[ JUMP ] DJ Freez - Jump!!! (141bpm/224kbps)

Jump!

Jump!

Eyy Freez,

Ik heb je nr'tje nog een paar 100x geluisterd en ben het eens met de meeste meningen hier..
1: Bouw op.. Je begint met een intro, maar dan komt GELIJK de melodie en die blijft voor +- 1 minuut (bijna) hetzelfde.. Zet er een bass onder
2: De melodie is echt super!!
3: Hou me op de hoogte van meer van je nr's!

Super!:kroon:

Yo,

ik heb pas een nieuwe pc dus me fruityloops zooi moet er allemaal nog weer opnieuw opgezet worden, maar ik houd iedereen uiteraard op de hoogte,
al heb ik zo mijn vragen bij het inbouwen van een verhaaltje, geen idee 'hoe' :stupid

greets

ik vindt het een redelijk nummer, vrij simpel maar wel catchy :engel:. Er moet echter nog veel gebeuren... ik vindt de intro een beetje te eentonig namelijk, wacht?! dit nummer mist gwn een qlimax man !:o:. Ik hoor nergens een duidelijke melodie... et klinkt nu als een lange intro, prop er een leuk jump melodietje in of maak een nieuwe intro en gebruik de melodie die je nu hebt voor de Qlimax. succes! :mega:

Origineel geplaatst door Chemical
ik vindt het een redelijk nummer, vrij simpel maar wel catchy :engel:. Er moet echter nog veel gebeuren... ik vindt de intro een beetje te eentonig namelijk, wacht?! dit nummer mist gwn een qlimax man !:o:. Ik hoor nergens een duidelijke melodie... et klinkt nu als een lange intro, prop er een leuk jump melodietje in of maak een nieuwe intro en gebruik de melodie die je nu hebt voor de Qlimax. succes! :mega:

Ok :biertje: , ik wou er weer mee aan de slag, heb alles opnieuw geinstalleerd, nu ontbreekt alleen z3ta+ nog, en
het project kan ook ohmforce predatohm niet meer laden, terwijl ik die dus wel heb geinstalleerd.

Zou jammer zijn als ik nu niet meer verder zou kunnen mja

positief:

-Leuk melodietje
-Nummer heeft wel jump potentie

Negatief:

-slecht afknipte sample zorgt voor amateuristische tik
-melodie wordt niet echt afgewisseld
-er is nauwelijks sprake van percussie of opbouw daarin
-de kick mist dikheid, ga eens met een microtonic plugin in je fruity aan de slag om iets diks te maken!
-overgang naar melodie in begin is matig

Een jump nummer hoeft geen dikke flanger, release opzweep climax te hebben zoals bij hardstyle, maar iets dikker en minder eentonig moet je toch wel lukken hoop ik!

Mischien eens naar een beter programma overstappen?

Origineel geplaatst door ivosp
positief:

-Leuk melodietje
-Nummer heeft wel jump potentie

Negatief:

-slecht afknipte sample zorgt voor amateuristische tik
-melodie wordt niet echt afgewisseld
-er is nauwelijks sprake van percussie of opbouw daarin
-de kick mist dikheid, ga eens met een microtonic plugin in je fruity aan de slag om iets diks te maken!
-overgang naar melodie in begin is matig

Een jump nummer hoeft geen dikke flanger, release opzweep climax te hebben zoals bij hardstyle, maar iets dikker en minder eentonig moet je toch wel lukken hoop ik!

Mischien eens naar een beter programma overstappen?

Het is Geen sample, de kick wel, en de rest van de percusie, sonic charge microtonic heb ik
misschien een de-click plugin ofzo voor dat tikje. geen idee.

En is het nodig dan om over te stappen naar een "beter" programma?, en waarom zou een ander programma beter zijn?

Mmmm... Ik vind m niet zo. Hij is wat eentonig en er zit een beetje te weinig vaart in naar mijn smaak.

Ik ben zelf geen jumpstyle of hardbass(of wat voor woorden - behalve core - je ook met hard- en style kunt combineren) liefhebber, maar ik hoorde pas een cd en was best verbaast over hoe deze muziek er toch wel op vooruit gaat. Dit vind ik dan meer een stap achteruit, sorry.

Probeer dat tikje eens weg te halen door de release van de amplifier envelope wat langer te maken.

Origineel geplaatst door The Unholy
Mmmm... Ik vind m niet zo. Hij is wat eentonig en er zit een beetje te weinig vaart in naar mijn smaak.

Ik ben zelf geen jumpstyle of hardbass(of wat voor woorden - behalve core - je ook met hard- en style kunt combineren) liefhebber, maar ik hoorde pas een cd en was best verbaast over hoe deze muziek er toch wel op vooruit gaat. Dit vind ik dan meer een stap achteruit, sorry.

Probeer dat tikje eens weg te halen door de release van de amplifier envelope wat langer te maken.

Vind zelf dat de bpm wel wat omhoog kan ook,

en als het goed is zit op vanguard ook release dus dan kan ik het misschien weghalen dat tikje

En Tja, die cd die je gehoort hebt is vast van mensen die al iets meer ervaring hebben als ik :) ik ben ja geen dj neophyte die het al 12 jaar doet 8D

is dit alles?

een intro en dan 2 melodien die elkaar afwisselen?

is gewoon cut&paste werk... met een variatietje in de drums...

van mij hoef je niet perse een mega diepe songstructuur erin te mikken maar dit is wel errg weinig.. beetje afwisseling kan geen kwaad.

Back