Midi probleem korg electribe MX

shifty

Nieuwkomer
Hey,

Ik heb een probleem met m'n drumcomputer Korg Electribe Mx, Geluidskaart M-audio Firewire 410 en cubase 4.

Zodra ik een pattern wil opnemen, en het in cubase onder een midi kanaal opneem, of direct op een audio kanaal, dan wijkt hij af van het ritme.

Nu heb ik een hoop dingen geprobeerd met latency verhogen en verlagen, 'm'n buffersize verhoogd en verlaagd.
Maar met alles geprobeerd te hebben is het me nog niet gelukt om een goed ritme op te kunnen nemen.

M'n latency staat nu op input: 2ms , output 4ms.

Ik heb andere drivers geprobeerd maar die kwamen maar tot 12ms. Na alle verschillende latencys, buffersizes geprobeerd te hebben en nog steeds geen normaal lopend ritme op te kunnen nemen weet ik het niet meer.

Iemand enig idee?

Als je opneemt op een midi track heb je helemaal niks te maken met latency. Die geldt alleen voor audio. Hoe wil je de partij van de electribe opnemen? Als audio of als midi? Wat bedoel je met "niet gelukt om een goed ritme op te kunnen nemen" ? Loopt het niet strak / uit de maat? Zorg er in ieder geval voor dat je electribe en Cubase Sync lopen.

Origineel geplaatst door meesha74
Als je opneemt op een midi track heb je helemaal niks te maken met latency. Die geldt alleen voor audio. Hoe wil je de partij van de electribe opnemen? Als audio of als midi? Wat bedoel je met "niet gelukt om een goed ritme op te kunnen nemen" ? Loopt het niet strak / uit de maat? Zorg er in ieder geval voor dat je electribe en Cubase Sync lopen.

Ik zou hem graag opwillen nemen onder midi, en dan als het hele plaatje klaar is, claps,hihats, kicks, apart opnemen op verschillende audio kanalen.

Maar het ritme loopt niet strak, dan loopt hij een 7 of 8 tellen goed en dan ineens dan verspringt hij even. Daarna loopt hij weer 4 of 5 tellen goed en dan verspringt hij weer. Hij begint dan wel op de juiste tel maar haakt dan zo nu en dan af.

Zodra er niet wordt opgenomen dan loopt de electribe weer als een zonnetje.

Heb je de sync wel goed ingesteld?

Sync staat volgens mij goed ingesteld. Alles staat op M-audio midi. Ik kon alleen midi-timecode goed instellen onder Sync setup.

Maar ik zit nu even te switchen met de drivers. Zodra ik op M-audio 410 instel, dan heeft hij 2 en 4 ms, maar als ik de Asio driver 4 all instel, dan heeft hij 12 ms en dan doet hij het zelfs beter met het ritme. Dan loopt hij er ook nog wel naast maar minder dan de M-audio driver, die loopt er helemaal goed naast.

Je Asio driver heeft niks te maken met midi of met midi sync. Asio is de driver voor je Audio signaal. Weet je zeker dat alles met betrekking tot sync goed staat ingesteld? Dus ook Slave / Master in zowel cubase als electribe? Wie is master en wie is slave?

Beschrijf even precies wat je doet! Neem je audio of midi op? Welke midi poort gebruik je? Gebruik in ieder geval géén "emulated midi Port". Wat zijn precies je sync instellingen (cubase én electribe)

Gebruik wel de Asio driver van je M-audio, maar probeer de latency eens iets te verhogen. (9 of 12ms)

Je Asio driver heeft niks te maken met midi of met midi sync. Asio is de driver voor je Audio signaal. Weet je zeker dat alles met betrekking tot sync goed staat ingesteld? Dus ook Slave / Master in zowel cubase als electribe? Wie is master en wie is slave?

Beschrijf even precies wat je doet! Neem je audio of midi op? Welke midi poort gebruik je? Gebruik in ieder geval géén "emulated midi Port". Wat zijn precies je sync instellingen (cubase én electribe)

Gebruik wel de Asio driver van je M-audio, maar probeer de latency eens iets te verhogen. (9 of 12ms)

Master en slave, heb ik nergens kunnen vinden. in de Electribe mx kan ik alleen Clock op int/ext of auto instellen + midi channe(staat op 01) + Bendrange +00.

Ik neem nu audio op. Ik ben eracher gekomen dat als ik de Clock op INT instel, dan kan ik gewoon audio opnemen in een goed tempo zonder oponthoud. Maar zodra ik toch overga om midi op te nemen dan raakt hij van slag. midiport is -> M-audio FW 410 MIDI, Latency zit nu rond de 12 ms. M-audio FW ASIO is de driver nu.

Wat bedoel je precies met Emulated midiport? Ik kan die term nergens vinden in Cubase of in de Electribe?

De Sync instellingen zijn alsvoglt:
Daar heb ik een screenshotvangemaakt: http://www.speedyshare.com/203176851.html

Internal timecode was niet in te stellen en de rest ook niet. Alleen Midi Timecode daar kon ik een source voor kiezen.

Hoop dat het nu wat duidelijker is
:biertje:

Als je je electribe synchroon met cubase wilt laten lopen moet je bepalen welke van de twee Master is en welke Slave. Oftewel welke van de twee "kijkt" naar het tempo/timecode van de ander.

Als je Cubase als Slave gaat gebruiken (cubase past zich aan aan het tempo van de electribe) moet je ervoor zorgen dat de electribe het juiste sync signaal naar cubase uitstuurt. Dus de sync van de electribe moet op master (of Internal) en cubase op slave (external).

In je screenshot zie ik dat cubase op externe sync staat ingesteld. Ik zou adviseren om het andersom te doen, dus Cubase op interne timecode en je electribe op extern. De electribe zal zich dan aanpassen aan het tempo en start/stop commando van Cubase

Lees nog een keer goed in de handleiding van zowel cubase als electribe het hoofdstuk over sync.

Die emulated midi ports zouden in Cubase kunnen voorkomen. (afhankelijk van de versie). Gebruik deze nooit maar gewoon de midi port met de naam van je midi-interface.

Back