covers wat vinden jullie er van

EDP

elke dag pannekoeken
het lijkt wel of de laatste tijd alles gecoverd moet worden.
zo zag ik gister een cover van sweet harmony van de beloved. ok een cover van de eurithmics-sweat dreams.
en vandaag zag er weer een van mr france vcan mike oldfield.

dit volgt de al in de laatste tijd opgebouwde lijst met (goedkope) covers van verschillende nummers.

because the night
time after time
enz
enz

op zich ben ik helemaal niet tegen het jatten van een nummer en deze flink verkrachten.
zoals een oud chinees tovenaar ooit een zei: en ik citeer : "beter goed gejat dan slecht verzonnen."

maar sommige nummers zijn ronduit slecht. (ik geef toe smaak is smaak) en misschien lijkt het maar zo maar werden vroeger nummers niet beter gejat en gecovered (even het happy hardcore tijdperk dan vergeten)

ik vindt het zelf een jammerlijke trend.

wat vinden jullie er van?

(ik wil dus geen discussie beginnen of deze eerder genoemde nummers nou goed zijn of niet)

Ik vind het een belediging voor de orginele artiest om een nummer zo te verneuken

Re: covers wat vinden jullie er van

Ik denk dat dit voor 200% een kwestie van smaak is. Vaak vind ik cover beter als orgineel, vooral als het trance of happy hardcore of een andere dancebare style is.

De laatste tijd worden er in duitsland veel oude happy hardcore nummer gecoverd in trance style en dan is vaak het orgineel beter.

Ondank dat ik positief denk over covers vind ik vaak de niet gecoverde trance/dance/etc nummers beter.

Ik vond de Abba-Teens ABBA covers wel goed geproduceerd maar dat kwam omdat ABBA uberhaupt gewoon alleen maar goede nummers heeft gemaakt...!!

tja goed geproduceert of niet ik bedoel eigenlijk nummers die schaamteloos worden gekopiert en geluiden van toen worden vervangen met geluiden die nu hip zijn.
waarbij de producers van het nummer absoluut geen fantasie hebben of gebruikt hebben.

ik vindt dat je best wel een nummer mag gebruiken maar doe er dan iets leuks mee.

Ik heb zelf een industrial cover gemaakt van Britney Spears ' Baby one more time..'

ik vind het wel kik
maar ook de "goedkope versies" vind ik leuk
heerlijk die atomic kitten toch, Heaven van Do ook erg leuk en because the night heeft wel een lekkere drive in de auto :)

niks mis mee, ik denk dat het voor sommige mensen gewoon een soort "niet van mijn klasse"-probleem is
het is niet stoer om commerciele main stream-covers leuk te vinden want ik maak cultureel verantwoorde muziek :)

haha ik schop maar een beetje

veel beginnelingen coveren vaak en noemen zich dan artiest...
dat vindt ik erg...

Ik heb altijd het idee dat de producers van die huidige trens-koffers dat doen omdat ze zelf geen talent hebben om iets zelf te maken. Vaak blijkt de cover muzikaal wel beter dan het werk wat ze zelf produceren. Het coveren van nummers is wat mij betreft prima, maar doe het om een eigen interpretatie aan te geven, en niet om snel te cashen. Volgens mij is dat laatste de voornaamste beweegreden van de huidige stroom covers. Maar het is een kleine ergernis, dus wil ik daar geen halszaak van maken.

De cover is natuurlijk erg belangrijk.

Als je door een bak heen 'browsed' dan zijn degenen die opvallen altijd het eerst aan de beurt. Meestal kun je ook zien wat voor stijl de muziek is. Je moet hem dan ook in een oogopslag herkennen.
Heb zelf nog maar twee covers ontworpen en nog niet eens zo slecht al zeg ik het zelf. :)

ik ga wel een nummer in een trance jasje dopen ja maar dat is enkel een weddenschap. verder zit ik in een cover band maar dat is gewoon voor de lol. Tribute to zeg maar. Gewoon lekker spelen.

Covers zijn, ok. Het is een stukje nostalgie voor onze generatie.

Maar ik heb wel de indruk, dat die huidge covers vooral gericht zijn naar de nieuwe jonge generatie, die nooit de originelen hebben gehoord.

Maar wat de topic betreft: een cover zou imho iets moeten toevoegen aan het origineel maw. verrijken en niet verarmen...

Lol, over een bepaalde tijd zullen zij zelfs een cover maken van een cover en niemand zal nog weten wat het origineel was

EF :)

"Ignorance is my worst fear"

als ik zo eens naar het de country rock style versie van 10.000 maniacs met Because the Night luister denk ik toch dat ik snel jan wayne weer aanzet :)

het gaat toch puur om de commercie
het doel is niet een goede/originele remix/cover neer te zetten, het doel is massale verkoop

Je kunt ook coveren uit respect voor de artiest... Dan heb ik er geen probleem mee.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Je kunt ook coveren uit respect voor de artiest... Dan heb ik er geen probleem mee.

Zoals ik doe. Tribute band maar inderdaad. Net zoals Camiel Toe zegt:
because the night enzo zijn gewoon slappe aftreksels van het origineel. Geen hol aan en puur commerciel.

Back