Jupiter 4 probleem

fjoesz

Gepokt en gemazeld
ik heb gezeik met de jupiter 4

ineens deed hij het niet goed meer, filter cutoff de weg kwijt, decay en sustain doen t niet meer, alle eigen patches zijn totaal in de war, env op filter gek, allerlei rare dingen. ineens van 100% ok, naar totaal klote
het selecteren van presets en daarna weer manual lijkt invloed op het geheel te hebben.

het lijkt een beetje op het batterij-probleem wat de juno60 kan hebben.
Zou dit het idd kunnen zijn? en waar haal je een nieuwe batterij vandaan voor de juup?
ik heb het ding geleend dus wil m graag weer 100% in orde hebben

Re: Jupiter 4 probleem

Origineel geplaatst door fjoesz
ik heb gezeik met de jupiter 4

ineens deed hij het niet goed meer, filter cutoff de weg kwijt, decay en sustain doen t niet meer, alle eigen patches zijn totaal in de war, env op filter gek, allerlei rare dingen. ineens van 100% ok, naar totaal klote
het selecteren van presets en daarna weer manual lijkt invloed op het geheel te hebben.

het lijkt een beetje op het batterij-probleem wat de juno60 kan hebben.
Zou dit het idd kunnen zijn? en waar haal je een nieuwe batterij vandaan voor de juup?
ik heb het ding geleend dus wil m graag weer 100% in orde hebben

Zit er een back-up batterij in de Jup-4?

Die van mij doet ook wat raar.

klinkt als batterij probleem. en is het niet zo dat als een synth presets heeft, er een batterij inzit om ze vast te houden als de knop omgaat?
ik zou m openmaken en kijken waar de batterij zit (dat moet toch te herkennen zijn) en die verwisselen.
komt het vast weer goed.

ja, d'r zit een NiCad backup batterij in; naar verluidt is het een gele cylinder zonder opdruk. het type # schijnt 4N-100AAS te zijn (niet zelf kunnen checken) maar let op: er zijn blijkbaar twee verschillende types gebruikt met verschillende ratings.

Origineel geplaatst door Mk II
gele cylinder zonder opdruk

dat maakt het dan weer spannender dan ik dacht

jupiter 4

jupiter 4

Origineel geplaatst door Mk II
ja, d'r zit een NiCad backup batterij in; naar verluidt is het een gele cylinder zonder opdruk. het type # schijnt 4N-100AAS te zijn (niet zelf kunnen checken) maar let op: er zijn blijkbaar twee verschillende types gebruikt met verschillende ratings.

Ik heb laatst een juup4 ter repratie in beegden gebracht .

Bij de juup was de baterij gaan lekken en er kwam een geluid meer uit, ze hebben hem weer weten op te lappen, dus mischien moet je hun eens een belletje doen(voor vragen welke batterij) ik heb het nummer van de reparateur ook want meestal als je belt krijg je een secretaresse aan de lijn,

als je er belang bij hebt moet je maar een pb,tje doen

bedankt allen :)

@rombraz: je hebt p.b. :D

ik zag de batterij niet zo 123 zitten als ik gewoon de kap open maak, zal waarschijnlijk super ver weg zitten, alleen met koevoet en cirkelzaag bij te kunnen waarschijnlijk :D

Als ie stoffig eruitziet aan de binnenkant, kan het helpen alle contactjes + stekkertjes eens mooi te reinigen met een wattenstaafje en wat alcohol.

Back