Laatste echte concert: Arctic Monkeys in de Melkweg maandje geleden, was erg tof maar wel kort.
Verder wel aardig wat hiphoppers gezien (El-P, Mr. Lif, KRS-One, Jeru the Damaja, Postmen, Brainpower, Extince, Kubus & BangBang plus tig lokale hiphoppers)
Ben een keertje naar Dido geweest, was wel leuk maar het voorprogramma was veel en veel leuker: Tom McRae, prachtige muziek!
The Prodigy twee keer gezien, de tweede keer waren de Stereo MC's en de Audio Bullys er ook (Electronic Beats festival)
Stuk of vijftig houseparties, voornamelijk hardcore, de grote hardcore-acts (Neophyte enzo) tot vervelens toe wel gezien.
Verder wel veel lokale bandjes, maar dat krijg je ervan als je jarenlang zo'n twee keer per week in het lokale poppodium komt
Concerten pff dat zijn er nogal wat zeg.....
Buiten alles wat ik op Pinkpop, Parkpop, North Sea Jazz, Metropolis en vnl. Lowlands heb gezien, hierbij een lijstje
(de beste 4 bovenaan):
- Jaga Jazzist
- The Frames
- Radiohead
- Incubus
- Firetheft
- Tim Christensen
- The Album Leaf
- Elbow
- Jamie Lidell
- Air Traffic
- Franz Ferdinand
- Junkie XL
- The Prodigy
- Feeder
- A Balladeer
- Coparck
- Postmen
- State of Monc
- Motorpsycho
- Placebo
- Red Hot Chili Peppers
- Guillemots
- Ben Ottewell
- Saybia
en dan zijn er nog wel een hoop die ik voor het gemak maar even niet opschrijf
Throwing Muses
Coil (2x)
The Sundays
Lush
Depeche Mode (2x)
The Feelies (2x)
Frankie Goes To Hollywood (2x)
Laurie Anderson
Laibach
Curve
Carter USM
Belly
The Young Gods (2x)
The Wedding Present
Peter Hammill
Pet Shop Boys (na 22 mei 2x)
Kraftwerk (2x)
Front 242
The Nits
Texas
Duke Special
In The Nursery (2x)
Roger Waters
Jesus & Mary Chain
The Divine Comedy
Tanya Donelly
Chumbawamba
Cranberries
en ik vergeet er vast nog een aantal...
Ook nog wat bekende namen bij de support-acts; KMFDM bij de Young Gods, Berlin bij Frankie.
En nog een hoop klassiek, maar dat soort lijsten zitten jullie niet op te wachten denk ik.
Als Fishbone in nederland of belgiƫ speelt zoek ik ze meestal wel ff op. is namelijk DE ultieme live band.
Maar het beste concert wat ik ooit mee heb gemaakt was denk ik wel van Faith no Moore in nighttown rotterdam , Jeuz wat heeft die mike patton een goeie stem . en Morphine zal me ook altijd bij blijven . ow en dat ene concert van francis dunnery waarbij David Sancious op de toetsen speelde was ook wel kippenvel.
Verder ontelbare band/jes op festival(letje)s , schuren ,zolders ,podia's ,kelders ,bunkers ,tenten ,holen enz enz
Grotere concerten dan 013(waanzinig geluid daar btw) boycot ik al een tijdje .
Ik ben eigenlijk totaal geen concert/festival-ganger (weet het, klinkt raar voor iemand die muziek als hobby heeft), dus mijn lijstje is vrij klein
- 2x The Radios (Belgisch groepje die ik in mijn jonge jaren goed vond, is ook al 15 jaar geleden)
- 3x MVG (een jazz-band waar ik lichtman was )
- 3x festivalletje met groepjes van mijn middelbare school
- 1x een lokaal festivalletje met Osdorp Posse als main-act
- 3x Welle:Erdball
- 3x BASS
- 1x Press Play On Tape
- Jean Michel Jarre 1990 Parijs
- Prince 1992? in Rotterdam
- Dire Straits 1992 De Kuip
- Front 242 1993 Utrecht
- Die Krupps 1994 Amersfoort of Utrecht geloof ik
- Chemical Brothers 1999 013
- Kraftwerk 2004 HMH
plus verschillende bandjes in verschillende poppodia
Front 242 komt trouwens deze zomer op Summer Of Darkness in Utrecht.
Dan spelen ze in Tivoli, die zal dan wel volledig prrrropvol zitten
Nirvana!
En voor de rest, te veel werk om op te schrijven. Ik ga elke week wel naar een concert. Baal er nog regelmatig van dat ik Bob Marley nooit live zal zien spelen. Heeft iemand die wel ooit gezien toevallig?
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.