablo2? het nummer die ze draaien in tristram ook zo iets, erg mooi :)

deze is wel een 9 waard, je bent goed in deze shit :halleluja

Tipje misschien gebruik panfluit ook ;) in de intro die kan wel wat gebruiken zoiets als dat, en dus niet weghalen ook.

[Edit] als final fantasy van mij zou zijn, en nog goed zou zijn, zou jou nummer erin komen, dat moet een compliment zijn :) al eindigt ie iets te dramatisch hehe.

Greets!

Origineel geplaatst door VanHeckis
ik vind 'm niet zo goed als de vorige maar ook deze is weer zeer fraai hoor! :okdan:

Het is nooit makkelijk om hetzelfde niveau te halen na een goed stuk ;) . Maar hij ligt duidelijk weer lekker in het gehoor en ben er zelf ook heel tevreden over. Nu maar weer op zoek naar een volgende voltreffer ;) .

Meer reakties mogen nog altijd :kimono:

Hey,

Muzikaal hoogstandje, nice! Aangezien ik in deze muziek niet heb verdiept zal ik het kort houden.

Ik vind de sfeer erg meeslepend. Alle sounds precies op de juiste tijd ingezet en het klinkt behoorlijk 'levendig'. Het zit gewoon goed in elkaar. Tja een negatief punt heb ik niet zozeer kunnen vinden, is mijn terrein ook niet dus nieuw voor mij. :)

Het is gewoon fantastisch om muziek te horen van gepassioneerde muzikanten!

Origineel geplaatst door chosenminder
Hey,

Muzikaal hoogstandje, nice! Aangezien ik in deze muziek niet heb verdiept zal ik het kort houden.

Ik vind de sfeer erg meeslepend. Alle sounds precies op de juiste tijd ingezet en het klinkt behoorlijk 'levendig'. Het zit gewoon goed in elkaar. Tja een negatief punt heb ik niet zozeer kunnen vinden, is mijn terrein ook niet dus nieuw voor mij. :)

Het is gewoon fantastisch om muziek te horen van gepassioneerde muzikanten!

:okdan:

Eerlijk gezegd,zou eens echt meer een ambient nr willen horen van je,naar het experimentele toe,je hebt het gerief voor.
Klinkt allemaal naar het vangelisachtige toe vind ik,en voor de fans ok,maar ik denk dat je tot veel meer in staat bent,dan enkel en alleen zoeterige nummers te componeren.

Met dit soort tracks bevind ik me weer in mijn kinderjaren (eind 80 begin 90).. Daar stuitte ik ook met mijn Cosmel stereosetje op een AM zender waar dit soort muziek gedraaid werd. Had ik nog nooit zo gehoord.

Inmiddels dus wel. Het is aangenaam om naar te luisteren, zeer goed verzorgd. Maar het klinkt niet als van deze tijd, maar bij die opmerking begin je waarschijnlijk te bibberen van afschuw dat ik zoiets durf te schrijven ;)

Origineel geplaatst door sinew1958
Eerlijk gezegd,zou eens echt meer een ambient nr willen horen van je,naar het experimentele toe,je hebt het gerief voor.
Klinkt allemaal naar het vangelisachtige toe vind ik,en voor de fans ok,maar ik denk dat je tot veel meer in staat bent,dan enkel en alleen zoeterige nummers te componeren.

Ambient en experimenteel interesseert me gewoon totaal niet. Het ganse Jewel-project is eigenlijk datgene wat ik zelf graag hoor (anders zou ik het toch niet zelf maken, toch? ;) ). Laten we het gewoon op smaakverschillen houden :) .

@Skies: Ik huiver niet snel, hoor. Je mag dit gerust niet van deze tijd vinden. Ieder heeft tenslotte zijn eigen mening :okdan: . Voor mij werkt het en het past prima in het gehele project (ook iets waar ik rekening mee moet houden) en geeft me erg veel plezier om dergelijke nummers te maken (zoet of zuur, who cares? :dubbel: ) en dat is DE reden om muziek te maken.

Omdat ik toch niet professioneel ben, kan ik me permiteren om te maken wat ik wil. Ik hoef me niet bezig te houden met verkoopcijfers en dergelijk :) . Als later iemand de CD wil kopen is dat zoveelste beter, indien niet ... no worries :maffia: . Ik ben al blij dat je het aangenaam vindt om naar te luisteren en dat het afgewerkt klinkt :okdan:

Hup, schopje dan maar! Want ook ik vinnum mooi! Ik dacht nog om met allerlei detailgeklets aan te komen, maar eigenlijk is het allemaal maar smaak hè. tIs gewoon goed geproduceerd en zit hartstikke goed in elkaar. Ik kan wel vertellen dat ik het outro wat lang vind of de gaatjes af en toe in de klarinetmelodie zelf niet zo zou doen. Maar ja, met Danny's productieproces (lang aan de track werken en de kleinste details nog duizend keer terugluisteren) is de kans miniem dat zoiets per ongeluk is. Zo wou-ie het en zo hoort het dus in zijn track! Ik ga over de nieuwe Bloc Party toch ook niet zeggen dat de intro van I Still Remember een tel te kort is? ( <= praeteritio :P ) M.a.w.: ik vind dit gewoon professioneel klinken, dus standaardcommentaar voorbij, en dan blijft alleen 'gaaf of niet gaaf' over. En wat dat betreft vind ik het muzikaal niet enorm spannend of uitdagend, maar wel érg mooi en sfeervol.

Ik noteer dus wederom een plusje; tijd om die cd 's te releasen! :okdan:

(interessant trouwens dat ik alleen nog maar post om tracks van Danny te promoten en 'm punten te geven in de eindejaarscontest :D )

mooi werk...ik word op een gegeven moment een beetje onrustig van zoveel rust en relaxedheid...maar da's persoonlijk. super productie, super opbouw...wat kun je nog meer wensen...

Back