De grote Poly 61 thread

Heb een probleem dat bij verschillende toetsen EN midi noten m'n Poly-61 geen geluid geeft. Is dit een probleem van een voicechip/andere chip en heeft iemand die over?

iemand al een idee?

Heb een probleem dat bij verschillende toetsen EN midi noten m'n Poly-61 geen geluid geeft. Is dit een probleem van een voicechip/andere chip en heeft iemand die over?

ik heb een zelfde soort probleem. bij sommige toesten geen reactie meer. dit probleem lijkt ook t everspringen. dan weer bij de ee toets en de volgende keer bij aanzetten van de poly61 andere toetsen wel/niet.

ben van plan binnenkort dit snel op t elossen.( hooop ik)

Dat zijn de toets contacten denk ik, had de mijne destijds ook last van. Volgens mij heb ik het toen eens opengeschroefd en schoon proberen te maken wat bij mij overigens maar eventjes heeft geholpen voor het weer terug was. Denk dat er dus gewoon nieuwe contacten op moeten. Klinkt heerlijk die poly trouwens, helaas geen ruimte voor.

Heb onlangs ook eentje aangeschaft met hetzelfde probleem over meerdere toetsen.
Het klavier schijnt ook los te zitten en schuift een centimeter naar voor wanneer ik hem kantel.
Dus... binnenkort ook opengooien en beginnen met de toets- en drukknopcontacten te reinigen...:erm:
Inderdaad, sommige klanken komen zo bekend voor uit 80's muziek 8~

alleen zijn het bij mij denk ik niet de toetscontacten, midi-print zit rechtstreeks aan de connector naar keyboard scanmatrix.

Mijn Poly-61 deed niks meer. Batterij vervangen en nu doet-ie het weer. Echter: elke zesde toon die ik aan sla, zet hij er uit eigen beweging een kwint toon onder. Lijkt me een probleem met osc. 6, maar wat?

Geen idee...
Heb de mijne gisteren opengedaan en zag ook witte aanslag op de batterij.
Die is dus ook aan vervanging toe...
Bij mij werkten meerdere toetsen niet meer.
Bleek het de rubbertjes onder de toetsen te zijn die niet netjes aangedrukt werden.

Cheers,
Exo. :mega:

Ik heb het probleem inmiddels redelijk geïsoleerd. Het zit hem in de DCO1, voice 2 is heftig ontstemd. Ben nu aan het uitzoeken welke van de drie pots bedoeld is om te stemmen: VR201, VR202 of VR203.

Ja, maar service manual geeft hier vreemd genoeg geen antwoord op. Er zijn drie mogelijke pots:
935162_10200973439677404_221782171_n.jpg

VR201, VR202 of VR203. Maar ik durf niet zomaar wat te gaan prutsen...

Blijft de vraag: waar zit de tune?

De Poly 61 heeft geen aparte tune pots per stem. Er zitten tune pots vóór de multiplexer (IC2), maar die zijn voor alle stemmen. In de oscs zit niks. Lijkt dus een probleem/defect in die ene stem.

Check eerst of de connectors die vanaf het cpu board op voice 2 uitkomen wel lekker zitten.

Je zou daarna eens kunnen kijken of de cv s&h het wel goed doet rond C201 en IC201. Makkelijkste is de P61 in unison zetten en dan de cv van stemmen 1 en 2 vergelijken.

Ik weet niet of deze P61 batterijschade gehad heeft? Want ik heb die troep wel eens tot onder het voice board gevonden (waar niet iedereen kijkt) bij een P61 die op z'n kant had gestaan.

Back