welke drumcomputer?

turgut

звуковое зеркало
Ik ben op zoek naar beats/drums. Heb een Virus Access TI, Alesis ION, Roland MC-909 maar mis drums. Wie heeft suggestie voor tupe drumcomputer of iets dergelijks?

je mc909 kan je toch gebruiken voor drums!

Inderdaad, en voor weinig centjes kun je een roland r8 of rm8 op de kop tikken, heb je een leuke module met fatsoenlijke 909 sounds (en meer) en genoeg outputs om uit te mixen.

Nog een optie, een sampler ? ik heb zelf een aantal jaar een sampler gebruikt voor m,n drums en beviel me best, en nog steeds gebruik ik hem om overstuurde kicks uit de drumcomputer te samplen.

Verder heb je 909/808 clonen als:

De novation drumstation, vol met 909 en 808 sounds, een hoop outputs en met eventueel wat gedult vindt je er een voor om en rond de 200 euro.

Jomox Airbase of de jomox x-base 09, de airbase is een drummodule met een hele hoop outputs, de x-base 09 is een drumcomputer met sequencer met minder outputs, en zo uit m,n hoofd kan hij maar 4 geluiden simultaan gebruiken (in een sequence heb je daar natuurlijk minder last van aangezien je niet alle drums tegelijk zal triggeren) bijde zal je kunnen vinden voor om en rond de 300 euro.

Dan heb je nog de Elektron DrumMachine, dit is geen clone maar een opzich zelf staande drumcomputer, dit is min of meer een drumcomputer met VA synthese, eigen sequencer, genoeg outputs, 2hands prijs ligt om en rond de 750 euro, er is ook een UW versie, die heeft als extra wat nieuwe methodes om drums te maken, en een minimale sampler als extra om je eigen drums in te gooien, je kan de normale machinedrum ook laten upgraden tot de UW versie.

Dan heb je nog de tr-909 naam spreekt voor zichzelf, alle 909 drums. Eigen sequencer (welke een lekkere groove meegeeft aan de drums) , een hoop outputs. Prijs ligt tussen de 800 euro tot de 1100 euro, ook hier weer even gedult hebben dan vind je hem aan de mooiste prijs.

Dan heb je nog de tr-808, zelfde verhaal. alle 808 drums, eigen sequencer (ook weer het groove verhaal op de sequenc) , hoop outputs, prijs ligt om en rond de 800/850 euro.

De tr707, een heel leuk bakje, 707 drums , eigen sequencer op de 909 way (geen idee of deze sequencer ook van zich zelf al grooved) , hoop outputs, aan de drums valt behalve volume weinig in te stellen, prijs ligt om en rond de 150/180 euro.

Al deze drumbakkies (en andere) zijn eindeloos besproken op dit forum, dus als je meer over een bepaalde drumcomputer wilt weten de info en gebruikers ervaringen liggen voor het oprapen.

Succes!

Goeie antwoorden staan er eigenlijk al, maar toch wil ik je ook de zoom mrt-3 aanraden. Lekker makkelijk te programeren, en goeie geluiden voor weinig (kost 145 euro bij de feedback). Aleen niet zoveel outputs, maar dat maakt in feite niet uit. Aleen azijnpissers gebruiken alle outputs van hun drumbak ;)

pr-Keyboards_MIDI-Zoom_Micro_Rhythm_Trak_21_Voice_Drum_Machine_Mrt-3-resized200.jpg

Volgens mij is de sampler in de MC909 perfect burikbaar voor het laden van drumsamples.,......

Ik heb een Jomox Airbase 99 waar ik heel tevreden over ben. Goede analoge kicks, lofi hats en snares en claps en zo'n beetje alles is aan te passen en in te stellen op het apparaat zelf of via een PC editor. De Airbase 'rost' zoals ze dat noemen, vooral de kicks klappen er werkelijk uit.

Je hebt wel een externe sequencer nodig om het maximale eruit te halen, er zit geen ingebouwde sequencer op zoals bijvoorbeeld bij de Xbase.

housebeats?.... n9o9thing beats the real deal ;)

Back