Liquid Mix v2.0

Origineel geplaatst door Hanz
Kortom, kijk de bit depth van je project eens na, en zet de optie in de Liquid Mix overeenkomstig, dat lijkt me het beste advies.

Dat denk ik ook. De projest setup staat op 24bit/44.1 bij mij, en die 0dBFS functie in de lm manager aan. Dat zou dus goed moeten zijn maar het verschil in meterwaardes blijf ik dan houden. Ik laat het maar zo, en vertrouw als laatste toch wel op wat ik zelf hoor. Het hele verhaal over bits, fixed point, floating point etc. dat is voor mij ook nog ff te ingewikkeld allemaal.

Bedankt voor het meedenken.

Heeft er iemand zijn LM draaiend terwijl deze gechained is met een FW audio interface? Hier werkt dat echt niet. Wat wel jammer is, nu kan ik m niet gebruiken op mijn laptoppie, tenzij ik een expresscard naar FW kaartje ga gebruiken misschien. Iemand daar ervaring mee?

Nope, ook hier een dedicated firewire kaartje voor bij moeten kopen (geen laptop trouwens).

Geweldig toch, investeer maar plm. 100 euro extra, dan werkt het misschien ook wel op je laptop. :D
Hier op de desktop moest ik ook een Fw kaart erbij prikken, maar dat kost niets en je weet vantevoren welke chipset je in huis haalt. Dat is met die express kaartjes wel ff n ander verhaal. Dus ervaringen hieromtrent zijn echt meer dan welkom.

Ben verder wel erg in m'n nopjes met de LM hoor. ;)

Origineel geplaatst door RiSC
die link naar de beta site is wel handig:http://mail.focusrite.com/beta/liquid_mix/
vorige week hebben ze er weer een update op gezet.

ik dacht dat ik een maand geleden al surfende ook op een pagina was gekomen met extra v2.0 'impulses' voor de liquid mix, weet iemand toevallig waar dat ergens is?
Die beta link is zeker handig, die was ik dus ook kwijt.
Net zoals die nieuwe Impulses site, ik ben er dus ook van overtuigd dat er nieuwere impulses beschikbaar waren.
i.i.g weet ik zeker dat ook de hoge resolutie impulses ter download werden aangeboden, en die kan ik dus ook nergens meer vinden. Ik weet dat ik ze heb gezien op die site en dacht pffff alle (hoge resolutie) impulses los downloaden, waarom geen extra linkje naar 1 bestand waar alles inzit. dat doe ik nog wel een keer als ik wat meer tijd heb, maar ik heb ze dus ook nooit meer kunnen vinden. Het schijnt dat je een V2 cd of dvd (gratis) kan bestellen bij de nl importeur/distribiteur. binnekort maar effe doen dan.. :)

Origineel geplaatst door tsjah
Die beta link is zeker handig, die was ik dus ook kwijt.
Net zoals die nieuwe Impulses site, ik ben er dus ook van overtuigd dat er nieuwere impulses beschikbaar waren.
i.i.g weet ik zeker dat ook de hoge resolutie impulses ter download werden aangeboden, en die kan ik dus ook nergens meer vinden. Ik weet dat ik ze heb gezien op die site en dacht pffff alle (hoge resolutie) impulses los downloaden, waarom geen extra linkje naar 1 bestand waar alles inzit. dat doe ik nog wel een keer als ik wat meer tijd heb, maar ik heb ze dus ook nooit meer kunnen vinden. Het schijnt dat je een V2 cd of dvd (gratis) kan bestellen bij de nl importeur/distribiteur. binnekort maar effe doen dan.. :)

Ik heb die link gevonden waar je ze kan downloaden, het bleek de 'liquid assets' link te zijn: http://www.focusrite.com/product/liquid_mix/assets/
vergeet vooral niet op de 'more info' buttons te drukken achter de impulses - handig en interessant.

Origineel geplaatst door Flesje
Heeft er iemand zijn LM draaiend terwijl deze gechained is met een FW audio interface? Hier werkt dat echt niet. Wat wel jammer is, nu kan ik m niet gebruiken op mijn laptoppie, tenzij ik een expresscard naar FW kaartje ga gebruiken misschien. Iemand daar ervaring mee?

