DX7, wat mag dat kosten ?

Niels

Ouwe rot
Ik heb nog een DX 7 staan die eigenlijk maar gaat staan verstoffen nu ik FM7 heb gekocht. Nu vraag ik me af of ie nog wat waard is, of dat ik 'm maar beter aan m'n broertje kan geven ofzo. Het is de volgens mij de eerste DX7. Als dat nou nog iets in de trant van 250 euro oplevert mag ie van mij wel weg, anders geef ik 'm liever weg.

Voor zover ik weet DX7 gewoon. Ik kan 'm alleen nu ff niet bekijken, kan vanavond laat pas.

DX7 II heeft meer filters en waveforms dus kan je er meer mee.

De waarde zal rond de €300 liggen zo ongeveer. Kan iets meer of minder zijn. Afhankelijk van hoe die werkt en nog in orde is.

Origineel geplaatst door Slipperman
DX7 II heeft meer filters en waveforms dus kan je er meer mee.

Huh? Een DX7 heeft filters en waveforms? Da's nieuw voor mij....

equate

Re: DX7, wat mag dat kosten ?

Origineel geplaatst door Niels
Ik heb nog een DX 7 staan die eigenlijk maar gaat staan verstoffen nu ik FM7 heb gekocht. Nu vraag ik me af of ie nog wat waard is, of dat ik 'm maar beter aan m'n broertje kan geven ofzo. Het is de volgens mij de eerste DX7. Als dat nou nog iets in de trant van 250 euro oplevert mag ie van mij wel weg, anders geef ik 'm liever weg.

Een tijdje geleden ben ik op zoek geweest naar een DX7. Op marktplaats e.d. stonden ze regelmatig
te koop met vraagprijzen tussen de 500 en 700 gulden...
Ik heb er geen gekocht; vond het toch wel veel geld voor slechts wat jeugdsentiment ;-)

Origineel geplaatst door equate

Huh? Een DX7 heeft filters en waveforms? Da's nieuw voor mij....

equate

LFO's en ENvlopes. ZIjn toch een soort van filters???? En LFO's zijn gewoon waveforms. (Square, Sine, Saw, Saw thooth etc.)

Re: Re: DX7, wat mag dat kosten ?

Re: Re: DX7, wat mag dat kosten ?

Origineel geplaatst door DJB
slechts wat jeugdsentiment ;-)

Ik vind een eurootje of 300 niet veel voor misschien wel het beste midiklavier wat je kan kopen, niet echt veel, hoor...

Origineel geplaatst door Slipperman

LFO's en ENvlopes. ZIjn toch een soort van filters???? En LFO's zijn gewoon waveforms. (Square, Sine, Saw, Saw thooth etc.)

Een Envelope is geen filter.
Ook een LFO is geen filter: het is een Low Frequencey Oscillator.
Maar inderdaad..bij een LFO zou je wel kunnen selecteren uit waveforms.

equate

Re: Re: Re: DX7, wat mag dat kosten ?

Re: Re: Re: DX7, wat mag dat kosten ?

Origineel geplaatst door marten

Ik vind een eurootje of 300 niet veel voor misschien wel het beste midiklavier wat je kan kopen, niet echt veel, hoor...

Ja maar ik heb al een SY77; zelfde klavier, maar veel meer mogelijkheden.
Ik vind een euro of 200 tot 250 toch wel het maximum wat ik er voor zou betalen, maar da's persoonlijk natuurlijk.

Re: Re: Re: Re: DX7, wat mag dat kosten ?

Re: Re: Re: Re: DX7, wat mag dat kosten ?

Origineel geplaatst door DJB

Ja maar ik heb al een SY77; zelfde klavier, maar veel meer mogelijkheden.
Ik vind een euro of 200 tot 250 toch wel het maximum wat ik er voor zou betalen, maar da's persoonlijk natuurlijk.

Ook een mooi keyboard, idd....

geef em aan slipperman! die zoekt al jaren een DX7 als arme middelbare scholier!

inderdaad.. help slipperman de winter door !

Ik heb nu FM 7. Is net zo goed ! maar als jullie me echt de winter door willen helpen dan kun je een SD 1 / VFX doneren ;)

Bedankt maar ik heb em nu software matig gekocht. Werkt trouwens prima. Ben er dik tevreden over.

Als slipperman hem niet hoeft, hou ik me wel aanbevolen ;)

Ik heb besloten om 'm maar te verkopen. Vraagprijs 325 euro. De Yamaha is technisch 100 procent in orde. Optisch ziet ie er redelijk goed uit. Hij is natuurlijk al errug oud8)

Back