SX3 eq's realtime gebruiken met Totalmix/Cuemix

154

Lid van de week
Is het realistisch om er van uit te gaan dat je de eq's van SX gebruikt op de analoge inputs van bv een motu 828 mkii of een fireface? kan het qua routing uberhaupt, in cuemix of totalmix? en is de latency nog te overkomen? wil het liefst een mixerloze setup, dwz mn MPC, 909, Juno 106 en 101 rechtstreeks in de kaart prikken. Via Adat i/o een quadraverb 2 voor FX en dus de SX3 eqs gebruiken, allemaal in de koptelefoonmix zeg maar... dan kan hop mn mackie 1604 eruit en is alles schoon en netjes in aparte tracks. of ga ik hier net te hard en heb je voor eq's toch echt een mixer nodig, of its als een digi 002 of 01x?

tuurlijk kan dat....

zonder latency zelfs...je kan alle plugins er overheen gooien...

zoek maar op external instruments..

waar zoeken?

de manual van de fireface geeft me 0 resultaat helaas... is het dat asio direct monitoring oid?

als het werkt maakt dat mn weekend goed, ben al maanden aan het peinzen welke kaart ik ipv mn 410 wil kopen.

score voor nu, MOTU 828 mkII, Fireface 400 of 800

was al bang dat ik een externe multichannel eq moest kopen, zag alleen maar van die band eq's(alesis deq bv)

schrikbeeld van het eq-en van een kick met zon 30-bands ding, drama 8o)

kan inderdaad zonder problemen zoals alex omega ook al zei.

en inderdaad gewoon zoeken op external instruments.

in de manual van SX3 moet je kijken.. daar staat het...

even aan maken in je vst-connections. een geluidskaart met meerdere in/outs is wel handig.
Fireface en die motu's is prima...

Allemaal realtime op de koptelefoon-uit van de kaart?

Voor nu zou dan de volgende setup mn plan zijn, commentaar is uiteraard meer dan welkom

fireface 800 aan de laptop, P4 dual core 2.0
spdif 1 -> MPC2000xl
spdif2 -> via syslink/Vstack M-Audio 410, zit aan een desktop, P4 2.8
Adat -> Quadraverb 2 als aux, ben erg blij met dat apparaat

hou ik analoge poorten open voor analoge grappen, 909, 101, 106 en een goede mic

Hi-z voor TX-81Z

Eventueel zou ik ook via FX-teleport en lan de desktop kunnen integreren, dan zou een fireface 400 volstaan

any thoughts?

Voor de goede orde, 99% van de tijd ben ik gewoon aan het kloten met alles en moeten dus alle plugs en eq's op de analoge en spdif ingangen als hardware effecten werken. iig per instrument(zodat ik realtime alles af kan stellen) Dit is ook wat ik het leukst vind dus waar ik ook de meeste tijd mee kwijt ben. dus dat moet lekker draaien, dus strak. met dingen als een 909 of MPC voel je het meteen als iets niet strak zit. ik weet het, ik zaag er over door, maar het is de kern van dit hele verhaal. affijn, het hele plaatje geeft me wel een goed gevoel, als wat ik uiteindelijk verwacht van de overstap naar een DAW(heb voorheen vnl met MPC en hardware gewerkt)

ik ken die kaart niet..

maar ik werk met een emu 1820m en daarmee kan ik precies doen wat jij wilt...
ik gebruik gewoon de inputs van de breakout box, geen spdif of wat dan ook maar volgens mij moet dat allemaal kunnen..

(maar hoe meer in en out hoe beter natuurlijk!)

Back