Ik heb mijn LM mix aan mijn FireFace hangen die aan mijn MAcbook PRo is aangesloten, en dat werkt perfect .
Zonder adapter ook nog . Krijgt gewoon stroom van de Fireface .

Iemand ervaring met de Liquidmix onder Mac OS 10.5 (Leopard)? Wil bij mij niet zo lukken. Kan ook liggen aan Nuendo, ik heb de update naar 4 besteld maar draai nog onder 3.2.1...

Iemand ervaring met de Liquidmix onder Mac OS 10.5 (Leopard)? Wil bij mij niet zo lukken. Kan ook liggen aan Nuendo, ik heb de update naar 4 besteld maar draai nog onder 3.2.1...

Ja ik gebruik Leopard en Cubase 4, dat werkt zonder problemen. De liquid mix zit wel op een aparte firewire kaart (lacie) voor de zekerheid en in de liquid mix manager heb ik de laagst mogelijke latency gekozen.
Ik moest precies doen wat er op die site ( http://www.focusrite.com/global/support/software/liquid_mix/ )staat wat betreft de driver installatie.
Er staat ook nog ergens een telefoon nummer in Engeland wat je kan bellen als je problemen hebt, die helpen je snel.

Ik heb de LM nu een paar weken in gebruik in combinatie met Nuendo 4 op de Mac. Voelt erg degelijk aan en kan mooie resultaten behalen. Ik moet nog wel erg wennen aan de interface en betrap me erop dat ik toch snel een compressor uit Nuendo pak (die in versie 4 wel erg goed zijn) en dan vooral als er wat haast geboden is. Maar ik heb dan ook nog geen band met de preset-benaming. Heeft iemand wel eens geprobeerd de emulaties te benoemen naar de originele apparaten? Wat ik ronduit jammer vind is dat de mixdown in Nuendo -door de Liquidmix- in realtime of zelfs trager is. Ik hoop maar dat hier nog een update voor komt...

Als het goed is zijn er sinds de laatste updates verbeteringen gemaakt in de buffer settings. Dwz latency zou verbeterd moeten zijn, al blijf je door de gebruikte convolution techniek altijd wel wat vertraging houden.
LM gebruik ik dus alleen tijdens het afmixen, niet tijdens het recorden. Nadeel is dat ik hierdoor werd gedwongen m'n werkwijze aan te passen, dwz. meestal deed ik recorden en mixen een beetje door elkaar heen, maar ok...

Gebruik je nog de originele 2.0 drivers of pak je de beta drivers?
http://mail.focusrite.com/beta/liquid_mix/

LM gebruik ik dus alleen tijdens het afmixen, niet tijdens het recorden. Nadeel is dat ik hierdoor werd gedwongen m'n werkwijze aan te passen, dwz. meestal deed ik recorden en mixen een beetje door elkaar heen, maar ok...

Dit klinkt wel herkenbaar ja! Als ik nu toch het mixen en recorden door elkaar heen wil doen: Constrain delay compensation aanzetten tijdens recorden. Is een redelijk goeie work around voor dit probleem, afhankelijk van hoe erg je sound afwijkt als je de functie inschakelt.

...
Gebruik je nog de originele 2.0 drivers of pak je de beta drivers?
http://mail.focusrite.com/beta/liquid_mix/
Tot nu toe alleen de originele. Ik zal de beta's eens uitproberen maar verbeteringen in het kader van buffer/latency zullen geen gevolgen hebben voor de mixdown-tijd in Nuendo (en Cubase) lijkt me. Heb jij geen last van realtime mixdown, oftewel is dit een Nuendo/Cubase probleem?

Oh, zo bedoel je vertraging in mixdown.
Hm, ik moet toch altijd in realtime downmixen ivm. cubase hardware effects integratie... dus nooit iets van gemerkt, ook al kan het best bestaan! :)

morgen komen er nieuwe beta drivers uit als het goed is en ze zijn ook met nieuwe emulaties bezig voor de liquid mix.

Hee, da's altijd mooi nieuws.

Hoe widde gij da aaigelik?

Back