hulp gevraagd met 606

krachtwerk

Ouwe rot
ik heb vandaag mn tr 606 ontvangen, 9 volt adaptertje aangesloten, koptelefoon aangesloten..
aanzetten, druk op play.. doet niks, komt wel een brom uit.. ja meer een zoem eigenlijk.

ik heb dr geen batterijen inzitten, moet dat dan ofzo om dr geluid uit te krijgen?

hellup, krijg het dr gewoon warm van.. doe ik iets fout, zijn het de batterijen, of ben ik dr in geluisd??

:confused: ;{

Gaat er wel een steplampje knipperen als je 'm op pattern write zet?

Zo ja, dan zou ik eens een 'pattern clear' proberen. De batterijen zijn nodig om patterns te bewaren en zonder batterijen willen sommige patterns een lengte van 0 hebben. En dan hoor je weinig.

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Gaat er wel een steplampje knipperen als je 'm op pattern write zet?

Zo ja, dan zou ik eens een 'pattern clear' proberen. De batterijen zijn nodig om patterns te bewaren en zonder batterijen willen sommige patterns een lengte van 0 hebben. En dan hoor je weinig.

nee, geen steplampje te bekennen, pattern clear schijnt ook niks te doen.
misschien moet ik maar even batterijen kopen.. wel raar dat ie zonder niks doet dan..

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Ok, zet in dat geval de sync-schakelaar op de achterkant op 'Out'.

sync op out gezet, nog steeds alleen een brandend patternledje.. snif

Origineel geplaatst door mikemix
Al de verkoper gesproken?

ik heb em net een mailtje gestuurd... verdomme zeg..

maar hoe zit dat met die batterijen dan?
doet ie van jullie het zonder?

sync.schakelaar op output?
play paternswitch?/niet write.
kan ook nog zijn dat er een 1tel sequence in staat
maar probeer even..

nouja zeg.. het lag echt aan de batterijen:confused:

ik heb zojuist 4 nieuwe batterijen in het beestje geduwd.. en nu doet ie het dus gewoon?!
wat raar dat ie het met adapter niet doet..
ik ben nu in ieder geval blij:D

jongens bedankt voor jullie hulp:biertje:

Origineel geplaatst door krachtwerk
nouja zeg.. het lag echt aan de batterijen:confused:

ik heb zojuist 4 nieuwe batterijen in het beestje geduwd.. en nu doet ie het dus gewoon?!
wat raar dat ie het met adapter niet doet..
ik ben nu in ieder geval blij:D

jongens bedankt voor jullie hulp:biertje:

Niet per ongeluk een AC adapter gepakt in plaats van DC? kan namelijk best zijn dat de led dan wel aangaat maar verder niks:duivels:

het verleden heeft mij geleerd dat er wel eens een transistor bij de voeding stuk gaat waardoor hij het niet met een adaptor doet maar wel op battarijen, meen dat het een groene is type weet ik niet meer,

Of de adapter is gewoon kaduuk. Dat had ik dus een tijdje geleden met een Line 6 Echo Park die ik had gekocht. Dacht ik natuurlijk ook eerst dat het aan het pedaal lag, maar gelukkig niet dus.

mijn 606 werkt in elk geval op adapter gewoon zonder batterijen

,mja volgens mij zijn batterijen aleen nodig waneer je hem langer als 2(?) dagen niet gebruikt dan ben je je paterns kwijt in die van mij zitten geen batterijen en doet et altijd gewoon

Origineel geplaatst door manvsmachine
Niet per ongeluk een AC adapter gepakt in plaats van DC? kan namelijk best zijn dat de led dan wel aangaat maar verder niks:duivels:

:o: ik durf het bijna niet te zeggen, maar dat was dus inderdaad het geval.. wat ben ik een sul zeg

:dubbel:

Origineel geplaatst door Hooihuis
Of de adapter is gewoon kaduuk. Dat had ik dus een tijdje geleden met een Line 6 Echo Park die ik had gekocht. Dacht ik natuurlijk ook eerst dat het aan het pedaal lag, maar gelukkig niet dus.

!! Dat heb ik dus ook pas gehad.. Een adapter die het niet meer deed. En dan ben je toch een tijd bezig en aan het verdenken dat je het apparaat naar de klote geholpen hebt. Pas later kom je erachter dat de adapter stuk is.. grrrrrrr! ook met een 606 overigens.

Als je ff snel wil weten of een adapter kapot is moet je de voedingsplug gewoon ff op je tong leggen. Net als met een 9volt blok batterij.
Als het kut voelt is het adapter nog goed en als je niets voelt is hij kapot.
Werkt als een trein, ik doe het al jaren zonder dood te gaan.

Het schijnt dat er gemiddeld 5 mensen per jaar door gaan aan dit foefje, dus het is wel voor eigen risico hoor ;)

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Als je ff snel wil weten of een adapter kapot is moet je de voedingsplug gewoon ff op je tong leggen. Net als met een 9volt blok batterij.
Als het kut voelt is het adapter nog goed en als je niets voelt is hij kapot.
Werkt als een trein, ik doe het al jaren zonder dood te gaan.

Het schijnt dat er gemiddeld 5 mensen per jaar door gaan aan dit foefje, dus het is wel voor eigen risico hoor ;)

8o)

Bedankt voor de tip hoor! Ik meet het toch liever even met een multimetertje....

Back