[Studio Electronics] ATC Studio Electronics..

of uit een waldorf Pulse ;)
die overigens voor rond de 600 piek 2e hands genoeg te krijgen zijn in NL...je kan ze ook chainen voor een polyphone synth..

Olaf

Maar als je een Waldorf Pulse naast een ATC-1 zet schijnt de Pulse zich geintimideerd te voelen omdat hij veel strakker en cleaner klinkt. En dat willen we niet van een analoge bak. Ik moet zeggen, de Pulse klinkt inderdaad wat te netjes. Vergeleken met bv. een Moog Prodigy (een ATC-1 heb ik nooit gehoord, dus moet ik toch maar eens Tony Black live zien).

Breed... 8 juni heb je een kans.. Moet je wel eventjes naar Venlo komen. ;)

Bob Moog..

Bob Moog..

In een interview met Bob Moog las ik (Bob was nogal knorrig over andere synth-bouwers.. behalve over Don Buchla dan)..

Q: "What about modern-day incarnations of the original Minimoog ?"

A: "Like what?"

Q: "Like the Studio Electronics SE-1X"

A: "That's not a new incarnation, but an exact copy of the original"

Dat zegt genoeg lijkt me..

En toch is het niet waar. Het zal wel komen doordat de mijn zo vals was als de pest, maar de Minimoog klinkt beter dan de Studio Electronics synths (zij het, maar net... en ze hebben een prima bediening en veel extra mogelijkheden)

Geen ervaring..

Geen ervaring..

Ik heb geen enkele minimoog ervaring.. en slechts een heel klein beetje met een SE-1X gespeeld.. dus ik zou het eerlijk gezegd niet weten..

Ach ja, wat klinkt er nou als een minimoog?! Zelfs de model D minimoogs schijnen nog erg van elkaar te kunnen verschillen. Zo sprak ik een tijd geleden René Meister (Het Goede Doel etc.) en die vertelde dat hij in de loop der jaren verschillende Mini's heeft gehad en dat hij er nu eindelijk één heeft die nooit meer de deur uit gaat (en nee, het is geen Voyager). Veel oude Mini's schijnen om de haverklap te ontstemmen. Toch wel fijn dat het een mono synth is. Kan je je 'andere' hand bij de tune knop houden. Ik heb trouwens een Waldorf Pulse maar die vind ik nou niet bepaald in de buurt komen van een MiniMoog maar klinkt verder best ok. De SE-1 en ATC klinken toch wel erg lekker en inderdaad a la Moog. Volgens mij zijn de knoppen van de SE-1 zelfs echte Moog knoppen!!

Even voor jouw informatie..

Even voor jouw informatie..

Alle minimoogs die verkocht zijn via de officiële kanalen zijn Model D. De rest is prototype (de Voyager niet meegerekend natuurlijk).

Back