welke geluidskaart of mic pre-amp?

barbez

Nieuwkomer
Hoi,
Een al veel gestelde vraag op dit forum, I know...
Maar voor het werk (advertising, on line en off line, soms tv commercials) hebben we soms voiceovers nodig. Tot hiertoe kregen we die aangeleverd door geluidsstudios. Maar we willen dit voor kleine projecten (websites) zelf kunnen opnemen. Nu ben ik aan het twijfelen of we beter een nieuwe geluidskaart zouden kopen, enkel een mic pre amp (Huidige geluidskaart is m-audio delta 66) of een keine mixer?

Wat moet er kunnen met de nieuwe geluidskaart:
- micro rechtsstreeks inpluggen (dus interne mic pre, micro nog aan te schaffen, ik denk aan shure sm58)
- synths inpluggen (heb hier binnenkort een micromodular om sound fx te maken)
- goede, professionele kwaliteit.

Is er een geluidskaart/merk hiervoor aan te raden?
Of een goede mic pre in combinatie met de delta 66?
Kan ik op die mic pre toevallig ook een synth aansluten?....

Zelf al gekeken naar RME en apogee, maar dat is wat buiten budget vrees ik.
Ook de RME multiface is wat over de top denk ik... Maar missschien kan een kleine mackie mixer de oplossing brengen?

In het kort:
Welke combinatie van apparaten zou me de beste opname kwaliteit geven?
- delta66 - kleine mixer - micro (shure sm 58?)
- delta66 - mic pre - micro (shure sm 58?)
- all in one geluidskaart

Enige ervaring ivm met deze keuze/probleem en welke hebben jullie gemaakt?

alvast bedankt!
BarbeZ

M-Audio fw410 + SE Reflectionfilter + een mic van Rode of SP of SE.....
Wat voor budget is er ongeveer??? ;)

tja, budget weet ik nog niet echt... Ik moet de mogelijkheden onderzoeken... :)
Maar belangrijk is dat de kwaliteit goed is... Ik wil hier natuurlijk niet afgaan als een gieter...

Ook belangrijk: Omdat de ruimte hier niet akoustisch verantwoord is, zal ik een mic moeten hebben die zo weinig mogelijk omgevingsgeluid mee opneemt... Met als gevolg dat je waarschijnlijk dicht tegen de mic moet aanpraten (veronderstel ik?...)

Iemand hier voorstellen omtrend?
Ben op gebied van mic's en vocalen opnemen echt nog een Noob...

Thanks alvast...
BarbeZ

Zie bovenstaande post. Daar zit alles in wat je nodig hebt. De SE Reflectionfilter zorgt voor een iets betere acoustic. Het zal altijd blijven behelpen todat je een echte vocalbooth bouwt.

voice over

voice over

Voor een voice over gebruik je een grootmembraam mike.Dit oeft overigens niet duur te zijn .(kijk bijvoorbeeld naar merken zoals stagg. beringer etc)wat betreft geluidskaart:voor een goede kwaliteit pak je een firewire interface met pre-amp die overigens ook weer niet duur hoeven te zijn maar als je alles snel wil doen waarom pak je dan niet de podkast set ?geluidskaart interface software condenser en oofdtelefoon in een!199 euro bij feedback

Heb zelf een Focusrite Saffire Pro 26 I/O en vind het een hele vette firewire interface en pre-amp zijn van vette kwaliteit....wat wil je nog meer

Back